Toon posts:

MSI k7t266 pro2 + egosys Wami Rack 24

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu een paar maanden met dit moederbord in combinatie met de wami rack 24 geluids'kaart'. Het probleem is dat ik in diverse applicaties die iets met geluid doen (cubase , cooledit, maar ook games) crashes heb waarbij het geluid blijft 'loopen'. Ik heb hiervoor al een halfjaartje stabiel gedraaid op een msi k7 dus ik denk dat m'n egosys wel goed functioneert.

Wat denken jullie.. is dit nou typisch een VIA chipset conflict? Uiteraad heb ik via 4 in 1 drivers, mobo-bios en egosys drivers up to date.

Zijn er al gebruikers hier die de Wami rack gebruiken in combinatie met een amd systeem? Zo ja , wat zijn je bevindingen op dit gebied?

systeem:
AMD XP 1700+
MSI k7t266 pro2
512 MB DDR
MSI GF2 ti
egosys Wami RAck 24
win98SE

Daarnaast draai ik win2000 waarbij ik m'n egosys uitgeschakeld heb en audio draai op de onboard chip. Daar geen problemen.

Verwijderd

Wat zegt Egosys? Alles al opnieuw geinstalleerd? En wat bedoel je met een loop? Moet je rebooten, omdat je geluid blijft hangen? En schakel je onboard sound eens uit of steek je kaart in een ander pcislot, de aller onderste.

Je bent wel eigenwijs geweest, want je had al topics erover geopend voordat je je mobo ging kopen. Waarom geen AMD chipset gekocht? Het hoeft niet perse je mobo te zijn, maar nu zit je wel met problemen, waarbij je helemaal niet meer weet waar je moet zoeken.

Verwijderd

Wie verplaatst dit topic? Dit gaat over GELUID ! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 15:06 schreef Prankster het volgende:
Wat zegt Egosys?
Egosys blijft erg stil. Heb ze er al over gemaild.
Alles al opnieuw geinstalleerd?
ja
En wat bedoel je met een loop?
Met een loop bedoel ik dat na een crash een heel klein stukje van het klinkende geluid zich oneindig herhaalt.
Moet je rebooten, omdat je geluid blijft hangen?
Ik moet rebooten omdat m'n pc volledig crasht / vastloopt.
En schakel je onboard sound eens uit of steek je kaart in een ander pcislot, de aller onderste.
onboard audio staat onder dat os uitgeschakeld.
Heb al wat met pci kaart geschoven en ik weet zeker dat het geen irq conflict is, aangezien die kaart een irq geheel voor zichzelf heeft.
Je bent wel eigenwijs geweest, want je had al topics erover geopend voordat je je mobo ging kopen. Waarom geen AMD chipset gekocht?
ik zou inderdaad eigenwijs geweest zijn als in desbetreffende topic iedereen mij had afgeraden om een mobo met via chipset te nemen. Aangezien dat dus niet het geval was heb ik de gok gewaagd.

Na al mijn bevindingen denk ik dat ik het hier toch om problemen met mobo-chipsets gaat. Vandaar dat ik em in PMG heb geplaatst.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

waarschijnlijk een VIA chipset conflict. Er wordt hier uitgebreid voor gewaarschuwd door fabrikanten, waarom dan toch weer eigenwijs zijn :?