Wat is er gebeurd met end game sequences?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Vroeger speelde ik spelletjes en was ik doodnieuwschierig wat voor filmpje je zou krijgen of hoe het af zou lopen als je het spel uitgespeeld had.

Nu heb ik de laatste tijd AVP2 MOH:AA RedFaction en nog een paar spellen uitgespeeld en het valt me op dat er geen Leuke/mooie/vette endgamesequences meer in zitten.

Ben ik nou gewoon raar of zijn er meer mensen die dat zonde en een domper op het spel vinden?

Bij MOH:AA was ik bijzonder teleurgesteld, The end in beeld en klaar, en bij AVP2 komt er een miezerig stukje text in beeld en dat was het. Dat verpest voor mij mn humeur als ik een spel uitgespeeld heb.

Breek je nek voorzichtig

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08
Ik wordt er niet verdrietig van ofzo,
maar ik vindt het wel jammer dat ik niet meer blij gemaakt wordt.. :)

Verwijderd

1 tip: ga consolespellen spelen :)

Maar zelf dan, goeie endings are a dying breed

Verwijderd

Waarom filmpjes maken nog, als je net zo goed realtime 3D-scenes voorbij kunt laten flitsen.

Verwijderd

Ja, en dat sloeg weer nergens op. HlpDsK heeft een OW te pakken! hehe! Hmm, dat moet lekker voelen

Maar ff ontopic. Laatst was ik nolf (no one lives forever) aan het spelen, week over gedaan (groot spel) vervolgens kom ik bij het einde, en pats boem klaar. Geen film, geen real time 3d shit, niks. Beetje jammer. Vroeger ging het er wel anders eraan toe

Verwijderd

ja, neem nou shogo...da's nog eens een einde ;)

maar serieus, eindes zijn niet meer wat ze zijn. Best wel vreemd; tijdens de spellen krijg je meestal flink wat info en dan op het eind is het idd. patsboemklaar. Alsof de makers geen zin hadden om er een eind aan te breien...of misschien dat ze dat niet doen zodat er weer makkelijker een sequel gemaakt kan worden. ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 05:09 schreef Pjoeloe het volgende:
Ja, en dat sloeg weer nergens op. HlpDsK heeft een OW te pakken! hehe! Hmm, dat moet lekker voelen

Maar ff ontopic. Laatst was ik nolf (no one lives forever) aan het spelen, week over gedaan (groot spel) vervolgens kom ik bij het einde, en pats boem klaar. Geen film, geen real time 3d shit, niks. Beetje jammer. Vroeger ging het er wel anders eraan toe
ja, maar nolf is tenminste nog een spel met meer dan 10 levels en 5 wapens. En t einde van nolf vond ik best wel cool en onverwacht. Iets wat je bij veel spellen tegenwoordig niet meer ziet, helaas. Daarom wacht ik ook met spanning op nolf 2 :9~

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de pre-game sequences van RTCW toch wel aardig vind.

:)

Maar je hebt gelijk, er is een tijd lang een tendens geweest om mooie end-game sequences te produceren.

:)

Verwijderd

Het gaat allemaal om het geld :(

Stel je heb een geweldig goed team van programmeurs die beginnen vol goede moed met een game.
Ze beginnen met de engine,levels ed.
Ze zijn lekker een jaar anderhalf jaar en de engine loopt lekker ziet er allemaal leuk uit loopt soepel.
Heeft het hoofd v/h team opeens zoiets van ik wil geld zien !
Dus de programmeurs moeten alles snel afronden en daarom komen eindes vaak in het nauw wat enorm zonde is.

Waarom altijd het einde terwijl het begin zul je vragen ?
Nou (volgens mij) zit het zo dat als je iemand kent met het spel dat je misschien wil kopen en je kijkt bij die persoon dan kan de intro je overhalen om het spel wel/niet te kopen (de kans is veel kleiner dat die persoon het al uitgespeeld heeft en je het eindfilmpje kan zien).

