Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn voor onze studie bezig met het onderzoeken en ontwikkelen van de userinterface van een gsm.
Hiervoor hebben we de meningen van mensen nodig. We hebben een enquete opgesteld om een indruk te krijgen wat de mensen eigenlijk zouden verwachten van een moderne GSM.

De enquete is in een minuutje in te vullen en dat kan je hier doen

alvast bedankt :P...

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:51
Bij vorm wou ik eigenlijk hoekig en ronde vormen :+ Alles rond is ook lelijk, maarja, toch maar rond boven hoekig verkozen :D

Krijgt iedereen die meedoet een ideale GSM? *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 14:05 schreef Gugger het volgende:
Bij vorm wou ik eigenlijk hoekig en ronde vormen :+ Alles rond is ook lelijk, maarja, toch maar rond boven hoekig verkozen :D

Krijgt iedereen die meedoet een ideale GSM? *D
maar natuulijk! en gratis auto en vliegreis naar hawaii :P

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik mis nog een aantal opties ... ik geloof in vraag 7 en 8.
Wat zou je willen veranderen in het menu: niets.

Ik ben nl. nogal tevreden over de menustructuur en de toegang tot het menu van mijn Ericsson T39m.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:21

Sick Nick

Drop the top!

En weer eentje ingevuld :)

Kwam er op neer dat huidige telefoon prima bevalt qua besturing (Alcatel One Touch 511) maar dat het schermpje wat groter mag.
Qua opties wil ik zoveel mogelijk (heb dat ook ingevuld) in een zo klein mogelijke verpakking (max 80cc, heb nu 75cc).

Hoop dat je er wat aan hebt :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:44
Ik heb net de enquete gedaan en heb zelf het idee dat er twee trends zijn in de menu-wereld.
-De Philips, sony, ericsson manier: Carousselmenu veel graphics, bediening via een pilotwheel/jogdail/joystick/spraak
-De Nokia, motorola manier:
Ouderwets omhoog/omlaag manier. Met extra sneltoetsen voor sneller navigeren. Minder makkelijk om te leren maar voor ervaren gebruikers sneller.

Ik vindt persoonlijk het eerste menu het fijnste wat is jullie mening daarover?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Op donderdag 28 februari 2002 15:53 schreef WilliamX het volgende:
Ik mis nog een aantal opties ... ik geloof in vraag 7 en 8.
Wat zou je willen veranderen in het menu: niets.
Vind ik ook, ik ben nl. goed tevreden over m'n Nokia 6210 op doie punten (verder ook wel hoor)

• jjbstolk
Op donderdag 28 februari 2002 16:02 schreef sigma01 het volgende:
Ik heb net de enquete gedaan en heb zelf het idee dat er twee trends zijn in de menu-wereld.
-De Philips, sony, ericsson manier: Carousselmenu veel graphics, bediening via een pilotwheel/jogdail/joystick/spraak
Ouderwets omhoog/omlaag manier. Met extra sneltoetsen voor sneller navigeren. Minder makkelijk om te leren maar voor ervaren gebruikers sneller.

Ik ga vo0or de Nokia menu's heerlijk en juist wel heel makkelijk voor beginners vind ik. M'n 1e tel was een Swing en daarna een Nokia 3210 nou die 3210 had ik zou door, die Swing neit.

Verwijderd

Vind het menu van mijn Samsung ook wel prettig. Duidelijk iconen en een goede structuur. Wat ik wel mis zijn de geluidsprofielen. Die zijn echt geweldig aan een Nokia!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Nog eentje voor je... :) En ik wil de ideale gsm wel op de markt zien he... ;)

.... Ik weet het ook niet

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
Soms is mijn Nokia 3210 TRAAAAAAG, vooral als ik heel snel sms'en wil typen of snel door menu's wil scrollen. Ik wil dus een snellere GSM. En redelijk goed beschermd tegen water.

