[cartman mode]You guys....[/cartman mode]

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
He ik kan maar geen duidelijk antwoord krijgen, dus ik blijf maar steeds verder uitzoeken. Ik heb nu een hele simpele vraag:
ik heb een abit bx6 moederbord. De nieuwste bios ondersteunt tot celeron 533 en piii600.
Kan ik nou gewoon een celeron566(oem) erin stoppen, en mijn eigen koelapparaatje gebruiken (computernerd, peltier)?

Verwijderd

Nee kan niet.. als het moederbord niet hoger ondersteund dan 533 dan gaat een 566 er niet op natuurlijk..

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Maar het kan wel als een nieuwe bios voor dat mobo het wel ondersteunt.
dus kijk ff op de site van de fabrikant en kijk of je je bios kan flashen.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Jezus wat een gezeur zeg, van as je modo maar 533 ondesteund doet ie het niet, nou zal ik je wat vertellen al doe je er een 1ghz in het werkt. De multiplyer zit vast bij intel dus het maakt niks uit wat je mobo ondersteund. Het enige wat je kan zien is dat je de snelheid verkeert wordt aangegeven.
Dus het kan gewoon

Click hier niet

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Moet ie wel het voltage van 1.5v ondersteunen voor celly 566 en hoger. Anders ben je dat ding aan het fritueren op 2v

• Andy
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Dan gebruik en je evt. een slotket adapter; die overrided evt. voltage instellingen. Als je echter met een niet ondersteunde cpu in de bios probeert de busssnelheid op te hogen, slaat je pc vast. Reboot is enige mogelijkheid

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

hmmm had ik geen last van met mijn bejaarde bx6

maar goed, die 2 volt zet ie er niet op, want als je de voltage op standaard zet gaat ie helemaal niet aan. Als je mobo geen 1.5 volt ondersteund moet je op je slotconverter even 1.8 instellen deze werkt bijna altijd op oude mobo's. En dan kan je meteen overclocken, en nog beter 1.8 licht nog in de intel specs

Click hier niet

• pianoman
dus wat kan ik dan concreet doen, ik kan een van deze processoren nemen:
Intel Celeron 533 (PPGA, Boxed)- FL 275,-
Intel Celeron 533 (PPGA, OEM)- FL 285,-
Intel Celeron 533A (FC-PGA, Boxed)- FL 284,-

dan moet ik nog een convertor hebben en een koeler, welke convertor, welke koeler, en hoever is dit dan nog opklokbaar?

Verwijderd

Die FC-PGA is vlgs mij een Celeron2 (met PIII core). Altijd doen.
Beter nog een Celeron 566. Waarom? Zie boven!
Converter: MSI 6905
Koeler: ALpha FC-PAL (beter) of Golden Orb (goedkoper)
Koelprut: Arctic Silver

• pianoman
ik heb al gekeken in bios, en die ondersteunt nu met laatste versie ook tot 1.5 volt (ik geloof zlefs dat ik nog iets lager kon) dus dat is ok. Verder hoeft het ook geen megaoverclock-bak te worden, gewoon iets sneller vind ik al ok (ergens tussen 500 en 700 of zo) dus heb ik dan genoeg aan de golden-orb koeler?

Verwijderd

533 FC-PGA op MSI met G.O. draait geheid 800.
Pagina: 1