HP DAT24 DDS-3 tapedrive problemen

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi,

Sinds een tijdje willen de backups op onze HP tapestreamer niet meer lukken. Als je er een tapeje in doet en de backup opstart, dan begint 'ie met proberen te backuppen, maar dat faalt. Vervolgens gaat het lampje knipperen dat er gecleaned moet worden. Maar cleanen helpt dus niet.

Eén van de symptomen is dat als de tape er in zit en de backup start, er soms rare tikkende geluiden uit het apparaat komen.

We hebben al nieuwe tapes geprobeerd en alle tips die we op inet konden vinden. Ook de HP diagnostic tools gedownload en alles uitgeprobeerd: recalibratie, cleaning, firmware upgrade, niet helpt.

De drive heeft het iets meer dan 3 jaar volgehouden, en da's niet echt een record te noemen...

Weet iemand een goede zaak om het apparaat te refurbishen/repareren? Een nieuwe drive kost bijna EUR 900 en dat is nogal wat.

Ik ben zelf ook handig genoeg om hem open te halen en te zien of hij gerepareerd kan worden, maar dan zou ik eerst graag willen weten wat de standaardproblemen met dit soort drives allemaal zijn, dan ga ik die problemen eerst af.

Het gaat om een HP C5653A SureStore DAT24 externe SCSI tapedrive.

Macbook Pro

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je zou contact kunnen opnemen met scsi-freak
hij werkt voor een bedrijf dat zich bezig houd met DLT's DAT's en Exabyte's reparaties

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 13:06
welkom bij de groep hp gebruikers :( Ik haat die scsi dat drives dingen van hun!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.