[Excel] filename already open

Pagina: 1
Acties:

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31
Wanneer ik vanuit de explorer een excel file open, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Een document met de naam excelbestand.xls is reeds geopend. U kunt geen twee documenten openen met dezelfde naam, ook al bevinden de documenten zich in verschillende mappen.
Als u het tweede document wilt openen, sluit u het document dat momenteel geopend is of wijzigt u de naam van een van de documenten.
Hierna kan ik het bestand wel bewerken en opslaan onder dezelfde naam.

Als ik hetzelfde document open vanuit excel zelf, dan krijg ik geen foutmelding.

Bij M$ geven ze als oplossing, het upgraden van de internetexplorer. Dit hebben we reeds gedaan, maar eigenlijk gaat dit om de foutmelding als je deze krijgt vanuit de internet explorer (waat niet baat, wat niet schaad)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Remco
[kick]
really niemand ??
[/kick]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:38
Excel ed, heeft regelmatig problemen met lange directory en bestandsnamen, hierdoor geeft Excel zo'n soort foutmelding. Dus hernoem de directories, ze de file in een 'makkelijke' directory of open alle via Excel.

p.s. Je ondertitel is verkeerd! Het moet zijn M$ < Linux

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou ja, misschien hem gewoon maar 1 keer openen, zoals er staat? :+

🌞🍃

• Remco
Op maandag 04 maart 2002 15:50 schreef DataBeest het volgende:
Nou ja, misschien hem gewoon maar 1 keer openen, zoals er staat? :+
[geirriteerd]
nog niet aan gedacht, bedankt...
[/geirriteerd]
jammer niet de juiste oplossing, gebeurd bij 1 * openen.
Anders komt er een andere melding.

• Remco
p.s. Je ondertitel is verkeerd! Het moet zijn M$ < Linux

hmm, heeft lang geduurt, maar gefeliciteerd je bent de eerste die erover begint...
Nu nieuwe ondertitel bedenken.... :'(

Een pinguin als merksymbool ??? Hoe verklaar je dat ?

wat betreft die paden, gaat ik proberen, kan wel eens de oplossing zijn, aangezien de gebruiker alles heel erg netjes catagoriseert (?).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 16:12 schreef Remc0 het volgende:

[..]

[geirriteerd]
nog niet aan gedacht, bedankt...
[/geirriteerd]
jammer niet de juiste oplossing, gebeurd bij 1 * openen.
Anders komt er een andere melding.
:D :D
Maar oke, misschien dat dat het stiekem daar toch door komt.
Misschien heb je op de achtergrond een venster open met windows verkenner/my computer, en staat het bestand geselecteerd. Dan kan hij een voorbeeld ervan maken, zodat je ziet wat erin zit. Dan is hij dus wel geopend. :)

Of dat ook zo is bij excel bestanden weet ik trouwens niet, ik heb hem er niet op staan. Maar misschien is dat het wel?

🌞🍃

• Remco
nee, dat is niet het geval. Ze zijn echt maar 1 * geopend, en ook niet door een andere user.
Ook de voorbeeldweergave staat niet aan (of het kan met excel ?).
Hij doet het met elk excel bestand.
Als ik het excel bestand open vanuit excel, dan gaat het wel goed.

• Remco
Op maandag 04 maart 2002 15:45 schreef TRON het volgende:
Excel ed, heeft regelmatig problemen met lange directory en bestandsnamen, hierdoor geeft Excel zo'n soort foutmelding. Dus hernoem de directories, ze de file in een 'makkelijke' directory of open alle via Excel.
geprobeerd...
zonder resultaat, vanuit de root gestart, maar zelfde probleem.

andere suggesties ?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb nu hetzelfde probleem. Heeft de topicstarter misschien een oplossing voor handen ondertussen?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

*Kopstoot*

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• scaver
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 14:48
Ik heb het probleem ook..

pc met win2k totaly geupdated, office 97 met update 1+2(is service pack ofzo)

Iemand ideeen hoe dit komt?
Bij Word geeft ie deze melding niet.

Verwijderd

Enorme omhoogtrap.... :)

Ik heb dit probleem ook, ook op een Win2K + Office97 systeem. Het bestand open ik vanaf het netwerk en het is nog niet geopend door een ander...

Iemand die inmiddels een oplossing heeft bedacht???

Verwijderd

Er zijn meerdere mogelijkheden, maar helaas ontbeert mij de informatie om een gedegen oplossing te geven:

- De bestandsnamen bevatten meerdere punten (.), de totale pad-naam (c:\blaat\blaat\blaat\bestandsnaam) is meer dan 128 karakters (totWindows Me / totWindows 2000 Server) of de bestandsnaam is al eerder gebruikt voor een ander bestand wat al weggegooid is, maar nog wel in een cache staat.
- Je temp-directory is niet leeg op het moment van openen; er staan al temporary XLS-bestanden.
- Netwerk openen via \\Server\Share kan ook fout gaan met Office '97; je zit hier aan een ECHTE limiet van 128 karakters in je totale lengte, waarbij Office de lengte bepaald via een (tijdelijke) net use.

Verwijderd

helaas, als ik het zojuist aangemaakte bestand c:\hoi.xls wil openen ( :P ) doet ie hetzelfde. :/
Pagina: 1