Genept door computerwinkel met aankoop systeem?

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hallo, ik ben in het bezit van een (naar mijn mening AMD Athlon 1400). Hoe kan ik erachter komen of de processor die ik in mijn PC heb zitten ook daadwerkelijk een Athlon 1400 is, en niet een of andere opgeklokte andere proc?

Ditzelfde geld voor mijn vader zijn pc, die heeft ook een AMD 1400, maar dat betwijfel ik ten zeerste, zijn pc hangt continue, terwijl hij dezelfde hardware erin heeft zitten als bij mij, dus ik vermoed hier een overklokkings avontuurtje van een bepaalde computerwinkel...

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
haal de processor eruit het staat op de core wat de snelheuid is, bij jou moet er 1400 staan

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Kijk idd op de processor-core, of probeer (als je PC niet meteen hangt) SiSoft Sandra. Kun je zien welke processor op je moederbord zit (en tevens andere onderdelen en instellingen). Succes!

XBOX 360 Gamertag

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan ook verrot geheugen erin hebben zitten. Ik heb het een keertje gehad, ging me pa een nieuwe comp halen, ding bleef maar hangen en hangen. Ikke openschoeven, zat er een EDO bankie in met een sticker erop: DEFECT

Ik heb krom gelegen van het lachen >:) (toch niet mijn pc)

Draai eens een burn-in test ofzo, doe meeste toko's ook altijd.

In iedergeval suc6

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 02:24 schreef Xces het volgende:
Hallo, ik ben in het bezit van een (naar mijn mening AMD Athlon 1400). Hoe kan ik erachter komen of de processor die ik in mijn PC heb zitten ook daadwerkelijk een Athlon 1400 is, en niet een of andere opgeklokte andere proc?

Ditzelfde geld voor mijn vader zijn pc, die heeft ook een AMD 1400, maar dat betwijfel ik ten zeerste, zijn pc hangt continue, terwijl hij dezelfde hardware erin heeft zitten als bij mij, dus ik vermoed hier een overklokkings avontuurtje van een bepaalde computerwinkel...
beetje domme redenatie |:( vind je zelf ook niet :?

kunnen zoveel andere dingen zijn: geheugen,moederbord,voeding,virus,sofware conflict,videokaart enz..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Vergeet niet dat een niet goed gekoelde AMD ook heel veel vastlopers geeft (bijv koelpasta vergeten bij een SUperOrb)

De kans dat een winkel je probeert te naaien is volgens mij <0.01 % (slechte reclame verspreid zich veel sneller dan goede reclame.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• gvdh81
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, en aan de software kan het niet liggen, het is een vers geinstalled systeem.

Ik heb op de core gekeken, en er hoort een 1400 in te zitten, en zit dus (maar) een 1200 in... Toch even naar de winkel gegaan...

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
Lijkt me verstandig. (tenminste als je daarvoor betaald hebt)
En een verse install betekend niet gelijk dat je helemaal geen problemen kan hebben. Misschien staan de juiste drivers der wel niet op.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ok, lang leve het zelf bouwen.
Mij zal dit dus nooit gebeuren.

Ik hoor deze grappen trouwens veel te vaak :r
Een vriend van me ook, die had een 1333 ipv een 1400
Beetje pc winkel moet je toch wel kunnen vertrouwen.

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
dat soort oplichters moet je meteen boycotten (als het geen vergisssing was)

Verwijderd

... om welk compterwinkel gaat het??....

Verwijderd

Ik denk dat de koeling gewoon niet goed is....
Breng hem terug en zeg dat hij vaak vast loopt en zeg erbij dat je vermoedt dat de koeling niet goed is.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
gewoon teruggaan en beetje boos kijken... niet schelden.. desnoods dreigen met in gebreke stelling, en misschien krijg je er dan nog wel een kadootje bij ook :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Mandarkx
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2022

Mandarkx

Pinky and the Brain HQ

Dat is best lullig, denk je dat je een AMD 1400 hebben ze je een overklokte AMD 1200 aangesmeerd. |:(
Laat je nog wel weten hoe het is gegaan bij de winkel.

Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!

• mr_taipan
  • Laatst online: 03-12-2024
Zo'n winkel verdiend sluiting OPLICHTERS >:)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke winkel was het?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 28 februari 2002 15:07 schreef KaAzKoP het volgende:
Welke winkel was het?
Wil ik ook wel weten..

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

-ET-

Phone Home

dit lijkt me een mooie voor de GoT kn*kpl**g :D

Verwijderd

Welke winkel was het???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Op donderdag 28 februari 2002 12:40 schreef Xces het volgende:
Ok bedankt allemaal, en aan de software kan het niet liggen, het is een vers geinstalled systeem.

Ik heb op de core gekeken, en er hoort een 1400 in te zitten, en zit dus (maar) een 1200 in... Toch even naar de winkel gegaan...
Doe ik wel eens als een CPU er niet is, haal ik naar eigen inzicht een andere. Dit overleg ik dan altijd eerst met de klant. Overclocken doe ik niet, tis immers niet mn eigen.

Ik snap niet hoe een winkel zoiets in z'n hoofd krijgt. Als die potloodstreepjes na een half jaar uitgewist zijn, komt immers iedereen massaal terug. Heb je alleen maar meer werk van die paar tientjes prijsverschil.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik denk dat het al met al best meevalt.
Als je gewoon ff in de bios kijkt en je ziet dat de freq op auto staat en 1400 aangeeft lijkt me het dik oke.

Je processor eraf halen omtekijken lijkt me geen goed plan strax gaat ie echt stuk.

Denk dat je gewoon je systeem eens moet nakijken, drivers/bios updates, conflicten etc. etc. AMD systemen zijn hier wat gevoeliger voor.

Je sig:
AMD Athlon 1400 Mhz @ 42oC, 768Mb DDR ram, GeForce 3 Ti200, SB-Live Platinum, Chello slachtoffer, 3DMark2001 score: 4548

Beetje weinig 4548, je moet denk ik wel 6000+ halen, lijkt me toch echt iets mis met je config.

[off topic]

Mijn 1000ste post 8-)

[/off topic]

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op donderdag 28 februari 2002 17:56 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe een winkel zoiets in z'n hoofd krijgt. Als die potloodstreepjes na een half jaar uitgewist zijn, komt immers iedereen massaal terug. Heb je alleen maar meer werk van die paar tientjes prijsverschil.
Een tb 1200 is standaard al unlocked.
Dat waren nog eens tijden...
Moeten ze ook weer met de athlon xp gaan doen...

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Weten we nog niet welke winkel het was...

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 28 februari 2002 20:07 schreef bart1234 het volgende:
Weten we nog niet welke winkel het was...
En zolang nog niet is bewezen dat ze oplichten hoeven we dat niet te weten punt uit!

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1