Toon posts:

Audigy Platinum vs. Live5.1 Platinum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe soundcard kopen die netjes past bij m'n DTT3500 en een glasuitgang erop heeft. Gewoon voor goed geluid bij m'n games, DVD's en MP3's. Glasuitgang voor naar m'n MiniDisc. Nou dacht ik aan de Live5.1 Platinum omdat hij aan de eisen voldoet en het vorige topmodel is; lijkt mij goedkoper dan het huidige topmodel.
Zit ik in de Pricewatch te kijken, zie ik dat het bijna niets scheelt tussen die 2 en dat de Audigy zelfs iets goedkoper is....? Ik heb er verscheidene reviews van gelezen en krijg toch echt de indruk dat je meer hebt aan de Audigy. Iemand die ervaring heeft met beide sets? Of een verklaring voor de 'lage' prijs van de Audigy t.o.v. de Live?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

doe even een kleine speurtoch. Een audigy kan goekoper zijn omdat er meer van verkocht worden momenteel.

audigy vs. Live topics zijn er al in overvloed geweest. De audigy is vooral met EAX effecten overtuigend beter.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 16:18

4POX

Everybody is wired

Ik heb in een andere topic iets begrepen dat creative de Slive na de introductie van de audigy niet meer ondersteunt. Maar wil je alleen een optisch uit. Of wil je het hele rack. Anders kun je een audigy OEM nemen en dan een uitbreidingboard bestellen vanaf www.hoontech.nl

AKA Rinkel weblog

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik had een Live Value en nu een Audigy Platinum.

Ga voor de Audigy, die is in mijn opinie beter :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

audigy rocks my world all day long :o

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb sinds gisteren een Audigy 2 en ik zou willen dat ik deze kaart al VEEEEEEL eerder had gekocht.

Ik heb 2.1 luisdsprekersysteem, de Cambrigde Soundworks "Microworks". Dez zat eers aangesloten op mij Live 1024. Met deze kaart is de kwaliteit zo verbeterd, daar stond ik zelf heel erg van te kijken. Het signaal is stukken zuiverder, dus ik kan mijn setje nu wel 1,5 keer zo hard zetten zonder enige vorm van vervorming. Ook vind ik het geluid een heel stuk helderder klinken dan met mijn SB Live.

ook is het geluid in Splinter Cell veel ruimtelijker door de EAX Advanced HD functie

Mijn advies aan eenieder die erover na zit te denken: Gewoon doen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het grote verschil tussen de Audigy en de SB Live: EAX ondersteuning.
Het grote verschil tussen de Audigy en de Audigy2: Opname functionaliteiten (betere kwaliteit).
Mijn keuze op dit moment:
Met laag budget: Audigy. Met iets hoger budget: Audigy2.

Conclusie: SB Live heeft zijn langste tijd gehad.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
BredeP schreef op 01 June 2003 @ 20:45:
Het grote verschil tussen de Audigy en de SB Live: EAX ondersteuning.
Het grote verschil tussen de Audigy en de Audigy2: Opname functionaliteiten (betere kwaliteit).
Mijn keuze op dit moment:
Met laag budget: Audigy. Met iets hoger budget: Audigy2.

Conclusie: SB Live heeft zijn langste tijd gehad.
Als ik me niet vergis is de Live! serie van Creative ook al een jaar of vier op de markt, dit is in computerland een gigantische tijd. Ik vind het een hele prestatie dat Creative een kaart heeft uitgebracht die al 4 jaar verkocht wordt.

• Playmaster
  • Laatst online: 01-08 07:26
psmeets schreef op 01 June 2003 @ 20:50:
[...]

Als ik me niet vergis is de Live! serie van Creative ook al een jaar of vier op de markt, dit is in computerland een gigantische tijd. Ik vind het een hele prestatie dat Creative een kaart heeft uitgebracht die al 4 jaar verkocht wordt.
De live serie is al iets langer op de markt dan 4 jaar. Ik heb die van mij al zeker 5.5 a 6 jaar geleden gekocht.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Als ik nu een soundcard zou gaan kopen, zou ik gelijk voor de Audigy 2 gaan, niet alleen omdat die toch weer een stuk beter klinkt dan een Audigy 1, maar ook omdat je verzekerd zult zijn van een wat langer durende support, omdat het nu eenmaal hun huidge kaart is, de 1 wordt al niet meer gemaakt.

Aannames zijn fataal.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 10:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GaMeOvEr schreef op 02 June 2003 @ 10:41:
Als ik nu een soundcard zou gaan kopen, zou ik gelijk voor de Audigy 2 gaan, niet alleen omdat die toch weer een stuk beter klinkt dan een Audigy 1, maar ook omdat je verzekerd zult zijn van een wat langer durende support, omdat het nu eenmaal hun huidge kaart is, de 1 wordt al niet meer gemaakt.
Dat van die support zal wel een beetje meevallen. Audigy 2 drivers werken namelijk ook op de 1 :)

Draai zelf eigenlijk fulltime met mijn Terratec Aureon 7.1 Space, alleen voor sommige games grijp ik nog terug naar mijn Audigy 1 Platinum.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar dan moet je wel "tweaken" en zoals ik zelf heb ervaren (Ik heb in één PC een Audigy 1 Platinum en in een andere een Audigy 2 Platinum) gaat dat niet altijd even probleemloos. :)

Ik heb een aantal keren gehad dat in een Game waar dan de Audigy 1 met Audigy 2 drivers draaide, ik een ernstige performance drop kreeg. (Die er dus met de Audigy 1 drivers niet was.)

[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-06-2003 23:08 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1