IDE schrijver via scsi ofzoiets

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 21:10
Ik heb een IDE DVD-rom en CD schrijver. Allebei van Lite-on. Kan ik die nu op scsi ofzoiets zetten. Volgens mij kna dat neit maar weet het dus niet zeker. Of kan ik er iets anders mee doen. Want zit nu met 2 harde schijve op de eerste IDE kabel. De DVD en de schrijver zitten nu dus op de 2 IDE en nu kna ik niet On The Fly kopieeren.

Dus:

IDE1 -> Pri HDD 1, Sec HDD2
IDE2 -> Pri Schrijver, sec DVD

aangezien mijn IDE kabels niet langgenoeg zijn kan ik niet dit doen.

IDE1 -> Pri HDD 1, Sec DVD
IDE2 -> Pri Schrijver, sec HDD2

Want dan zou ik wel on the Fly kunnen kopieeren.

Maar na een beetje gelul is mijn vraag dus: kan ik die 2 schrijvers op een of ander scsi device aansluiten of desnoods op een andere of niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
langere IDE kabel kopen.

Houdoe

Verwijderd

Lijkt me dat je eerst maar even wat basiskennis over hardware moet gaan opdoen :?

Lijkt me anders niet verstandig om zelf in je PC te gaan lopen knutselen...

SCSI / IDE is niet echt zomaar ff uitwisselbaar; externe HDD bracket of zoiets zou misschien een uitkomst zijn... (bv op USB, is het nog P&P ook...)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 13:31 schreef svanzon het volgende:
Ik heb een IDE DVD-rom en CD schrijver. Allebei van Lite-on. Kan ik die nu op scsi ofzoiets zetten. Volgens mij kna dat neit maar weet het dus niet zeker. Of kan ik er iets anders mee doen. Want zit nu met 2 harde schijve op de eerste IDE kabel. De DVD en de schrijver zitten nu dus op de 2 IDE en nu kna ik niet On The Fly kopieeren.

Dus:

IDE1 -> Pri HDD 1, Sec HDD2
IDE2 -> Pri Schrijver, sec DVD

aangezien mijn IDE kabels niet langgenoeg zijn kan ik niet dit doen.

IDE1 -> Pri HDD 1, Sec DVD
IDE2 -> Pri Schrijver, sec HDD2

Want dan zou ik wel on the Fly kunnen kopieeren.

Maar na een beetje gelul is mijn vraag dus: kan ik die 2 schrijvers op een of ander scsi device aansluiten of desnoods op een andere of niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Weet je wel was scsi is?
Aansluitingen daarvoor zitten niet op het eerste de beste compaq moederbord. Scsi schijven en aansluiten zijn net iets anders dan ide aansluitingen en zijn een stuk duurder.

Dus waarschijnlijk heb je dan ook geen scsi aansluitingen, maar misschien wel een promise chip (of iets dergelijks) op je moederbord. Hiermee kun je harde schijven in raid zetten. Maar ook gewone ide devices op aansluiten.

Als je dit ook niet hebt, koop dan fijn een langere kabel. Is lekker simpel en heeft de dichtbijzijnste pc-boer vast wel.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 13:06
ide kan wel op scsi, maar of dat nu een goede en beter, een betaalbare oplossing is :? Dat gebeurt doormiddel van een convertor.

Koop maar een lange ide kabel, lijkt me beter...gezien je het een en ander doormekar haalt...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 13:33 schreef Floppus het volgende:
Lijkt me dat je eerst maar even wat basiskennis over hardware moet gaan opdoen :?

Lijkt me anders niet verstandig om zelf in je PC te gaan lopen knutselen...

SCSI / IDE is niet echt zomaar ff uitwisselbaar; externe HDD bracket of zoiets zou misschien een uitkomst zijn... (bv op USB, is het nog P&P ook...)
Dat lijkt me inderdaad een goed plan, zoek eerst maar eens uit wat Scsi precies is voor je dingen gaat slopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.