USB kabel verlengen met UTP kabel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
IK wil bij de deur een Webcam gaan ophangen (ik heb er een over) nu is de deur ruim 10 Meter weg, door een aantal muren heen. Er ligt al een UTP kabel naartoe. Wat ik heb geprobeerd is het doorknippen van een USB kabel en de twee uiteinden aan de UTP geknoopt, zonder success webcam word niet gezien. Heeft iemand al zoiets geknutseld en zo ja is het te doen op een manier die ik over het hoofd zie. Ik heb ook al met USB hubs het een en ander uitgprobeerd alle zonder succes.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Maximale lengte is 5 meter geloof ik met usb, er zijn kabels te koop die een signaal versterker in zich hebben, ik denk dat je daar meer aan hebt.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thanx 4 the info
Hoef ik t niet te proberen :P

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Een USB kabel kan maximaal 25 meter lang zijn.
Wanneer voeding van je usb gebruikt wordt, moet je om de 5 meter een hub met voeding plaatsen.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 20:28
-schop- :+

Ik heb zelf ook even wat geprobeerd.
Heb een Logitech Quickcam Express (bij Chello abbo)

En heb er nu met succes 10 meter UTP CAT 5E kabel tussengeknoopt! :9

De manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2756200860

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1286297215

* JvdW zegt EDIT

Ik heb dus ff voor de duidelijkheid de UTP kabel er tussen gezet, dus 10cm usb kabel met stekkertje daar de utp aan knopen en 1 meter vanaf de webcam zelf daar het volgende eind aan knopen.

Beide plaatjes zijn dus ook met het ding na verlenging gemaakt :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
Op donderdag 07 maart 2002 18:03 schreef Westereinder het volgende:

De manier:

[afbeelding]

[afbeelding]

LOL ... Geen krimpkous en soldeertin meer ? :P

Repareren doe je zo.

• JvdW
Op donderdag 07 maart 2002 18:11 schreef Sine het volgende:

[..]

LOL ... Geen krimpkous en soldeertin meer ? :P
Hoe raad je het:? :D :D

Benodigdheden: 12 stukje kroonsteen en een platte schroevendraaier :o

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Werkt toch prima zo blijkbaar
aangezien je er nog pics mee kunt nemen :P

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Zoefff

❤ 

De manier:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ah dan heb ik meteen n vraag aan jou, ik heb ook n Chello cam gekregen.

Hij verneukt de kleuren alleen gigantisch, heb al gekloot met instellingen enzow maar het wil, niet baten....

Hoe heb jij precies alles staan? Want als ik bijvoorbeeld mn sjaal (donkerblauwe sjaal met donkerblauw logo) op de cam zie is de sjaal heel gaar lichtblauw en het logo wel gewoon goed, terwijl ze in t echt dezelfde kleur zijn...En alle andere kleuren verneukt ie ook, heel flets ofzow :(

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• JvdW
Op donderdag 07 maart 2002 18:14 schreef ETM het volgende:
Werkt toch prima zo blijkbaar
aangezien je er nog pics mee kunt nemen :P
Ja, werkt perfect!
Aangezien deze camera toch al niet een geweldige kwaliteit gaf, dacht ik: de schaar erin :9

En ik heb tot nu toe nog geen verlies van kwaliteit kunnen constateren :P

• JvdW
Op donderdag 07 maart 2002 18:16 schreef Zoefff het volgende:

[..]

Ah dan heb ik meteen n vraag aan jou, ik heb ook n Chello cam gekregen.

Hij verneukt de kleuren alleen gigantisch, heb al gekloot met instellingen enzow maar het wil, niet baten....

Hoe heb jij precies alles staan? Want als ik bijvoorbeeld mn sjaal (donkerblauwe sjaal met donkerblauw logo) op de cam zie is de sjaal heel gaar lichtblauw en het logo wel gewoon goed, terwijl ze in t echt dezelfde kleur zijn...En alle andere kleuren verneukt ie ook, heel flets ofzow :(
Eens ff kijken:

Helderheid: 5000
Contrast: 5000
Tint: 5000
Verzadiging: 5000
Scherpte: 5000 (ook niet hoger gaan zetten :+ )
Witbalans: 5000 (hangt mede van de hoeveelheid licht in de kamer af)
Gamma: 2200 (Niet de GAMMA nee :D )
Tegenlichtcomp.: 1 (hangt ook weer van de hoeveelheid licht af)

En dan bij geavanceerd staat ie op automatische-versterkingsregelaar. Die kan bij mij overdag gewoon op automatisch staan maar 's avonds zet ik 'm op manual, anders is tie wat te donker.

Beeldspiegeling gebruik ik niet.
En bij beeldverbetering heb ik Lagebelichtingsversterking aangevinkt.
En de anti-knipper gewoon op 50Hz.