• ederooij
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Heb hem net ook ingevuld, maar mis wel een aantal dingen om het goed te kunnen onderbouwen. Ik mis bijvoorbeeld in nagenoeg elk toestel een flinke opslagruimte voor sms/adressen/agenda/enz. Dat begint nu eindelijk te komen zij het dat de toestellen daardoor veel en veel langzamer gaan werken mbt het menu.

En een veld met eerdere ervaringen over wat ik niet lekker vond werken/bedienen. Met voorbeelden in merk met type.

Zoiets zou je dus eigenlijk nog moeten toevoegen, een veld met "overige op- en aanmerkingen".

Bennie gek, ben een koe!

• D-Three
  • Laatst online: 10-03 21:40
Op donderdag 28 februari 2002 16:02 schreef sigma01 het volgende:

Het tweede!! Zoals gezegd, het moet snel gaan. Maar inderdaad wel wat moeilijker voor nieuwe gebruikers. En daarbij de meeste gebruikers gebruiken toch al die functies niet. Als ze maar kunnen bellen en sms'en. Dus het tweede. Graphics zijn leuk, snelle graphics nog leuker.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:44
Wat mij slim lijkt voor gsm software designers is om het gegeugen in tweeën te delen. Je hebt een main (flash) geheugen met daarin het menu en de instellingen. En een user geheugen met daarin de xtra ringtones/logos/mails/sms'jes/telefoonboek. Door daarin alles te zetten kan de stabiliteit (en de snelheid) van het menu worden gegarandeerd. Hierdoor hoeft een vage ringtone niet meer de hele telefoon te laten crashen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ja...het is en blijft iets voor school :) mocht je dingen te binnen schieten die wij niet hebben meegerekend dan hoor ik dat graag...

We moesten alles wel afbakenen in een beperkt aantal hokjes aangezien iedereen anders een totaal verschillende mening heeft en dus bij veel opties geen enkele structuur te vinden is :)

iig bedankt voor de massale manier waarop jullie de enquete invullen :)
iedere minuut a twee minuten komt er eentje bij :)

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hartelijk dank voor het invullen van de enquete.

Binnenkort zullen wij gaan beginnen met het ontwerpen van de ideale GSM.

...mis het niet...
:)

Een telefoon kan mega-handig zijn.
Maar waarom heb ik niets over het gebruik van office-applicaties gelezen met de GSM?
Mijn telefoon gebruik ik als adressenbestand, agenda, ed.
Jammer dat daarover niets te vinden was. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Shedman

Shedman

Op donderdag 28 februari 2002 16:14 schreef DaJaN het volgende:
[bla]
Wat ik wel mis zijn de geluidsprofielen. Die zijn echt geweldig aan een Nokia!
Niet alleen aan de Nokia, Ericsson heeft dat ook.
Ik kan zelfs een lijst met nummers aanmaken die ik wil beantwoorden als ik lig te maffen, de rest wordt dan naar de voicemail verwezen >:)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Beetje teveel vragen hé :P

• harryslinger
  • Laatst online: 04-01 19:51
mijn ideale foon, zou 1 zijn met gprs, bluetooth, irda, lang stanby, goed gesprekskwaliteit, antenne geintergreerd, niet al te klein, ongeveer 6210 formaat,tripple band, menustructuur van een nokia, en opslag voor veel informatie dus nummers en adressen

Verwijderd

Nokia menustructuur
Ericsson functies

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 21:45
bij vraag 6 staat er een spellingsfout
Foto's of mzuiek, videofragmenten of andere bestanden versturen.
;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Ook ingevuld.. ben tevreden met mn 3310.. zou alleen graag wat meer opslagruimte voor smsjes hebben.. ik sms nogal veel snachts met een klasgenote als we toch wakkerliggen ;) en dat gaat best wel hard.. bericht versturen.. *tril* *tril* antwoord :D

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Shedman

Shedman

Ik zie dat de enquête gesloten is ... zijn de uitkomsten al bekend ?

