[ms proxy] foutmelding: "domein gereserveerd"

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hallo,

Er draaid hier een nt4 server met ms proxy ser5ver 2.0

bij sommige adressen die ik met de browser probeer op te vragen (bv www.norman.nl) krijg ik de melding "domain gereserveerd". terwijl dat dus echt wel een werkend ewebsite is. Iemand enig id hoe dit komt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb je de cache dir's al een keer leeg gegooid?
en het kan ook zijn dat er een fout zit in de dns-server die je gebruikt, of waar die naar doorgelinkt staat. of dat je hem als lokaal adres ingevoerd hebt. probeer het eens met het ip nummer van norman.nl 193.67.79.250

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
als ik dat ip invul kom ik op deze site terecht: http://www1.worldcom.com/nl/

cache hebbik nog niet geleegd maar ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

• marrekau117
ik sta er afentoe van te kijken wat voor rare dingen ms proxy uitvoert met de cache, dat is heel vaak de oplossing

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 15:01 schreef marrekau117 het volgende:
ik sta er afentoe van te kijken wat voor rare dingen ms proxy uitvoert met de cache, dat is heel vaak de oplossing
Verrek je hebt gelijk, ik heb de proxy cahce geleegd en nu kan ik bv norman.nl wel opvragen.

Heel vaag, ik ben bang dat ik een keer in de zoveel de proxy cache moet legen, niet de meest ideaale oplossing maarja.

Iemand een handigere oplossing?

• marrekau117
Is er geen tooltje op de markt liefst freeware die die dir's automatisch leeg kan gooien?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nu weer wat geks met dat ding...

Ik dus vorige week op de D schijf van de server een map urlcache gevonden met daarin een aantal mappen dir1, dir2, dir3, etc..

Die map urlcache hebbik dus geleegd, want ik neem aan dat dat de cachedir van de proxy is. (kon verder nix anders op de d schijf vinden).
Nu zijn we een aantal dagen verder. is die cache dir nog steeds leeg! dus het lijkt nu wel of de proxy gestopt is met cachen! bij de instellingen staat caching nog steeds aan op de d schijf.

ik ben dan een ms proxy n00b maar dit is allemala erg vaag, kun je ergens bij de isntellingen ook een dir aangeven waar hij gaat cachen? ik kan bij de instellingen alleen een schijf en een grote van de cache aangeven.

Kheb cachen al ff aan en uitgezet, maar dat helpt ook niet geloof ik.

ok service aan en uitzettend deed wonderen.

Ik denk dat ik bij het legen van de cache niet de Dir directories zelf moet weghalen, maar alleen de inhoud.

• marrekau117
het lijkt me inderdaad handig die dir's te laten staan maar als hij niet meer cached word het denk tijd om hem opnieuw te instaleren!!! want je moet idd alleen de dir's leeg gooien en niet te verwijderen.
Pagina: 1