Verder maak 'k mijn "foto's" gelijk in PaintShopPro en PhotoShop:

File -> Import etc...

Succes ermee! :7

Verwijderd

Onder welk programma gebruik je die cam dan? Oftewel, waar stel je die waardes in?

• JvdW
Op donderdag 07 maart 2002 18:47 schreef rAvers het volgende:
Onder welk programma gebruik je die cam dan? Oftewel, waar stel je die waardes in?
In bijv. PaintShopPro:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1325014086

En dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1946207791

En zo gaat het hier in elk programma :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Zoefff

❤ 

Hey...thnx dat ga ik ff uitproberen!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• JvdW
Op donderdag 07 maart 2002 19:09 schreef Zoefff het volgende:
Hey...thnx dat ga ik ff uitproberen!
En ...gelukt :?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 16:37

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dat zeg ik GAMMA

(soory, moest er ff uit.. :+ :9)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Leuk idee. Zou het ook met 15 meter kunnen :P En kan ik ook 2e USB stekkertje ergens kopen, zodat ik de orginele kabel niet hoef te slopen. Voor het geval het niet werkt :P Lijkt me wel leuk. Iemand overigens een idee om een microfoon simpel op 15 meter afstand te krijgen? Zou dat ook via utp kunnen of heb je dan veel te veel verlies?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 21:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou dan voor STP gaan (Shielded Twisted Pair (schijf ik dat goed?)). Maar ik denk dat wanneer er een sub-woofer ofzo (sterk magnetisch-veld) staat te meuken dat je dan toch wel enige vorm van storing krijgt.
Op vrijdag 08 maart 2002 14:04 schreef FastBunny het volgende:
Leuk idee. Zou het ook met 15 meter kunnen :P En kan ik ook 2e USB stekkertje ergens kopen, zodat ik de orginele kabel niet hoef te slopen. Voor het geval het niet werkt :P Lijkt me wel leuk. Iemand overigens een idee om een microfoon simpel op 15 meter afstand te krijgen? Zou dat ook via utp kunnen of heb je dan veel te veel verlies?
Jahor, hoe dacht je anders hoe ze het in tv-studio's voor elkaar kregen? En in het theater?
offtopic:
Ja! Vaak draadloos, alleen door de vele mensen met mobieltje in de zaal staan de ontvangers vaak de collise! En dan ca. 50 meter verderop naar het mengpaneel (analoog).

Alleen misschien het (microfoon-)geluid in windows wat 'harder' zetten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen STP gebruiken.. die afscherming moet je op de juiste manier aardet, anders werkt die alleen maar als antenne (of je creeerd een aardlus, waar je ook niks mee opschiet).. gewoon UTP is goed genoeg

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 08 maart 2002 15:03 schreef Bigs het volgende:
Geen STP gebruiken.. die afscherming moet je op de juiste manier aardet, anders werkt die alleen maar als antenne (of je creeerd een aardlus, waar je ook niks mee opschiet).. gewoon UTP is goed genoeg
Je moet je materiaal ook op de juiste mannier gebruiken... |:( |:(

Maar UTP is in principe goed genoeg ja. :7

• GoGoHaRrY
  • Niet online
Bij mij is het dus niet goed gegaan met ruim 10 Meter UTP en USB ..... Het werkte gewoon niet 100%, wel device/geen device etc. (Linux ....) Nu ik een 10Meter USB kabel (origineel USB - 10 Meter) gebruik gaat het goed.

IK zou er dus niet van uit gaan dat UTP per definitie goed werkt.

Murphy was an optimist

• JvdW
Op zaterdag 09 maart 2002 01:15 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Bij mij is het dus niet goed gegaan met ruim 10 Meter UTP en USB ..... Het werkte gewoon niet 100%, wel device/geen device etc. (Linux ....) Nu ik een 10Meter USB kabel (origineel USB - 10 Meter) gebruik gaat het goed.

IK zou er dus niet van uit gaan dat UTP per definitie goed werkt.
Ik had dus precies 10 meter, maar heb 't vandaag ook ff geprobeerd met 15 meter en dan zegt windhoos ook dat ie geen usb device vindt/heeft :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 15:30 schreef laupro het volgende:

[..]

Je moet je materiaal ook op de juiste mannier gebruiken... |:( |:(
Ja maar veel mensen weten niet hoe dat moet.. die denken gewoon dat het zo werkt (als je er bv normale utp stekkertjes aan zet)

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 16:37

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Op zondag 10 maart 2002 01:07 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ja maar veel mensen weten niet hoe dat moet.. die denken gewoon dat het zo werkt (als je er bv normale utp stekkertjes aan zet)
Kan dat niet dan? :? ;) :9

* AngelDust blaat }:O

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Je kunt om iedere kabel, waar maar stroom / data door heen gaat een ferrietkernring doen. Dit 'ontstoort'. Ik heb al verschillende apparaten (zoals mijn digi camera, videocamera, scanner) die dit hebben...misschien werkt dit ook voor deze kabel? het is te proberen :?

