Identiteit achterhalen + aangeven van spammers?

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Hallo Ik heb een klein probleempje met hele iritante users.
Ze posten en belasten echt verschrikkelijk de website! Nu heb ik een aantal IP-Adressen kunnen achterhalen. Mijn vraag is kan ik er ook achter komen wie de gene zijn?! Kan ik bij een of ander bedrijf erachter komen van wie ze zijn?
Dus wie die Ip adressen gebruikt?!

Nu heb ik al een beetje gezocht op het "www" En ben er dus achter gekomen dat een kerel via Planet Internet surft. Kan je die lui dan opbellen en vragen of ze die kerel (misschien is ut wel een meisje :P) kunnen blocken ofzow?!

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Block gewoon zelf die IP's die aan het klooien zijn op je website...

Als je PHP oid draait zal dat vast wel mogenlijk zijn

Pvouput live

Verwijderd

Ip adres en tijd + datum mailen naar:

abuse@planet.nl

Verwijderd

abuse@planet.nl

Alle info meesturen, server logs, duidelijk aangegeven welk IP op welke tijden wat heeft geflikt etc.
Ik weet niet hoe planet abuse afhandelt, maar je kunt het iig proberen. Als het een vast IP is kun je dat IP toch gewoon bannen?
Overigens kun je via www.ripe.net van wie het IP block is, daar staat ook het emailadres voor abuse meldingen bij :)

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

This natuurlijk ook wel een verschil of ze veel en nuttig posten ofzo.. of alleen maar troep en duidelijk om te spammen.. want alleen als dat heel duidelijk is zat planet er iets aan doen..

De titel van het topic is trouwens lichtelijk verkeerd volgens mij.. het ip heb je zeg je.. :)

...

• Oculus
Jah maar weet je wat het probleem is...
Ik wil die lui zelf even duidelijk zeggen dat ik schijt ziek van hun ben!

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Op donderdag 28 februari 2002 11:59 schreef Wishmaster het volgende:
Jah maar weet je wat het probleem is...
Ik wil die lui zelf even duidelijk zeggen dat ik schijt ziek van hun ben!
In dat geval.. kun je niet waar hun posten zelf iets posten zo van.. "dit is mijn server en ik ben niet blij met jullie".. :)

...

Verwijderd

Sja, persoonsgevens ga je dus echt niet zomaar krijgen hoor.

• Oculus
Op donderdag 28 februari 2002 11:59 schreef Tirillo het volgende:

De titel van het topic is trouwens lichtelijk verkeerd volgens mij.. het ip heb je zeg je.. :)
Ik bedoel hiermee dus:
Het achterhalen van namen en e-mail adressen die misbruik maken van mijn website! Snap je?!

Verwijderd

topictitel editted. Achterhalen van namen en emailadressen wordt moeilijk zo niet onmogelijk. En zo hoort het ook. Er is ook nog zo iets als privacy. Als het echt idiote vormen gaat aannemen dan is er vast een manier om ze via de provider op te sporen en aan te geven oid, maar voor een beetje gespam enzo gaan ze die gegevens dus echt niet vrijgeven gok ik zo :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 28 februari 2002 12:02 schreef johnny appleseed het volgende:
topictitel editted. Achterhalen van namen en emailadressen wordt moeilijk zo niet onmogelijk. En zo hoort het ook. Er is ook nog zo iets als privacy. Als het echt idiote vormen gaat aannemen dan is er vast een manier om ze via de provider op te sporen en aan te geven oid, maar voor een beetje gespam enzo gaan ze die gegevens dus echt niet vrijgeven gok ik zo :)
Die geven ze zowiezo niet vrij. Hoogstens aan justitie of iets dergelijks als er een misdrijf is gepleegd. Hoogstens zal de provider zelf een waarschuwing sturen of in het ergste geval de user afsluiten. meer zal er zeker niet gebeuren

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Oculus
Hmm... jammer hoor
Pagina: 1