Toon posts:

eigen systeem kast; home made

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zijn hier mensen die een zelf gemaakte systeemkast hebben ofo?

wil ik namelijk ook misschien doen, dacht misschien kanik wat voorbeeldjes zien ofzo.

het doel is hem te maken zodat je een fijn coolers overal in een perfecte opstelling in de kast kan hangen voor cooling etc.

alvast bedankt..
grtz
AHL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben bezig om mijn eigen 'portable' te bouwen. Maar dan in de ruime zin van het woord :)
Wil 'm namelijk in een atache koffertje bouwen. Mobo zit al, wil van het weekend de rest afmaken (voeding vastzetten etc.) het is een simpele P200 MMX dus extreme koeling is niet nodig. als ik van 't weekend pics heb post ik ze wel ff.
Volgende projectje (als deze dus af is ) is om een plexi kast te bouwen met een metalen frame aan de binnenkant.
Verdere ideetje moet ik nog ff ontwikkelen.
Wat met ook wel een leuk effect en goed cool lijkt is om gewoon je mobo tegen de muur aan te spijkeren (en de rest ook) en daar gewoon een mega zomer ventilator voor planten. :)

Iemand ervaring met pjoeters in koffertjes bouwen trouwen?

GrtZ
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
waarmee maak je dat dan?

je kan toch niet bijv een mobo zomaar op een ijzeren of alu plaat schroeven? :P krijg je kortsluiting enzo :)

Verwijderd

Van dat laatste wil ik wel een foto-tje zien :)

Ik heb er ook nog over na gedacht (ja echt nagedacht) om een houten kast te maken, en daar dan me HX-08 a-open kast onderdelen enzo, die slots en voeding en hardeschijf slots troep in te doen. Maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen, maybe volgend jaar zomervakantie.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:03
Deze URL kwam ik hier een tijdje terug tegen, genoeg zelfbouw kasten en ander mooi spul:

http://www.virtualhideout.net/cool_case/index.shtml

Flickr | Lego collectie

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/link_llama1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/link_llama2.jpg
In een koffer :):)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

AHL ;
Wat bedoel je precies ?
Dat plaatje kon ik idd al. Echter hoe vaker ik er neer kijk (en inzoom) hoe meer ik het idee krijg dat het e.e.a. goed geforceerd is en er het e.e.a. los in licht. Kan er naast zitten.
Mobo zit er dus al in. Heb probs om voeding erin te krijgen (moet namelijk schrieven scoren van dezelfde maat, maar dan veeel langer. En natuurlijk wat gaatjes voor NIC,VGA keyb en stroom (en luchtgat voor voeding).
Hoop 'm dit weekend af te hebben. Kan ik volgend weekend met plexi aan de gang :)

Zo had ik dus een aantal ideetjes voor self made kasten maar later bleek dat velen mij voor waren gegeaan (koffertje,plexi) dus ik denk dat ik het combineer en in het deksel een plexi kijkgat ga maken :)

Any ideas?

GrtZ
Koffie
ps: is t.net bij jullie vandaag ook zo retetraag?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
mijn id,

een super kast van puur alluminium, die je vast moet vinden anders stijgt hij op vanwege de vette coolers die erin hange =P

super mooi afgwerkt, mooi blinked :P

zoiets lijkt me wel wat

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Misschien niet het mooiste aanzicht, maar wel het effectiefste is het volgende:

-Men neme een kinderbadje
-Men stopt de moederplank met ingrediënten in een grote plastic zak (probeer de zak luchtdicht af te sluiten, dit i.v.m. evt. condensatie)
-Men legt de zak met inhoud in het badje en vult het badje met water en ijs

Resultaat: alles blijft lekker koel en het is simpel te maken;). Al denk ik niet dat dit helemaal je bedoeling was... ghehehe

Verwijderd

Topicstarter
jaja :P

dan stikt je cpu man :+

hehe, het id lijkt zo veilig, efficient en makkelijk, maar toch heb ik het gevoel alsof we iets vergeten en dat er meer komt bij kijken.

:P

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik zou niet weten wat? Het is al in de praktijk uitgetest hoor. Je zou misschien hooguit alleen nog een draadje moeten aftappen voor de massa die je normaal van je kast hebt (is trouwens ook en punt waar je even rekening mee moet houden bij de bouw van een eigen kast!)
Pagina: 1