• JvdW
Op zondag 10 maart 2002 19:05 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Je kunt om iedere kabel, waar maar stroom / data door heen gaat een ferrietkernring doen. Dit 'ontstoort'. Ik heb al verschillende apparaten (zoals mijn digi camera, videocamera, scanner) die dit hebben...misschien werkt dit ook voor deze kabel? het is te proberen :?
Deze zit al in (om) de kabel in de webcam zelf...

• MadMurdock
  • Niet online

De manier:
[..]
Ik heb dus ff voor de duidelijkheid de UTP kabel er tussen gezet, dus 10cm usb kabel met stekkertje daar de utp aan knopen en 1 meter vanaf de webcam zelf daar het volgende eind aan knopen.
Na een bescheiden schopje nog even een vraag. Is dit ook gelimiteerd aan zeg 10/15 meter of kan je hiermee je USB kabel nog wat verder verlengen? Ik heb hier nl wel al netwerkbekabeling liggen, maar van de contactdoos tot de patchkast is het nog zeker wel 25/30 meter.
En moet ik per se CAT 5E gebruiken of is CAT 5 ook goed?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 april 2002 11:26 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

Na een bescheiden schopje nog even een vraag. Is dit ook gelimiteerd aan zeg 10/15 meter of kan je hiermee je USB kabel nog wat verder verlengen? Ik heb hier nl wel al netwerkbekabeling liggen, maar van de contactdoos tot de patchkast is het nog zeker wel 25/30 meter.
En moet ik per se CAT 5E gebruiken of is CAT 5 ook goed?
Inprincipe is het wel goed, alleen hou idd rekenen mee dat je er een ferriet-kernrinf omheen doet.

Waar je ook rekening mee moet houden dat niet iedere USB-poort/HUB het signaal even sterk verzend. Voorbeeld: Laptop + 2m usb verlengkabel + 1m kabel naar scanner werkt niet of nauwwelijks, PC + 2m usb verlangkabel + 1m kabel naar scanner werkt perfect...
Op zondag 10 maart 2002 01:07 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dan ben je geen tweaker als je zo aan het prutsen bent1 :7 :+. Maar ik blijf bij mijn standpunt: je moet wel weten waarmee je bezig bent...

• MadMurdock
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 12:08 schreef laupro het volgende:

[..]

Inprincipe is het wel goed, alleen hou idd rekenen mee dat je er een ferriet-kernrinf omheen doet.

Waar je ook rekening mee moet houden dat niet iedere USB-poort/HUB het signaal even sterk verzend. Voorbeeld: Laptop + 2m usb verlengkabel + 1m kabel naar scanner werkt niet of nauwwelijks, PC + 2m usb verlangkabel + 1m kabel naar scanner werkt perfect...
'is het wel goed' zegt dat wat over de afstand van ca. 25 meter die ik zou moeten kunnen halen?

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 april 2002 12:12 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

'is het wel goed' zegt dat wat over de afstand van ca. 25 meter die ik zou moeten kunnen halen?
Oja sorry, ik dwaalde wat of. Maar wat hij wil dat hoord te kunnen denk ik zo. In theorie kan het dus wel maar in de practijk. Gewoon uitproberen...

Verwijderd

k heb 40 meter cat 5 utp als kabeltej voor het geluid van de pc naar de versterker :) werkt prima :) zelfs met me als ik er een woofer bij zet :D

Verwijderd

Ik ben nou wel erg benieuwt of iemand die 25 meter test heb gedaan.. over langer?
Ik wil namelijk ook me Webcam usb verlengen

Verwijderd

Goh.. ben ik zelf helemaal uitgekomen...
voor iedereen die het wil weten.. .het kan tot 50meter gegarandeerd.

CHeck dit product:
http://www.connectworld.net/cgi-bin/computer_center/42801

Wat het doet is gewoon de usb ompatchen naar utp en aan het einde van de utp visa versa...

en hun garanderen tot 50meter... het product is voor de mensen zonder goeie engelskennis zonder stroom of iets...

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
je weet wel dat het nu zon 3 jaar geleden is dat iemand dat wilde gaan doen en het nu waarschijnlijk al niet eens meer weet :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martijnf schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 02:25:
je weet wel dat het nu zon 3 jaar geleden is dat iemand dat wilde gaan doen en het nu waarschijnlijk al niet eens meer weet :p
Ach, een schop na 3 jaar is zelden nuttig, maar die tweede post eronder wel, dat voegt namelijk inhoudelijk toe aan de topic :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1