Toon posts:

[JS] Redirect na confirm werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
function abort() {
    var temp = confirm("Weet u zeker dat u wilt annuleren?\nAlle gemaakte wijzigingen zullen NIET doorgevoerd worden!");
    if (temp == true) {
        document.location.href="Klantenlijst.php3";
    }
}

Hij moet dus vragen of je echt wilt annuleren, en daarna terugsturen naar een pagina, alleen het terugsturen werkt dus niet :(. Snap ff niet meer wat ik fout gedaan heb ook als ik ipv:
code:
1
document.location.href="Klantenlijst.php3";

dit:
code:
1
window.location = "Klantenlijst.php3";

intyp, dan werkt het niet, hij refreshed telkens de pagina :?
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[search=return true false javascript]

Stop uploading passwords to Github!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

wat dacht je van dit?
code:
1
2
3
if(confirm('dittum')){
 history.back();
}

Of bedoel je iets anders?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet echt dat hij niet herkend of er op ok of op cancel is geklikt, hij stuurt de pagina gewoon niet door.
Ik heb namelijk met een
code:
1
alert("Test");

gekeken of hij het if-statement goed doorliep, en dat was zo, maar als ik dan de redirect code er weer in zette, dan refreshte hij alleen de pagina maar.
Op zich zou mijn code toch moeten werken??

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
function abort() {
    var text = "Weet u zeker dat u wilt annuleren?\
Alle gemaakte wijzigingen zullen NIET doorgevoerd worden!"
    if (confirm(text)) {
        window.location.href="Klantenlijst.php3";
    }
}

verder, een confirm-functie 'abort' noemen is nogal Hungarian ;)

edit: ach nee, het is inderdaad een soort reset functie (eigenlijk dus enkel een terug naar hoofdlijst)
hmm, betwijfel of dit erg duidelijk in het gebruik is (oftewel als je je actie wilt cancellen moet je in de alert niet op cancel drukken..)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 13:39 schreef RM-rf het volgende:
(oftewel als je je actie wilt cancellen moet je in de alert niet op cancel drukken..)
Dat is ook niet vraag, de vraag is of je zeker wilt dat je de wijzigingen ongedaan wilt maken.

Ik heb het iig wel aan de praat gekregen, alleen dan wel door de redirect in een andere functie te zetten en die aan te roepen in de if-statement :? raar maar waar.
Iig bedankt voor alle reacties!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

hm volgens mij moet het gewoon werken. Wordt de functie soms onSubmit aangeroepen? Dan moet je onSubmit="return abort();" (met return dus), misschien dat dat het is.

Verwijderd

Je zegt dat ipv je door te sturen naar de pagina, de pagina juist gerefreshed wordt...

Dat zou, als je dit logisch doortrekt, de pagina waaruit jij dit script aanroept, ook klantenlijst.php3 heet :?

Misschien is dat het? :?

ja domme opmerking maar het zou je maar overkomen hè! :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Op donderdag 28 februari 2002 14:28 schreef 2 het volgende:
hm volgens mij moet het gewoon werken. Wordt de functie soms onSubmit aangeroepen? Dan moet je onSubmit="return abort();" (met return dus), misschien dat dat het is.
code:
1
onSubmit="return confirm('Zeker weten?');"

en dan door middel van de action element van het form bij ok laten redirecten ..
Pagina: 1