[linux] motorola chello dhcp

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ik krijg waarschijnlijk dinsdag een motorola modempje met dhcp enzo.
nu had ik een paar vraagjes:

• Welke dhcp client raden jullie mij aan?
• hoe zou ik die moeten instellen? (heb al met de search gezocht en daar stond in dat je een hostname moest opgeven :?

thnx you :)

edit:
ik heb de search dus al gebruikt :) en mijn distro is slackware 8.0

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

dhclient vind ik de meest praktische dhcp client, en je hoeft voor Chello Eindhoven je hostname helemaal niet mee te geven; gewoon dhcp-en does the trick.

• Newjersey
Op donderdag 28 februari 2002 13:15 schreef deadinspace het volgende:
dhclient vind ik de meest praktische dhcp client, en je hoeft voor Chello Eindhoven je hostname helemaal niet mee te geven; gewoon dhcp-en does the trick.
ok, dan zal ik die wel gebruiken, die staat toch al bij slackware 8.0

maarre, nog een vraagje (weet niet of het illegaal is)

chello legt dus macadres vast. Nu wordt de computer beneden dus de "internet-pc" voor chello. Zou ik dat macadres dan kunnen spoofen op m'n eigen server ?
ps. als het illegaal is laat de mod dan ff wat veranderen.

:)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik zie niet in hoe macaddress spoofen illegaal zou zijn. Ik doe het zelf ook (zelfde reden, mijn chello kaartje zit in mijn desktop en mijn server hangt aan de modem). Merk op dat je ook chello kunt bellen, dan kun je een ander macadres bij hen registreren (het schijnt alleen wel 2 dagen te kunnen duren ofzo).

Je doet het iig met 'ifconfig eth? hw ether 00:11:22:33:44:55', en dat had je ook met de search kunnen vinden (en in de manpage van ifconfig staattet ook).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Neem aan dat het om een Motorola surfboard **overigens rete snel dat ding hiero** gaat? Hou je er dan rekening mee dat die chello goof eerst een connectie moet kunnen maken vanaf een wintendo pc naar de modem om het mac adres vast te leggen? Want je krijgt een 10.0.0.x adres en daar moet ie een gewoon adres aankoppelen (62.x.x.x). Ik heb zelf gewoon twee mac adressen geregistreerd staan (is maximum)en als je even oplet wat die invult in de browser als die connect kun je die mac adressen ook handmatig veranderen.

suc6

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Newjersey
Op vrijdag 01 maart 2002 11:42 schreef orkaan het volgende:
Neem aan dat het om een Motorola surfboard **overigens rete snel dat ding hiero** gaat? Hou je er dan rekening mee dat die chello goof eerst een connectie moet kunnen maken vanaf een wintendo pc naar de modem om het mac adres vast te leggen? Want je krijgt een 10.0.0.x adres en daar moet ie een gewoon adres aankoppelen (62.x.x.x). Ik heb zelf gewoon twee mac adressen geregistreerd staan (is maximum)en als je even oplet wat die invult in de browser als die connect kun je die mac adressen ook handmatig veranderen.

suc6
ja, dat zijn idd de nieuwe kabelmodems die ze hebben. Maar kan je gewoon de helpdesk dan opbellen om 2 macadressen te registeren? :?

edit:
beetje offtopic

maar iig allemaal bedankt voor de informatie :P
Pagina: 1