Toon posts:

Beeldkwaliteit van GeForce MX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb drie vraagjes voor jullie... ;)

1) Hoe zit het met de beeldkwaliteit van de GeForce MX zowel op 2D als 3D gebied?

2) Is de beeldkwaliteit van de GeForce MX in 2D en 3D (games) beter dan die van een Voodoo Banshee?

3) Wat is de beste GeForce MX?

Thanks.

Verwijderd

Ik weet alleen op 3: het antwoord, de Hercules ProphetII, en daarna de MSI Starforce 816 MX...

Kun je vergelijken op mijn site...
http://HardwareXpo.hypermart.net

Verwijderd

Topicstarter
Thx.

Iemand die nog m'n eerste twee vraagjes kan beantwoorden?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

de G400, Radeon of de 3dfx schijnen wat beter te zijn qua beeldkwaliteit en hoe het met de banshee zit zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
1) Wat bedoel je met beter?
M.a.w. is de beeldkwaliteit van een GeForce MX echt brak of maar een klein beetje minder?

2) Is de beeldkwaliteit beter dan die van een Voodoo Banshee (zowel in 2D als 3D)?

Plz, antwoord zo snel mogelijk want morgen ga ik hem waarschijnlijk halen...

Thanking in advance. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht... :)

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
nVidia heeft volgens mij tot op heden nooit betere beeld kwaliteit gehad dan haar concurrenten. (2d/3d)...Enige goede is hun rappe games prestaties...>:)

Bij een sherm resolutie tot en met 1024x768 zie je de verschillen niets tot nauwelijks..ga je daarboven mot je toch een ander merk dan nVidia nemen.

PC specs

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
brakke beeldkwaliteit nvidia?? wat een onzin zeg, ziet er prima uit. dat verschil zie je nauwlijks, ja mischien bij een matrox zie je wat verschil maar ik zou zeggen je hebt heel goed en je hebt beste.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Lindsay,

1) In zowel 2D als 3D heb ik niks te klagen (heb de Asus V7100 T(TV-OUT)). Ziet er goed uit, had hiervoor een Diamond V550.

2) Uiteraard. Deze kaart is van twee generaties later. 2nd generation T&L (al heb je daar nog niet zo veel aan, spellen ondersteunen het meestal niet), Zeer goede Open Gl prestaties, FSAA, dat heeft de banshee al helemaal niet.

3) Antwoord was al gegeven. De beste is de Hercules (let wel: Retail versie!, de OEM heeft langzamere memory) vanwege de goede kwaliteit van het geheugen. Daardoor kan je de kaart verder overklokken. Als je niet van plan bent om over te klokken moet je maar letten op de gadets die je er bij krijgt en hoe duur ie is, dan heb je daar misschien meer aan.

Voor iets meer geld is de ATI radeon ook een topkaart. presteerd wat beter in spellen, maar is wat minder in 2D.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

de Radeon wat minder in 2D?

de Radeon is verglijkbaar met de G400 in 2D, de minste in 2D van alle kaarten is juist een nvidia kaart.

Verwijderd

De Geforce 2 MX heeft ook "Digital Vibrance" dat maakt veel beelden inderdaad een stuk mooier of "echter". Moet je maar s een van die mooie demo's van nvidia runnen of het X-Isle tech demootje. Ik vind dat de geforce 2mx een kaart is met de beste prijs/kwalitetiet verhouding.

Verwijderd

Ja, die digital vibrance control is wel mooi :)

Verwijderd

Let op mijn woorden, de nieuwe serie GeForce2 MX kaarte, on geacht het merk, gaan het helemaal maken!
Qua merk, zul je moeten opletten met geheugen snelheid, 5,5/6/7 ns.

Het zijn de Game-beesten(soort uitgeklede Geforce 256) van de komende tijd, daar krijgt Voodoo nog een dobber aan.

Matrox, ligt altijd al goed in de markt, omdat ze erg goed zijn op 2D gebied.

Verwijderd

De Guillemot/Hercules 3D Prophet II MX. Let wel op dat je de retail-versie koopt, want die heeft 5,5 ns geheugen (de OEM heeft 7ns), standaard geklokt op 183 MHz. Hij doet ut prima :)
2D ziet er perfect uit en 3D gaat 'ie als een trein... M'n 3Dmarks gingen van onder de 3000 met een Creative TNT2 Ultra naar rond 4500 met de retail Hercules.

Verwijderd

Topicstarter
harry, wat bedoel je juist met "de nieuwe serie GeForce2 MX kaarten"?
De DDR-versie of bedoel je gewoon de huidige GeForce MX?

Thx.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht dat de sdr versie iets sneller was dan de ddr. omdat ie niet van de volledige verdubbeling door ddr gebruik maakt, en wel op halve snelheid loopt.
Correct if I am wrong

specs

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De beeldkwaliteit van de geforce2mx is beter dan die van de voodoo banshee en voodoo3.
In 3d zeker, omdat 3dfx met de voodoo3 en banshee geen 32bit kleur en grote textures ondersteunde!

Verwijderd

dit is allemaal oud-nieuws, maar goed.
Conclusie: De geforce 2 is een perfecte videokaart voor gemiddelde systemen. (heb zelf een p3 500 en vind dat gemiddeld)

Verwijderd

UNEXSIST heeft helemaal gelijk, de bandbreedte van de MX'en hebben geen profijt van de DDR geheugens, die zijn meer voor de 900 gulden klasse.

Ik bedoel NU en komende periode dat de MX een
rage zal worden, een vriend van mij heeft de Prophet OEM met 7ns en een 733CoppermineFlipChip(hij is in principe tegen overklokken) maar ik heb even zitten racen bij hem, met F1, Granprix3000, en de nieuwe F1, en ik was erg onder de indruk van de wolken en het landschap, en de rest is ook goed uiteraard, maar zo echt...

Ik kan bijna niet wachten tot mijn MSI Starforce 816 GeForce2 MX komt van MicroStar,
ik doe promotie werk en reclame voor ze, en deze week zou hij komen met 6ns geheugen.

Let op mijn woorden, er is nu al meer vraag dan ze kunnen verkopen!
Vandaar dat ook de OEM versie die eigenlijk niet los verkocht mag worden(aleen in combinatie met computer) nu al storm loopt, ik zag ook geen hinder van de 7ns...geen flikkering geen traag beeld, alles ging vloeiend bij de Hercules/Guillemot.

http://HardwareXpo.hypermart.net

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen dat de software een veel grotere invloed heeft op de prestaties dan wat ik tot nu toe lees. Als je perfecte drivers hebt gaat het geheugen wel verschil uitmaken..of niet ?

Verwijderd

En je kan de klokken van SDRAM en CPU(GeForce) wat omhoogschroeven...

Verwijderd

wat is die geheugen snelheid dan?

die 5,5 6 7 ns wat is het verschil hierin?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het verschil tussen 5,5 en 6 is 0,5
het verschil tussen 6 en 7 is 1 :)

Oftewel: het is de snelheid waarop het geheugen aangesproken kan worden (simpel gezegd). Hoe korter de tijd des te vaker het geheugen aangeroepen kan worden en vaker aanroepen betekend sneller geheugen -> sneller videokaart

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

hehe

tanx

had dat zelf niet kunnen verzinnen :)
Pagina: 1