Heeft iemand hier verstand om een communicatie op te bouwen tussen een omron CPM1 en een pc? Het liefst schrijf ik met c++ builder een programmaatje op de pc. Nu heb ik ergens gelezen dat je OPC server/client moet gebruiken. Kan het niet op een andere manier. De plc is gekoppeld via een RS-232 lijntje aan de pc. Het is de bedoeling om de outputs van de plc op te vangen en deze op de pc weer te geven.
In 1993 heb ik een Omron PLC aan een 486DX66 MHz gehangen om inputs op de PLC uit te lezen. Heb ik toen met een standaard RS232 library in C gedaan. Typenummer van de PLC ben ik even kwijt, maar kan ik voor je opzoeken. Dan zou ik je wellicht verder kunnen helpen. Ze hebben ook geavanceerdere communicatieoplossingen (toen tenminste) die het mogelijk maken om continue een serie in- of uitgangen te monitoren. PS. Hebben ze nog steeds zo'n mooie grafische editor om je PLC programma te schrijven
Is /14 hier niet veel beter voor 
Zal even een move aanvragen in SU
Zal even een move aanvragen in SU
Wij hebben voor ons eindwerk communicatie gemaakt met een SAIA-PLC via een ethernetkaart (en eerst via de serïele poort). Stuur eens een mailtje OMRON en vraag een "communication driver". (Zoek dat wel eerst eens even op de website). Als ze dat hebben (en normaalgezien wel), zullen ze dat zeker willen geven!
Wij hebben toch zoiets kunnen verkrijgen van SAIA. Dat is simpelweg een DLL-file die je kan gebruiken in jouw programma.
We hebben hiervoor ook C++Builder gebruikt.
Wij hebben toch zoiets kunnen verkrijgen van SAIA. Dat is simpelweg een DLL-file die je kan gebruiken in jouw programma.
We hebben hiervoor ook C++Builder gebruikt.
Verwijderd
Wij passen crouzet PLC's toel\; deze ondersteunen dat standaard.
Je kunt bv een plaatje of schema van je apparaat maken, met animaties op de delen die geactiveerd worden.
Voor zover ik weet was omron ook bezig met zulke software, maar het zal afhankelijk zijn van het type wat je hebt...
PS de crouzet millenium (jaja, 1 N) is dezelfde als de Mitsubishi Alfa
Je kunt bv een plaatje of schema van je apparaat maken, met animaties op de delen die geactiveerd worden.
Voor zover ik weet was omron ook bezig met zulke software, maar het zal afhankelijk zijn van het type wat je hebt...
PS de crouzet millenium (jaja, 1 N) is dezelfde als de Mitsubishi Alfa
Pagina: 1