Het gaat me het verkopen van spellen om 1ste indrukken en niet de einduitslag en daarom laten ze dat vaak vallen :(.
Op donderdag 28 februari 2002 02:44 schreef MrRudi het volgende:
1 tip: ga consolespellen spelen :)

Maar zelf dan, goeie endings are a dying breed
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat console programmeurs meer tijd/geld vrijmaken voor eindes ?

De enige die ik ken die echt de vrije hand krijgen zijn de mensen van Nintendo (of vergis ik me nu :?)

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Gamemakers zijn tegenwoordig veel meer bezig met $ dan met echt aandacht besteden aan de games (op een paar uitzonderingen na dan)

Kenners weten waarom

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 10:58
Vroeger kon ik altijd niet w88 op het eindfilmpie. Maar daarna had ik altijd zo'n leeg gevoel omdat ik het spel uitgespeeld had.
En nu zonder die eindes heb ik dat niet meer! :D
(gewoonweg klote dus)

• The PyroPath
  • Laatst online: 11-12-2025

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
inderdaad, ik vind het ook bijzonder irritant als ik uren geploeterd heb om ergens te komen en dat ze dan zeggen heej dit was het de mzzls.
Meestal zat er wel een filmpje bij om je te lokken het vervolg te kopen, maar zelfs dat is er niet meer bij tegenwoordig.

Breek je nek voorzichtig

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelda: Ocarina Of Time had een prachtige eindsequence! Ook door het spel heen zaten al prachtige stukkies. Nog steeds het beste spel ooit (naar mijn mening).

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:05 schreef Gamegod het volgende:
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat console programmeurs meer tijd/geld vrijmaken voor eindes ?

De enige die ik ken die echt de vrije hand krijgen zijn de mensen van Nintendo (of vergis ik me nu :?)
Nee, ik doelde er eigenlijk op dat in mijn ervaring de meeste console spellen nog wel een redelijke ending hebben. Maar vroeger was het toch allemaal beter...speelde je een RPG uit van zeg Konami, Falcom of Micro Cabin...kreeg je een ending van 20 minuten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weer terug denken aan die goeie ouwe tijd, met prince of persia die ze zo hadden geprogrammeerd dat je 'm alleen met codes uit kon spelen, das natuurlijk ook een manier om ervoor te zorgen dat je geen end game sequence hoeft te maken. Alleen jammer dat de mensen niet dachten dat het aan hun gameplay lag ;)

Verwijderd

Wat d88 jullie van de eindsequences van starcraft... ik hoop dat ze die ook invoeren in warcraft III :9

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 18:06 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nee, ik doelde er eigenlijk op dat in mijn ervaring de meeste console spellen nog wel een redelijke ending hebben. Maar vroeger was het toch allemaal beter...speelde je een RPG uit van zeg Konami, Falcom of Micro Cabin...kreeg je een ending van 20 minuten.
Ja maar dan heb je het over een RPG
FPS hebben nooit echt een eind filmpje gehad (teminste niet een die ik kan herrineren)
RPG en advantures zijn meestal toch de spellen met een eindfilm oid (muv Alone in the Dark |:() maar zelfs dat wordt minder.

Er zullen relatief meer eindfilmpjes op de consoles komen omdat daar minder FPS spellen komen en meer RPG achtige dingen.

PS 20 Min durend eindfilmpje whoa welk spel was, dat welke console en is ie nog te koop ?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:30 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je het over een RPG
FPS hebben nooit echt een eind filmpje gehad (teminste niet een die ik kan herrineren)
RPG en advantures zijn meestal toch de spellen met een eindfilm oid (muv Alone in the Dark |:() maar zelfs dat wordt minder.

Er zullen relatief meer eindfilmpjes op de consoles komen omdat daar minder FPS spellen komen en meer RPG achtige dingen.

