Toon posts:

help me eventjes alsjeblieft: betrefd coolpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb gister ook m'n cooler binnengekregen, en daar zat een klein zakje coolpasta bij, nou heb ik een duron700.

ik heb nog nooi met coolpasta gewerkt, nou m'n vraag: Waar moet ik nou die coolpasta bij de duron opsmeren? (dat kleine rechthoekig schijnende ding met text erop wat in het midden zit?? )

en moet ik dan vervolgens gewoon meteen de cooler erop plaatsen?

hartelijk dank,

grtz
AHL

Verwijderd

Je kan de pasta gewoon over de hele proc verspreiden, geen probleem

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

uuuh voor wat ik begrepen heb is dat glimmende ding int midden de eigenlijke processor toch? daar heb ik tenminste die arctic silver opgesmeerd.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
ah, dan zal het daar ook wel op moeten.

btw: over de hele proc? gewoon over de l1 bruggies enzo? gewoon over de HEELE proc? :o

naja, ik hoor het wel :P

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 15:51
hele proc??????
komop zeg alleen de contactarea's tussen de proc en de koeler
en bij een duron is dat idd dus alleen dat glimmende dingetje in het midden

wat een smeerboel als je hem helemaal insmeert en het voegt nog nix toe ook !!

en keep in mind: DUN laagje
ik vind het het handigst gaan met een oude credit card, kun je mooi dun vlak laagje maken

succes

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Je kan de pasta echt over de complete proc smeren, het belangrijkste is inderdaad in het midden, maar het maakt niet uit hoeveel je erop doet,. Het kan ook gewoon over de L1 bruggen.

--------------------------------------
VW Rulesssssssss

Verwijderd

Topicstarter
thx tonton!, maar dat laagje is toch wel minimaal dun dan he? want als je de cooler erop doet perstie het toch ertussen uit als het teveel is lijkt me..

grtz

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhmzz... ik ben zeerzeker van mening dat overdaad schaadt! Ik heb genoeg gevallen meegemaakt waarin een overdaad aan koelpasta de temp. alleen maar omhoog werkte! Echter maken de L1, L2, enz. bruggetjes toch geen contact met de heatsink, dus lijkt mij een DUN laagje koelpast op alleen de Core (dat glimmende ding ja) voldoende. Bij twijfel: Newt!

Verwijderd

Als je pasta gaat gebruiken is dit alleen om evt oneffenheden op te heffen om zo een zo groot mogelijk oppervlak te kunnen raken

dus zo weinig mogelijk aub enne alleen op de cpu ..
niet op de l1 bruggetjes ivm. evt. kortsluiting....= einde oefening

succes

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Yep een héél dun laagje erop smeren!

Verwijderd

eigenlijk komt er niet uit of het ook beter is met pasta of zonder pasta

ik wilde het gewoon zonder pasta doen

cellie 566 --> fkp32 globalwin

Verwijderd

een HEEEEEEEEEL dun laagje