Is het mogelijk zonder MS Access toch van een access database gebruik te kunnen maken. Zo ja, hoe. Ik heb het al geprobeerd met Ndac maar dat was geen succes. We werken namelijk met standaard brieven. Er is een access database, gekoppeld aan sjablonen en templates. Zo heb je de mogelijkheid om in Word een standaar formulier te genereren.
Verwijderd
ms access is een applicatie die programmatuur runt die is opgeslagen in een .mdb file, een access-database. De data in zo'n .mdb file kun je echter met de JET engine driver (de ms access database driver) uitlezen en bewerken, door gebruik te maken van bv een DSN die wijst naar de .mdb file en die je gebruikt in een word macro geschreven in VBA (die via een ADO connection object de database benadert). Je hebt dus geen msaccess nodig voor het benaderen van data in een .mdb file.
Probleem is in de praktijk. Als ik Office smallbussiness installeer, dan krijg ik een vba foutmelding, error in This document. Installeer ik professional, dan is er niets aan de hand, de standaardbrieven werken dan gewoon.
Dan ligt het waarschijnlijk aan de Active X componenten die wel bij PRO zitten en niet bij SB.
Je moet even kijken welke componenten je gebruikt en hoe je het installeerd.
Je moet even kijken welke componenten je gebruikt en hoe je het installeerd.
Hoe kom ik er achter welke componenten gebruikt worden, Ik ken wel iets vba maar ben er geen ster in.
Pagina: 1