Toon posts:

IDE Config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe HDD kopen (IBM Deskstar 60GXP IC35L060)
Maar heb daarvoor ook een IDE controler nodig (Promise Ultra100 U100TX2) wat i nu de beste IDE config.

IBM Deskstar 307030 30GB
IBM Deskstar 60GXP IC35L060

Plextor 12/10/32a
Asus 50x max
Creative DVD encore 10x

Ik zelf denk de laatste 3 op de promise:
Plex 1:1
Asus 2:1
Creative 2:2

HDD beide op een apart IDE kanaal
de 30 GB primair (OS)(games)
de 60 GB secundair (data)(media)

Is dit een goede config?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
je kan ook alleen je hdd op de controller zetten, sinds die de enige is die ata 100 aankan

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Kijk in ieder geval ff na of die Promise controller wel CD-Rom en CD-brander aan kan sturen. Ik heb wel eens gehoord dat sommige controllers dat niet kunnen.

Verder: hoe snel is je onboard controller? Dat maakt namelijk wel wat uit. Als onboard minder is dan ATA100, zou ik CD's op de onboard hangen en de beide HD's als primair op beide Promise kanalen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoeveel topics over IDE configuratie op 4 controllers zijn er... maar goed, ik vind je voorstel wel een goede config. De DVD en CD op 1 controller want die gebruik je toch het minst tegelijk >> goed idee, mits de promise CD etc. ondersteunt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Dat is inderdaad wel een goede config. Persoonlijk had ik de CD-ROM verkocht, levert geld op en je hoeft dan ook geen nieuwe IDE Controller te kopen, wat je ook nog eens een extra PCI slot oplevert :) Die Creative of Plextor kan je prima als CD-ROM gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan of die promise dan wel of niet cd-rom en branders ondersteund?

En is die nieuwe IBM schijf mischien ook sneller (lees Performance winst) zodat ik deze beter als OS schijf kan gebruiken

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-04 21:01
Op donderdag 28 februari 2002 11:12 schreef Dramamaster het volgende:
Ik ga een nieuwe HDD kopen (IBM Deskstar 60GXP IC35L060)
...
Niet slim. De 60GXP en 75GXP gaan bewezen sneller stuk dan doorsnee harddisks. Uitvalpercentage van >75% is niet ongebruikelijk.
Tenzij je over 3-6 maanden graag weer een nieuwe harddisk wilt kopen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1