Toon posts:

Geforce2MX400 64MB: Beeld bevriest *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb AMD 1.2GHz, 512 MB ram, ECS k7s5a mainboard en draai onder win2000 pro en een Geforce 2 MX400 64 mb. Als ik bijv MoHaa speel bevriest mijn scherm na een minuutje of minder en kan mijn pc helemaal opniuw opstarten. Ook bij ander e games bevriest hij, bij het ene al wat sneller dan bij de andere game
Heb al verschillende drivers geprobeerd maar probleem blijft.. Ik ken zelf niet veel van pc's dus aub help mij, wie dit kan oplossen kan zich een kei noemen want ben al lang op zoek naar oplossing.. mail mij gerust op francis.norre@skynet.be Thanx

Verwijderd

Ik zelf had dit probleem ook. Ik heb hem naar de technische dienst moeten brengen en daar hebben ze me moederbord moeten vervangen:(:(. Probeer trouwens ook ff om op wat lagere resoluties en lagere details te spelen, dat kan ook nog weleens helpen. Ik ehb eigenlijk niet echt een oplossing voor je probleem, maar toch wens ik je veel suc6 met je comp

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je:
1) nieuwste sis moederbord drivers al geprobeerd?
2) nieuwste nvidia drivers (27.40 ofzow)
3) Je bios goed ingesteld (loop die gewoon even door met het moederbord boekje, kan iedereen en is binnen 10 min gebeurd).
4) Processor temperatuur bekeken?
5) Brak geheugen? ->zet de kloksnelheid van het geheugen wat lager. Bij mijn athlon moederbord kan je bijv kiezen voor 100 of 133 mhz (op 133 is het snelste).
6) Videokaart toch niet overklokt?

7) Stop al je pci kaarten zoveel mogelijk onderaan. Dus zover mogelijk van je videokaart vandaan.

Verwijderd

Detonator XP ook geprobeerd? Die heb ik zelf ook... geen idee of ie verder bij jou werkt hoor.
http://www.nvidia.com en dan bovenaan op driver download klikken.

Bekijk het van de positieve kant... die van jou draait tenminste nog 3D spellen.. die van mij niet onder Win XP (LOl... heb er zelf een bericht over gepost).

CU
-Razu Kha'el-
PS 'K verwacht eigenlijk niet dat het werkt maar je kan het
proberen. Voor de rest wens ik je heel veel succes en
hoop ik dat het je lukt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 15:50 schreef zordrikemp het volgende:
Detonator XP ook geprobeerd? Die heb ik zelf ook... geen idee of ie verder bij jou werkt hoor.
http://www.nvidia.com en dan bovenaan op driver download klikken.

Bekijk het van de positieve kant... die van jou draait tenminste nog 3D spellen.. die van mij niet onder Win XP (LOl... heb er zelf een bericht over gepost).

CU
-Razu Kha'el-

PS 'K verwacht eigenlijk niet dat het werkt maar je kan het
proberen. Voor de rest wens ik je heel veel succes en
hoop ik dat het je lukt.
Alle nvidia kaarten doen het gewoon goed onder windows Xp hoor. Mocht je 3d spellen niet kunnen spelen onder winxp dan doe je echt iets goed fout.

Verwijderd

Weet je wel zeker of het aan je videokaart alleen ligt, of dat het niet een combinatie met andere hardware is? Geluidskaarten van Soundblaster willen bijvoorbeeld nog wel eens systemen hangen.

Wat ik dus vraag is, heb je al geprobeerd door bijv. je NIC en geluid eruit te knallen en dan te kijken of je systeem nog hangt?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

1 van mijn vrienden had dit zelfde probleem en met dezelfde vidkrt. Hij heeft wat met de instellingen en snelheden van zijn HD, RAM en FSB zitten klooien, maar het is hem na een klein half uurtje wel gelukt om alles goed te krijgen.
Ik weet niet wat hij precies had gedaan, maar ik meen dat het iets met zijn HD of FSB was.

...

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Had ik ook. Ik heb gewoon een fan die ik nog liggen had, op mijn MX400 geplaatst. Probleem opgelost!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25

Jaymz

Keep on moving !

Het 'probleem' opgenomen in de topictitel :)
Pagina: 1