Toon posts:

MAC adres authentificatie Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden zit mijn Chello-kabelmodem aan mijn netwerkkaart die van Chello-DHCP zijn IP krijgt welke is gekoppeld aan het MAC-adres van de kaart.
Aangezien ik erg happy ben met dit IP-adres wil ik niet dat dit veranderd.
Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van de Edimax BR-6004+ router.

Nu kan ik mij zo voorstellen dat de router DHCP gaat halen bij Chello en dus een ander IP-adres krijgt waar ik niet gelukkig mee ben. Uiteraard zal Chello geen static adres voor mij aanmaken.

Q.1: Is het mogelijk om een virtueel MAC-adres aan de router te geven zijnde het MAC adres van mijn (bij Chello bekende) netwerkkaart?

Q.2: Maak ik mij voor niets druk en kan ik mij gewoon met mijn netwerkkaartje bij Chello melden

Zo nee, andere opties dan het laten veranderen van DNS en MX verwijzingen.

Verwijderd

[forum=24] --> [forum=19]

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

hoogstwaarschijnlijk kan je op die router wel een mac adres invullen wat chello moet zien. dan moet je er alleen even zeker van zijn dat je die nic die je nu hebt met dat MAC adres even opzij legt of die even laten zien dat die het mac adres krijgt van die router, ach zo moet je een wat prutsen, het is bij de meeste routers wel het geval nml dat je het in kan stellen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 28 februari 2002 12:02 schreef Enmaarzoeken het volgende:

Q.1: Is het mogelijk om een virtueel MAC-adres aan de router te geven zijnde het MAC adres van mijn (bij Chello bekende) netwerkkaart?
Hangt van de router af. Bij mijn router (Linksys BEFSR41) kun je een MAC-adres instellen, die die dan simuleert. Je kunt bij sommige netwerkkaarten ook de MAC wijzigen in bijv. Windows, maar daar zijn vele andere topics over geschreven.
Q.2: Maak ik mij voor niets druk en kan ik mij gewoon met mijn netwerkkaartje bij Chello melden
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad. Normaal gesproken doe je gewoon DHCP release op je computer en DHCP renew op de router. Maar dat werkt mooi niet (tenminste niet bij mij) Ik zou ook niet te veel knutselen, want de servers bij Chello slaan zo op tilt. Om alles voor mekaar te krijgen ben ik wel enkele dagen bezig geweest omdat ik steeds de helpdesk van Chello moest bellen en daar sta je ong. 45 min. in de wacht. Daarnaast duurt het ook nog tijden voordat het in het systeem veranderd is.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 13:12 schreef sihida het volgende:

Hangt van de router af. Bij mijn router (Linksys BEFSR41) kun je een MAC-adres instellen, die die dan simuleert. Je kunt bij sommige netwerkkaarten ook de MAC wijzigen in bijv. Windows, maar daar zijn vele andere topics over geschreven.
Weet iemand of dit ook het geval is voor een cisco 1605?
en zo ja hoe?

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Ja, mac adres van 1605 is te wijzigen, volgens mij gewoon met mac-address [mac] in het interface config menu

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het MAC adress van een Edimax 6004+ is makkelijk te wijzigen !

Gewoon naar de router telnetten (voordat ie op het Kabelmodem is aangesloten)

<wachtwoord> intypen

CTRL-E indrukken voor de Avanced mode

Nieuw profiel maken met (moet er geen profiel in zitten anders eerst de oude eruit halen)

add profile Chello

Als de setup vraagt om Clone MAC adress het MAC adres van de kaart invullen die op Chello zit/zat. en klaar.

change password (het standaard wachtwoord moet je natuurlijk veranderen)

save config

Ik denk dat je er zo wel uitkomt. Wil je meerweten op de meegeleverde CD staat de CLI (Command Line Interface) manual hierin staan nog meer leuke dingen.

Murphy was an optimist

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 17:09
Het is heel simpel, bel de helpdesk van UPC en vertel dat je een nieuwe netwerkkaart heb. Geef dan het MAC-adres van je router door en binnen 5 minuten werkt het. Je krijgt dan gewoon je oude ip-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken; ik ben de fout ingegaan door de gebruiksaanwijzing te volgen :(
Eerst kabelmodem en dan bij punt 3....... Hele dag gebeld (in de wacht) bij Chello en ja hoor......nieuw IP-adres gekregen op de normale NIC. DNS en MX-record weer laten veranderen.

Dus nu eerst configureren en dan het Chellokabeltje in de Edimax.

Is nog een hoop in te hobbyen, gelet op de manuals.

Nogmaals bedankt!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De edimax ondersteund ook het SNMP protocol, hiermee is het voor Chello makkelijk te zien of iets een router is of niet.

Standaard luisterd ie naar 'public' als key, het is raadzaam om die aan te passen naar iets wat niet voor de hand ligt.

Aanpassen met het volgende commando:

set community string read <nieuwe string>

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Je moet mij dus niet overschatten hoor. Wat zou bijvoorbeeld een handige omschrijving zijn en heeft dit nog gevolgen voor andere intsellingen? Je merkt het al....is mijn eerste router. Veel leeswerk maar wel erg leuk

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op vrijdag 01 maart 2002 01:23 schreef Burpje het volgende:
Het is heel simpel, bel de helpdesk van UPC en vertel dat je een nieuwe netwerkkaart heb. Geef dan het MAC-adres van je router door en binnen 5 minuten werkt het. Je krijgt dan gewoon je oude ip-adres.
nu overschat je de chello helpdesk toch een beetje
had ooit me pc-router vernieuwd. en kwam toen tot de conclusie dat ik geen isa-slot meer had voor de chello etwerk kaart.

heb 2 weken mogen bellen, terug gebeld worden, opgeschreven, terug gefloten. voor ik een nieuwe mac had....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

soms fixen ze het zo voor je (Chello desk) en soms duurt het maar en moet je X keer terugbellen... Daar komt nog bij dat wijzigingen heel traag gaan in het Chello systeem (waarom?). Als ik Chello bel omdat ik een nieuwe NIC heb dan verwijderen ze het oude MAC adres uit het systeem en dan duurt het soms tijden voordat ik met een nieuw MAC adres (nieuwe NIC / router) een IP krijg...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Als je dus problemen met jouw mac-adres hebt kan je dan helemaal geen internet krijgen?
Ik heb sinds kort een onboard netwerkkaart eraan hangen en bij mij is om het half uur de verbinding weg.
Komt dit ook door het mac-adres?
Pagina: 1