• Royz
  • Laatst online: 11-03 10:37

Royz

Kleurenblind!!

Op donderdag 28 februari 2002 20:56 schreef Destruction het volgende:
Ook ingevuld.. ben tevreden met mn 3310.. zou alleen graag wat meer opslagruimte voor smsjes hebben.. ik sms nogal veel snachts met een klasgenote als we toch wakkerliggen ;) en dat gaat best wel hard.. bericht versturen.. *tril* *tril* antwoord :D
Volgens mij ligt dit aan de simkaart. KPN kan er slechts 8 opslaan terwijl je met BEN aan de 20 komt. Het vervelendste wat er kan gebeuren is een sms krijgen van een Nokia 3310 die bestaat uit 3 delen waardoor je INBOX vol is. Dan moet je weer een hele tijd wachten tot de volgende komt :Z. Btw ik heb een Nokia 8850 perfekt ding alleen beeldscherm is klote maar ja ik heb hem ook alweer 1-1œ jaar.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 13 maart 2002 01:18 schreef Royz het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dit aan de simkaart. KPN kan er slechts 8 opslaan terwijl je met BEN aan de 20 komt. Het vervelendste wat er kan gebeuren is een sms krijgen van een Nokia 3310 die bestaat uit 3 delen waardoor je INBOX vol is. Dan moet je weer een hele tijd wachten tot de volgende komt :Z. Btw ik heb een Nokia 8850 perfekt ding alleen beeldscherm is klote maar ja ik heb hem ook alweer 1-1œ jaar.
Ik heb libertel vodafone.

Mn simkaart is van vorig jaar.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mbvisiontt
Op donderdag 28 februari 2002 20:23 schreef harryslinger het volgende:
mijn ideale foon, zou 1 zijn met gprs, bluetooth, irda, lang stanby, goed gesprekskwaliteit, antenne geintergreerd, niet al te klein, ongeveer 6210 formaat,tripple band, (menustructuur van een nokia), en opslag voor veel informatie dus nummers en adressen
Dit is dus de T68, je moet beter zoeken op de huidige markt. :)

• mbvisiontt
Hoe zit het nu met het resultaat trouwens?

• jjbstolk
Op woensdag 13 maart 2002 13:13 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Dit is dus de T68, je moet beter zoeken op de huidige markt. :)
Of neit te vergeten de Nokia 6310

Verwijderd

wat ik nog mis aan de mobiele telefoon , is een digitale camera +mp3 speler en , video speler in een!
En natuurlijk een mobiele internet zoals i-mode maar ik denk dat dat binnekort wel komt :D

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:46 schreef Gsm_Tweaker het volgende:
wat ik nog mis aan de mobiele telefoon , is een digitale camera +mp3 speler en , video speler in een!
En natuurlijk een mobiele internet zoals i-mode maar ik denk dat dat binnekort wel komt :D
i-mode zelf komt in nederland :D het zal het eest geintroduceert worden in Duitsland door E-plus (van KPN)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:46 schreef Gsm_Tweaker het volgende:
De Nokia 7650 komt al aardig in de buurt :)

Verwijderd

Lui, zal ik nu maar eens een hele wijze uitspraak doen: DE IDEALE GSM BESTAAT NIET EN KOMT OOK NIET

dus.. helaas.

en ik weet er van (werkend full-time in een COMMUNICATIONCENTER!!):9

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op woensdag 13 maart 2002 19:44 schreef tjetta het volgende:

[..]

De Nokia 7650 komt al aardig in de buurt :)
En de SonyEricsson P800 is het helemaal! :D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 20:38 schreef _Bryan_ het volgende:
Lui, zal ik nu maar eens een hele wijze uitspraak doen: DE IDEALE GSM BESTAAT NIET EN KOMT OOK NIET

dus.. helaas.

en ik weet er van (werkend full-time in een COMMUNICATIONCENTER!!):9
En jij bepaalt welke telefoons er gemaakt worden in de toekomst..... |:(
Pagina: 1