Weet iemand hoe je een dbase IV database kan opschonen. De bedoeling is dat alle records waar een bepaald nummer in voor komt als deleted gemarkeerd worden..
ok, ik heb dus een dbase databes.
daar zitten de faktuur gegevens in opgeslagen.
Nu wil ik bepaalde faktuurnummers uit de database verwijderen omdat deze foutief zijn ingevoerd. maar het gaat om 45 fakturen met elk ongeveer 100 regels. En al die fakturen staan dan ook nog ff niet op volgorde enzo. Dus nu wil ik ze niet allemaal een voor een deleten, maar dus een commando geven dat als een bepaalde record faktuurnumer 123456 bevat dan delete record ofzo
daar zitten de faktuur gegevens in opgeslagen.
Nu wil ik bepaalde faktuurnummers uit de database verwijderen omdat deze foutief zijn ingevoerd. maar het gaat om 45 fakturen met elk ongeveer 100 regels. En al die fakturen staan dan ook nog ff niet op volgorde enzo. Dus nu wil ik ze niet allemaal een voor een deleten, maar dus een commando geven dat als een bepaalde record faktuurnumer 123456 bevat dan delete record ofzo
dbase gebruikt toch wel een of andere query language (SQL?)
Dan kan je daarmee toch alle records met factuurnummer "123456" deleten?
Dan kan je daarmee toch alle records met factuurnummer "123456" deleten?
Inderdaad je kan gewoon een ODBC connectie maken en dan eventueel in access de boel deleten via linked tables of iets dergelijks.
je kunt een index aanmaken in de dbase tabel (bijvoorbeeld met database desktop (wordt geleverd bij o.a. delphi) en op die manier de boel op volgorde zetten)
Dan kun je door ff snel een projectje te maken binnen binnen delphi het bestand rechtstreeks koppelen aan een table object en een knopje maken met een lus om de dingen je wilt verwijderen in 1x te verwijderen:
table1.first
while table1.eof =false do
begin
if table1.fieldbyname('factuurnr').asstring='123456' then
table1.delete;
else
table1.next
end;
(p.s. ben geen fan van sql)
Dan kun je door ff snel een projectje te maken binnen binnen delphi het bestand rechtstreeks koppelen aan een table object en een knopje maken met een lus om de dingen je wilt verwijderen in 1x te verwijderen:
table1.first
while table1.eof =false do
begin
if table1.fieldbyname('factuurnr').asstring='123456' then
table1.delete;
else
table1.next
end;
(p.s. ben geen fan van sql)
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Pagina: 1