Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Verwijderd
Kan hij internet(ip)adressen wel pingen?!?!?
Ik neem aan dat je met Ipconfig /all in een command prompt al zijn netwerksettings hebt gechecked?
Ik neem aan dat je met Ipconfig /all in een command prompt al zijn netwerksettings hebt gechecked?
Jep, en die zijn in orde. Komen overeen met die van m'n eigen machine (op een paar na natuurlijk)
Hoe zit hij op het netwerk?
Firewall/modem?
Als je een van twee NICs eruithaalt, werkt het dan wel?
Firewall/modem?
Als je een van twee NICs eruithaalt, werkt het dan wel?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Dat is inderdaad heel vreemd.
Je zou dan ook moeten kunnen Inetten op ipadres.
Maar hij kan ook geen enkele DNS naam resolven in een Dosbox. Dus www.av.com geeft niets, maar het ipadres daarvan (wat jij op je bak wel kan achterhalen) werkt wel?
Ps>>
Kijk eens in zijn routetable via het commando route.
Vergelijk die eens met die van jouw, zitten er vreemde dingen bij hem tussen?
Maar hij kan ook geen enkele DNS naam resolven in een Dosbox. Dus www.av.com geeft niets, maar het ipadres daarvan (wat jij op je bak wel kan achterhalen) werkt wel?
Ps>>
Kijk eens in zijn routetable via het commando route.
Vergelijk die eens met die van jouw, zitten er vreemde dingen bij hem tussen?
Hij hangt nu via een PCM-CIA combo netwerkkaartje aan het netwerk. Met de geïntegreerde UTP (die gebruikt hij thuis) heeft hij hetzelfde probleem. Internetten gaat via een linux bak met ADSL verbinding.
Oja, bij de weg, deze collega is "Doemaarwat."
Pingen naar dat ip werkt wel, maar in IE werkt het niet. ZoneAlarm staat er ook allang niet meer op. Norton AntiVirus is er al afgegooid.Op donderdag 28 februari 2002 09:35 schreef richardc het volgende:
Dat is inderdaad heel vreemd.
Verwijderd
Feit is dus inderdaad dat zijn DNS uberhaubt niet draait. W2K is standaart volgens mij zijn eigen DNS server. Ik neem aan dat in Services van W2K de DNS service is gestart? Zowiezo moet je in de Eventlog van die bak kunnen zien dat Of de DNS niet start als de bak word gestart, Of specifieke DNS foutmeldingen!Op donderdag 28 februari 2002 09:36 schreef AdLentis het volgende:
Hij hangt nu via een PCM-CIA combo netwerkkaartje aan het netwerk. Met de geïntegreerde UTP (die gebruikt hij thuis) heeft hij hetzelfde probleem. Internetten gaat via een linux bak met ADSL verbinding.
Verwijderd
Nog een tip.Op donderdag 28 februari 2002 09:40 schreef richardc het volgende:
[..]
Feit is dus inderdaad dat zijn DNS uberhaubt niet draait. W2K is standaart volgens mij zijn eigen DNS server. Ik neem aan dat in Services van W2K de DNS service is gestart? Zowiezo moet je in de Eventlog van die bak kunnen zien dat Of de DNS niet start als de bak word gestart, Of specifieke DNS foutmeldingen!
Je kunt je DNS'en ook even vast instellen.
Pak dan als DNS server een externe DNSserver van jullie Adsl provider. (die staan neem ik aan ook ingesteld in die Linuxbak)
Kijk eens hoe die bak daarop reageerd als je zijn pri dns gewoon op dat externe dns zet.
Ik ga er wel vanuit dat het gatewayadres naar die Linuxbak staan te wijzen.
Helaas, m'n collega heeft het al opgegeven. Hij z'n data al aan het backuppen en gaat zo Windows opnieuw installeren. 
Ik heb zelf het vermoeden dat het instellen van de externe DNS niet zal werken. Lokaal kan hij namelijk ook niet het netwerk op.
Evengoed bedankt.
Ik heb zelf het vermoeden dat het instellen van de externe DNS niet zal werken. Lokaal kan hij namelijk ook niet het netwerk op.
Evengoed bedankt.
Verwijderd
Owh, dat is een nieuw maar belangrijk feitje naturlijk!Op donderdag 28 februari 2002 09:53 schreef AdLentis het volgende:
Helaas, m'n collega heeft het al opgegeven. Hij z'n data al aan het backuppen en gaat zo Windows opnieuw installeren.
Evengoed bedankt.
Tsja, een schone installatie zal dit probleem wel oplossen.
Daarbij komt: Koffie is ook lekker.
Heel rustgevend hoor, onder het genot van een kopje koffie de standaardvragen van de setup beantwoorden met <enter>!
Ik hoor net dat hij wel het netwerk op kon, maar niet kon inloggen op het domein.Op donderdag 28 februari 2002 10:00 schreef richardc het volgende:
[..]
Owh, dat is een nieuw maar belangrijk feitje naturlijk!
Tsja, een schone installatie zal dit probleem wel oplossen.
Daarbij komt: Koffie is ook lekker.
Heel rustgevend hoor, onder het genot van een kopje koffie de standaardvragen van de setup beantwoorden met <enter>!
[off-topic]
Hij heeft net al een extra volle bak koffie gekregen.
Hij is nu uit verveling alle meldingen aan het voorlezen...
[/off-topic]
Verwijderd
Haha en weer een tevreden Microsoft Windows gebruiker.Op donderdag 28 februari 2002 10:08 schreef AdLentis het volgende:
[..]
Ik hoor net dat hij wel het netwerk op kon, maar niet kon inloggen op het domein.
[off-topic]
Hij heeft net al een extra volle bak koffie gekregen.Maar die is ook al weer op.
En niet alle vragen kun je beantwoorden met <enter>... Eerst "D" van "Delete Partition," dan <enter> om door te gaan en dan nog eens "L" van "Loose your data" ter bevestiging!
Hij is nu uit verveling alle meldingen aan het voorlezen...
[/off-topic]
Hier ben ik weer 
Zo en nu de rest van de software nog maar weer eens even installeren.....
Zo en nu de rest van de software nog maar weer eens even installeren.....
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Pagina: 1