PS 20 Min durend eindfilmpje whoa welk spel was, dat welke console en is ie nog te koop ?
De langste die ik heb gezien was van van Xak III geloof ik op de MSX2...dacht je dat ie klaar was, gewoon het 'the end' scherm 5 minuten laten staan..kwam er nog een ending achteraan :)

En klopt, FPS spellen hebben geen fatsoenlijke ending, omdat ze ook geen fatsoenlijk verhaal hebben (meestal). Ben benieuwd hoe de ending van Halo is...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 15:38 schreef MrRudi het volgende:

[..]

De langste die ik heb gezien was van van Xak III geloof ik op de MSX2...dacht je dat ie klaar was, gewoon het 'the end' scherm 5 minuten laten staan..kwam er nog een ending achteraan :)

En klopt, FPS spellen hebben geen fatsoenlijke ending, omdat ze ook geen fatsoenlijk verhaal hebben (meestal). Ben benieuwd hoe de ending van Halo is...
Duke 3d had een erg kewle ending, in dat stadion..... >:)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Mwah wat hier gezegd wordt is waar.

De consoles hebben allemaal een wredere ending dan die van nu.

Kijk bijvoorbeeld naar Silent Hill 1. Die heeft al 4 verschillende endings. Elk verschilt van hoe je gespeeld hebt.

Die waren echt meesterlijk. Alleen wel kort maar wel meesterlijk.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Alles draait nu om Gameplay, Multiplayr options en Graphics..

Spellen met een goed verhaal? Zijn tegenwoordig erg schaars. En spellen met een goeie verhaal hebben meestal een goeie end,- /in-game sequences.
Het alaatste spel wat ik speelde met een goed verhaal" Final Fantasy 8...

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 17:10 schreef DeX het volgende:
Alles draait nu om Gameplay, Multiplayr options en Graphics..

Spellen met een goed verhaal? Zijn tegenwoordig erg schaars. En spellen met een goeie verhaal hebben meestal een goeie end,- /in-game sequences.
Het alaatste spel wat ik speelde met een goed verhaal" Final Fantasy 8...
sterker nog, tegenwoordig draait het merendeel van de games om graphics :{

Het laatste spel wat ik speelde met een goed verhaal; Final Fantasy 9...

;)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:20 schreef . w o u t e r . het volgende:

[..]

sterker nog, tegenwoordig draait het merendeel van de games om graphics :{

Het laatste spel wat ik speelde met een goed verhaal; Final Fantasy 9...

;)
Ik wou net zeggen...ook gameplay vind ik vaak een ondergeschoven kindje, zelfs op consoles.

Laatste spel dat ik speelde met een goed verhaal:
Suikoden 2, Silent Hill 2, MGS 2, Final Fantasy 9

hmmm 3 * Konami en 1 * Square...hopen dat Suikoden 3 en Final Fantasy X niet tegenvallen

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 12:27
Op donderdag 28 februari 2002 09:24 schreef Samor het volgende:
ja, neem nou shogo...da's nog eens een einde ;)
Ook die texten zijn zwaar lachwekkend!

Maar inderdaad.. men neme zelda 3 voor de snes
DIE had pas een outro!!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Command & Conquer heeft ook altijd wel c00le filmpies, vooral deel 1 was wel leuk als je NOD was.
Kreeg je de keus wat je wou destroyen :7

Verwijderd

Beste einde vind ik altijd nog die van doom 1(dat schattige konijntje >:)) en 2 :).

Mis zeker die lange eind films, vooral mohaa viel hard tegen.
Die van serious sam 2 is ook wel mooi (ookal zijn het eigenlijk alleen maar credits).

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 01:04 schreef Fl3xx het volgende:
Beste einde vind ik altijd nog die van doom 1(dat schattige konijntje >:)) en 2 :).

Mis zeker die lange eind films, vooral mohaa viel hard tegen.
Die van serious sam 2 is ook wel mooi (ookal zijn het eigenlijk alleen maar credits).
Daisy heette het konijn O+ ( zie eindverhaal The Ultimate DooM E4M8 )

C:\>_

Pagina: 1