Toon posts:

[ASP] JDE foutmelding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik gegevens vanuit een formulier in een database wil plaatsen krijg ik de volgende foutmelding

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e37'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot find the input table or query 'AddNew'. Make sure it exists and that its name is spelled correctly
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
...
<!--#include file="adovbs.inc"-->
<%
  Dim oRS
  Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  oRS.Open ("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("\absurdoz\db\films.mdb")) ,adOpenDynamic, adLockPessimistic
  oRS.AddNew
  oRS.Fields("Naam")=Request.Form("Naam")  
  oRS.Fields("CD")=Request.Form("CD")
  oRS.Fields("Gezien")=Request.Form("Gezien")
  oRS.Fields("Opmerking")=Request.Form("Opmerking")
  oRS.Update
...

iemand misschien eerder zoiets gehad?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Je gooit denk ik wat door elkaar.
Wat je nu met oRS doet, is een connectie (zie ADODB.Connection) aanmaken naar je database.
Je zal daarna nog een recordsetje moeten maken, dus iets als
Dim rs
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open "SELECT * FROM MijnTabel", connectieobject (oRS dus maar da's een foute naam).

En dan kun je vervolgens met de recordset recordjes toevoegen, wijzigen en verwijderen, wat je maar wilt :)

PS als je van bovenstaande geen ene moer begrijpt, zou ik eerst even snel een tutorialtje doorlezen.

owh PS2 ik zie dat je direct waardes uit je form de recordset probeert in te proppen (syntax die je nu gebruik zou op zich wel moeten werken, maar dus niet op het connectieobject maar op de recordset), da's nooit een goed iets, altijd eerst in variabeles stoppen, controlleren of de inhoud geldig is etc, en dan pas opslaan...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik zal een proberen, vreemd het bovenstaande van mij kwam gewoon uit een boek. khad alleen de table en kolomnamen veranderd.
/me is asp noob