Zie onderwerp. De IDE drive kwam uit mijn oude systeem, en heeft een actieve partitie. Toen ik deze in mijn nieuwe system met RAID zette, werd de RAID setup naar D: verplaatst en kreeg de IDE de aanduiding C:. Ik wil dit natuurlijk graag andersom hebben. Zou het verwijderen van de partities van de IDE drive genoeg zijn? Of moet ik meer truukjes uithalen? Of is het uberhaupt niet mogelijk?
Met Windows 2000/XP kun je de schijf een andere letter geven, anders ben ik bang van niet.
Kun je die schijf niet ook op je RAID controller aansluiten?
Kun je die schijf niet ook op je RAID controller aansluiten?
Als ik dat in Windows zelf doe is het te laat.. met totale chaos als gevolg. Schijfje kan niet aan RAID controller, hangt aan beide ports al n schijf natuurlijk.
Er kunnen toch twee HDDs per kanaal worden aangesloten?
En hoezo is het in Windows zelf te laat?
En hoezo is het in Windows zelf te laat?
Kun je dat niet met de boot-volgorde regelen?
Of die nieuwe hdd aan de secundaire controller hangen?
Of die nieuwe hdd aan de secundaire controller hangen?
Als je dat in Windows zelf doet zul je heel wat paden in de registry handmatig moeten gaan wijzigen, heb ik niet zoveel zin in. Daar komt bij dat de bootrecord op C:\ wordt gezet, die wordt dan vervolgens D:\, en da's nou juist niet de bedoeling.
In neem aan dat je het over de niet-NT Windows hebt, daar kun je het inderdaad niet binnen Windows veranderen.
Wat je kunt proberen is geen primary partities op die nieuwe schijf zetten.
Wat je kunt proberen is geen primary partities op die nieuwe schijf zetten.
Ik wil inderdaad gewoon alle partities weggooien van de IDE schijf. Echter als ik nu fdisk draai en ik de actieve partitie wil deactiveren zegt ie dat dat niet mag. Ik vermoed dus dat dat zo niet gaat werken.
Wat voor partities staan er eigenlijk op die schijf? Hij boot er niet van, dus schijnbaar geen primary. Maar als er geen primary opstaan zouden die partities toch na de primary partities van de andere schijven moeten komen.
Oorspronkelijk heeft daar win2k op gestaan. Hij's dus nog gemarkeerd als actief (en ook prim).
Als je hem omzet naar extended gaat het waarschijnlijk goed.
Pagina: 1