Toon posts:

Is 't mijn Iiyama s900mt1 of geforce2mx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit dus zo... ik draai nu 1280x1024@75Hz terwijl m'n videokaart (Asus geforce2mx) veel hoger aankan en m'n monitor (zie topic) 1280 op zo'n 85Hz goed zou moeten kunnen draaien. Alleen is het beeld dan vrij wazig en niet prettig om mee te werken. Nou vraag ik me af of dit door de monitor komt of de videokaart (ivm met de slecht 2d-image kwaliteit van de geforce2 op hogere resoluties).

Ik heb namelijk wel gehoord dat die iiyama lekker schijnt te werken (zelfs op 1600x1200@75 ofzo) maar ja, het blijft een budget monitor. Zijn er dus mensen die ook last van hun Geforce2mx-jes hebben op hogere resoluties? Als dat het geval is zit ik er toch serieus aan te denken om te gaan solderen :P En anders maar eens een Geforce4MX op de kop tikken...

Verder zeer tevreden over alles.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ligt denk ik aan je geforce2MX, ik heb voor precies die reden net een Radeon7500 aangeschaft en dat leverde duidelijk scherper beeld. Als je met solderen bedoeld de uitgangs filters verwijderen, heb ik ook geprobeerd en dat hielp maar beperkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, yup... dat bedoelde ik idd. Maar dat heeft dus niet zo'n groot effect wil je zeggen? Is het wel merkbaar/de moeite waard?

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-08 16:19
't is idd je videokaart denk ik.

Zelf hier ooit een Geforce 2 MX op mn monitor gehad (pc broertje), schrok me de klere, superwazig...

Met mn eigen videokaart (Matrox G450 eTV) nix aan 't handje.

Gewoon strak op 1600x1200 @ 85Hz (Philips 109P20 19")

Verder kun je ff naar je monitorkabel kijken, mijn monitor heeft losse kabel. (niet aan de monitor vast). Een simpele el-cheapo BNC kabel vervangen door een superieur quality kabel gaf hier merkbaar verbetering.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 13:57 schreef DJSmiley het volgende:
Een simpele el-cheapo BNC kabel vervangen door een superieur quality kabel gaf hier merkbaar verbetering.
:? BNC kabels zijn juist niet el-cheapo.
Gewone VGA kabels wel ;)

• phaedrus
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op donderdag 28 februari 2002 13:53 schreef DGR het volgende:
Hmmm, yup... dat bedoelde ik idd. Maar dat heeft dus niet zo'n groot effect wil je zeggen? Is het wel merkbaar/de moeite waard?
Het is wel merkbaar, maar ik vond het nog niet voldoende. Het bleef mij een tikkeltje te wazig (zeker in vergelijk met een 17" aan een matrox kaartje). De moeite waard weet ik niet, je garantie vervalt en je hebt het risico dat je de kaart verneukt, maarja het wazige beeld is ook klote en misschien is het voor jou(w) (kaart) wel voldoende.

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad en bij mij was het de monitor... De makkelijkste manier om te checken is pleur er een andere videokaart in en check of het beeld er beter op wordt. Ik heb het in de winkel laten doen, maar als je nog een andere hebt liggen zeker ff checken.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik heb exact dezelfde config, het is idd wat wasiger. als ik van mijn laptop scherm naar mijn gewone scherm kijk lijkt dat heel erg wazig. (1280x1024@85) Komt waarschijnlijk door de filters, want met mijn Matrox G200 heb ik nergens last van.

Verwijderd

Het ligt ook heel erg aan het merk VGA kaart. Elsa en Gainward (was vroeger Cardexpert) staan bekend als merken met een goed scherp beeld, Asus als vrij slecht, en MSI als echt erg slecht. (Op 2D dan.. ;) )

Hier heb ik een Elsa Gladiac (GF2MX antieke versie). Op een Dell D1626HT 21 inch monitor. 1600x1200 is lekker scherp. Niet dat ik het gebruik, ik ben zo kippig als een mol, vandaar dat ik zo'n groot scherm heb. :+

Het nadeel is dan weer dat de kaart als een idioot stoort op de antenne kabel van de TV. Dat zul je dus ook krijgen als je de filters van een Asus kaart af sloopt. Het zit 'm allemaal in de kwaliteit van de filters, goede filters hebben een goed ontwerp en goede (=dure) onderdelen nidig.

Inderdaad is dan de beste keuze denk ik een ATI of Matrox kopen. Of wachten op een leuke GF4.. :P

De nieuwe generatie Geforce kaarten schijnen eindelijk fatsoenlijke filters te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Zozo, meer reacties dan ik had verwacht :)

Maar ja... heb dus toch het idee gekregen dat het aan de videokaart ligt. Over het vervallen van de garantie, dat ding is nu 2 jaar oud. Heb er al mee lopen spelen ivm overklokken en koeling dus dat is niet zo'n punt. Het is jammer dat ik geen andere videokaart heb liggen (of telt een 1mb opti ook mee hehe) anders had ik dat kunnen proberen. Even rondvragen wie een goede vidkaart heeft die ik ff kan uitproberen. Verwisselen van de kabel is ook geen optie, zit nl aan de monitor vast. Dus... wie weet, ga ik heel snel wel eens met de soldeerbout spelen. Als het zo ver komt laat ik nog wel weten hoe het is afgelopen ;) Moch het mislukken kan ik altijd nog voor een Ati/GF4 (goedkopere versie) gaan. Merci en de groeten...
Pagina: 1