Mirc remote hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil dus een remote hebben die als iemand een bepaald kanaal joint die user een notice geeft. Maar nu weet ik niet hoe ik het zo voor elkaar krijgt dat hij dat alleen doet bij personen die #Y joinen en niet bij personen die #X joinen....

Iemand daar een oplossing voor?

Ik ben dus totale n00b met scripten voor mirc en met de search kon ik dit niet vinden :{

Verwijderd

Wat jij zoekt zijn EVENTS, de mIRC scripting help is zeer groot, maar het is voor mij ookal een tijdje terug dat ik iets in mIRC gescript heb :)

ik denk dat 't er ongeveer zo uitziet:
code:
1
2
3
on ^*:JOIN:*:{
if ($chan = #Y) { notice $nick HOI }
}

Verwijderd

on 1:join:#kamer:notice $nick hallo!

Lees eens de mIRC Help. De beste tutorial voor mIRC scripten die er is. :)

[edit]
Virtual was sneller :P

^* is in dit geval inderdaad beter, aangezien je jezelf dan geen notice geeft als je de kamer binnenkomt

• Peertje
  • Niet online
Bedankt allemaal, Sorry maar ik had geen zin om allemaal tutorials te gaan lezen om 1 zo'n stom zinnetje :) Want voor de rest doe ik er toch niks mee :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 15:13
Op donderdag 28 februari 2002 01:12 schreef Peertje het volgende:
Sorry maar ik had geen zin om allemaal tutorials te gaan lezen om 1 zo'n stom zinnetje :) Want voor de rest doe ik er toch niks mee :)
Wat een kuthouding. Laat je altijd anderen het werk voor je doen? Ik weet in ieder geval weer wiens vragen ik in de toekomst NIET ga beantwoorden.

Verwijderd

[afschiet-stenig-fik-martel-snuff-mode] Inderdaad >:( [/afschiet-stenig-fik-martel-snuff-mode]

• Peertje
  • Niet online
Zo moet je het niet opvatten... Ik weet zelf dat het niet moeilijk is om dat regeltje te maken alleen kost het mij wel een hoop tijd en aangezien ik me er niet verder in ga verdiepen is die tijd dus nutteloos.

Als je dat niet snapt is dat jammer...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 15:13
In de helpfile heb je een kopje 'remote' en vervolgens 'on JOIN'. Daar staat een bijna letterlijk voorbeeld van wat jij wil, alleen moet je zelf de /msg ff vervangen door /notice. Aangezien je blijkbaar bekend bent met mIRC zou dat geen probleem moeten zijn.

Wat jij echter zegt, is dat je het zo'n onbelangrijke scriptregel vind, dat je het teveel tijd en moeite vind kosten om 2 minuten (maximaal!) in een zeer duidelijke helpfile te lezen.

Ik kan je wel vertellen dat ik meer tijd aan deze thread besteed heb dan ik nodig had om dat voorbeeld uit de helpfile te vissen voor je! Jou houding is in mijn ogen dus gewoon asociaal: je laat anderen extra werk verichten zodat je zelf de kleinste moeite achterwege kan laten. Als je maar gekeken had in die helpfile, had je geweten dat het allemaal niet zo ingewikkeld is.
Pagina: 1