Toon posts:

Celeron 1,0Ghz overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem is als volgt:
ABIT BE6-2.2 mainboard, Intel Celeron 1,0Ghz (128Kb) + Soltek slotket, 512Mb SDRAM (pc-133),2x Maxtor 40Gb 7200, ASUS V7100, SB Live 5.1, Realtek 10Mbits.

Mijn Celeron heb ik overklokt naar 1,13 Mhz (FSB 113) op 1.95v (standaard is 1.75), nu wil ik het liefst de Celeron nog hoger klokken maar rond de 1,2 Ghz en net iets eronder krijg ik regelmatig problemen met opstarten (voltage op 2.0V maakt geen verschil) en wordt de boel instabiel. Win XP loopt vast na het opstarten enz enz...

Heb ik nu zo ongeveer de stabiliteitsgrens van de processor bereikt of kan het zijn dat mijn mainboard met een nog hogere bussnelheid de boel niet stabiel meer kan houden. Ook het schakelen van mij PCI divider van 1/3 op 1/4 maakt geen verschil uit...

Iedereen die ervaring hiermee heeft met het opklokken en evt dit type bord + processor heeft mag reageren misschien kan ik nog enig advies gebruiken...

Alvast bedankt!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

netwerk kaarten zijn vaak een obstakel

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Misschien zou je de spanning wat kunnen verlagen. 1,95v. is toch best wel veel. Ik heb een Celeron 800@1120 met standaard spanning (1,75v.).

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik heb Abit BE6-II rev2 en Celly2 1000 ook, ik kan op 1,80v op 1200 runnen maar dan geeft mijn AGP kleine problemen met 3D spellen (met standaard spire koeler btw)

Ik run heel stabiel op 1170 met deze setup op 1,80v, maar ja elke proc is uniek wat overkloken betreft, ik zou probeeren op lager voltage proberen zoals "_kadaver_" zei en als dat niet helpt kan je met hogere voltage plus meer koeling proberen. Blijf je nog steeds onder 1.13 dan zou je alle kaarten kunnen uit halen behalve je video kart en dan proberen opstarten, als dit goed werkt probeer een voor een die andere kaarten in te zetten en opstarten en kijken wat er gebeurd, zo kan je in iedere geval boosdoener lokalieseren. Als je nog een PCI vid kaart heb zou je die ook kunnen proberen (je AGP kaartje eruit halen)

Ik denk dat je kaarten geen probleem geven met die snelheid maar dit is beste manier om daar achter te komen.
Probeer ook een andere koeler voor de gein, als je die nog heb tenminste.

Als al die dingen hierboven niets uitmaken, kan je vanuit gaan dat je een proc heb met max van 1,13 dan is er niets meer aan te doen dan een andere kopen, maar over het algemeen zijn Cellys goed te overkloken, je kan wel een van die pechvogels zijn die niet zo goed overklokbare Celly gekocht heb.

Je kan nog altijd naar CPU database kijken van Overclockers.com , hoe andere mensen overgeklokt hebben, maar of dat allemaal te vertrouwen is, weet ik niet.

Ik wens je in iedere geval veel succes.