Toon posts:

Logging cisco inbelrouter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen welk pakket ik het beste kan gebruiken om logging gegevens te bekijken van personen die inbellen via een cisco inbelrouter.

Ik heb al wel een aantal pakketten gebruikt maar geen van deze pakketten kon mij op een simpele manier de inbelgegevens van de personen weergeven zoals vanaf welk nummer hoe laat en hoe lang.

Snmp al wel aangezet op de router.

Hoop dat jullie me kunnen helpen..:7

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Misschien is het handig om een syslog daemon te downloaden voor windows of linux. Op die manier kan je gewoon instellen dat alle events (vanaf een bepaald instelbaar niveau) gelogd worden naar de syslog server.

Ik log op deze manier de gegevens van o.a. een printer, een router en een switch naar de syslogd op een linux server. Je kan de gegevens van de verschillende apparaten ook weer in verschillende logfiles terecht laten komen en het geheel overzichtelijk te houden.

Via een (hele korte) google search kwam ik o.a. een gratis syslog daemon voor windows tegen op dit adres: http://www.kiwisyslog.com/ Als je nog wat verder zoekt kan je misschien nog wel betere vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Das misschien wel interessant. Zijn er geen algemene softwarepakketen te koop voor dit soort doeleinden??

Dus gewoon een overzicht wie er 's avonds allemaal inbellen op de router inclusief nummer en tijd.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cisco Secure (TACACS) kan dit ook makkelijk laten zien, dit dient eigenlijk als authenticatie server, maar doet ook een stuk logging.