"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Verwijderd
Maar er zijn wel programma's die een ander mac-adres kunnen emuleren richting dhcp-serverOp donderdag 28 februari 2002 13:41 schreef eric_klaassens het volgende:
het mac-adres is door de fabrikant in de hardware gebakken, dit kun je dus niet veranderen
bekend icoontje trouwens...
Verwijderd
Krijgen andere gebruikers op deze manier geen lastOp donderdag 28 februari 2002 13:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar er zijn wel programma's die een ander mac-adres kunnen emuleren richting dhcp-server
Verwijderd
Is in theorie mogelijk, maar er zijn 12^16 (=1.848.842.000.000.000.000)mogelijke mac-adressen, dus het moet wel heel erg toevallig zijn, wil je daar net een chelle-mac-adres uit vissen.Op donderdag 28 februari 2002 13:47 schreef Swat het volgende:
[..]
Krijgen andere gebruikers op deze manier geen last![]()
*zucht*Op donderdag 28 februari 2002 13:41 schreef eric_klaassens het volgende:
het mac-adres is door de fabrikant in de hardware gebakken, dit kun je dus niet veranderen
Je kunt het simuleren, hoe staat in andere topics vermeld. Gebruikers van Chello kunnen het MAC, die bij de DHCP bekend is, niet zelf wijzigen, alleen als je naar de helpdesk belt. Die kunnen dat MAC wijzigen. Normaal gesproken moet je natuurlijk ook met DHCP release en DHCP renew voor mekaar krijgen dat er een ander MAC-adres bekend is bij Chello. Dat werkte bij mij tot een half jaar geleden, toen moest je altijd via hetzelfde MAC-adres het Internet op.Op donderdag 28 februari 2002 09:41 schreef Traag het volgende:
Ik weet dat bij Chello de DHCP server alleen IP adressen uitdeelt op basis van bekende mac adressen. Wat ik graag wil weten (voor een advies richting een klant) of dit mac adres door de Chello gebruikers zelf is aan te passen via een bepaalde webinterface, of dat dit alleen door Chello kan worden gedaan.
Kijk, jij snapt wat ik bedoelOp donderdag 28 februari 2002 13:54 schreef sihida het volgende:
Je kunt het simuleren, hoe staat in andere topics vermeld. Gebruikers van Chello kunnen het MAC, die bij de DHCP bekend is, niet zelf wijzigen, alleen als je naar de helpdesk belt. Die kunnen dat MAC wijzigen. Normaal gesproken moet je natuurlijk ook met DHCP release en DHCP renew voor mekaar krijgen dat er een ander MAC-adres bekend is bij Chello. Dat werkte bij mij tot een half jaar geleden, toen moest je altijd via hetzelfde MAC-adres het Internet op.
bedankt voor de info, ik kan weer verder
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Nieuwe kaart erin computer aan en 't zou moeten werken, eventueel een "release all" en "renew all" doen..
In 8 van de 10 gevallen heeft de DHCP server het nieuwe mac adres herkend, afgewogen tegen serieel nr van de kabel modem, en een nieuw IP nr gegeven, hierna werkt het dan gewoon weer..
Indien niet het geval, helpdesk bellen en vermelden dat nieuwe netwerk kaart geplaatst is..
Chello is wel bezig met een webbased frontend waar klanten o.a. deze procedure voor verwisselen van netwerk kaart zelf kunnen doorlopen..alsook alias aanpassingen enzo doen, helaas is nog niet bekend wanneer dit zou gaan gebeuren..
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
ligt eraan, bij mij .. (in Rotterdam zuid) realesed ChelloOp donderdag 28 februari 2002 14:39 schreef Dragon_Lee het volgende:
Gewoon met "oude" netwerk kaart "release all" doen..
niet op MAC van Network adapter maar via die van mn kabelmodem.
Jaja, eg waar (bevestigd door Chello) en was simpel te testen
door mn modem (com21) aan een totaal andere workstation te
prikken (dus aan een totaal andere netwerkkaart) en mn
verbinding werkte gewoon nogsteeds zonder dat Chello een nieuwe
Template gereleased had
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Dit werkt al, althans in de regio Arnhem. Ik heb nl. een keer gehad dat m'n netwerk kaart uit het systeem was verdwenen (vraag niet hoe, dat vroeg ik nl. ook en het was ze ook een raadsel), en toen kon ik met een geldige inlog gewoon m'n kaartje en modem toevoegen.Op donderdag 28 februari 2002 14:39 schreef Dragon_Lee het volgende:
...
In 8 van de 10 gevallen heeft de DHCP server het nieuwe mac adres herkend, afgewogen tegen serieel nr van de kabel modem, en een nieuw IP nr gegeven, hierna werkt het dan gewoon weer..
Indien niet het geval, helpdesk bellen en vermelden dat nieuwe netwerk kaart geplaatst is..
Chello is wel bezig met een webbased frontend waar klanten o.a. deze procedure voor verwisselen van netwerk kaart zelf kunnen doorlopen..alsook alias aanpassingen enzo doen, helaas is nog niet bekend wanneer dit zou gaan gebeuren..
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Verwijderd
Klopt als een donderbus, dit geld dus voor alle Com21 routers in het Rotterdam Rijnmond gebied(voormalig Eneco kabelnetwerk), van Voorne-Putten, Hoekse-Waard tot en met Sliedrecht,Leerdam enz.....Op donderdag 28 februari 2002 14:44 schreef wizZa het volgende:
[..]
ligt eraan, bij mij .. (in Rotterdam zuid) realesed Chello
niet op MAC van Network adapter maar via die van mn kabelmodem.
Jaja, eg waar (bevestigd door Chello) en was simpel te testen
door mn modem (com21) aan een totaal andere workstation te
prikken (dus aan een totaal andere netwerkkaart) en mn
verbinding werkte gewoon nogsteeds zonder dat Chello een nieuwe
Template gereleased had
in theorie is het niet gemaakt om gewijzigd te worden, dat het geemuleerd kan worden, is wat andersOp donderdag 28 februari 2002 13:53 schreef CrashOne het volgende:
[..]
*zucht*
Verwijderd
als die 'klant' chello heeft via een docsis modem en hij wil alleen een andere kaart gaan gebruiken is het simpel, doe het volgende:
>disconnect de UTP kabel tussen de PC en de kabel modem
>trek de stroom kabel uit de modem en wacht 1 uur (circle)
>zet stroom terug op modem en connect de modem weer naar de PC (met nieuwe NIC)
>als je de PC nu aanzet en je start een explorer zul je een Provisioning scherm te zien krijgen van UPC, hier kun je je nieuwe kaart aanmelden, als je klaar bent... restart en klaar ben je
Veel plezier !!!
Dit is een ouweVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 07:33:
wel, eens kieken...
als die 'klant' chello heeft via een docsis modem en hij wil alleen een andere kaart gaan gebruiken is het simpel, doe het volgende:
>disconnect de UTP kabel tussen de PC en de kabel modem
>trek de stroom kabel uit de modem en wacht 1 uur (circle)
>zet stroom terug op modem en connect de modem weer naar de PC (met nieuwe NIC)
>als je de PC nu aanzet en je start een explorer zul je een Provisioning scherm te zien krijgen van UPC, hier kun je je nieuwe kaart aanmelden, als je klaar bent... restart en klaar ben je
Veel plezier !!!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dit topic is gesloten.
![]()