PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Verwijderd
enne tis gewoon a4
ik zal nu nog eens resizen aanzetten en dan op 100% zetten
misschien denkt hij dan wat beter na
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
er is duidelijk wat aan de hand dus
resizen tot 100% met xp picture viewer doet het!!!
naja ideaal is het nog niet maar het werkt!!
Verwijderd
15x11 in 72dpi is "kleiner" dan 15x11 op 144dpi.......
Photoshop houdt de officiele print formaten aan, dus vandaar dat 'ie zich aan de dpi houdt..
Er is ook een optie in PS (6?) onder "print options" staat "scale to fit media" dit moet in jouw geval dus uit staan..
In de epson drivers onder tabblad layout "reduce/enlarge" moet ook uit staan..
In ieder geval om zomaar te blaten dat 't Epson is of de drivers is nonsense...in zo'n geval zou ik eerst maar eens bij iemand anders kijken hoe 't daar werkt...en hier werkt 't prima..
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
maar je moet weten ik ken dit probleem al veel langer
en het is zelfs zo als je drie keer hetzelfde blaadje uitprint zonder wat veranderd te hebben komt hij er in drie verschillende groottes uit
een hoesje wat ik op mijn smartmediakaartje kan plakken, een hoesje wat op mijn Minidisc past en een die net niet in mijn cdhoesje past
dat zet toch te denken niet?
en dit gebeurde altijd met een Epson 670 (huisprinter met 6 studenten) met drivers was dit toen altijd op te lossen of je liep gewoon naar een andere comp toe
maar nu het ik dus een Epspon 580 voor mijzelf gekocht, rukprintertje maar gebruik laser voor z/w
en nu zie ik weeeeeer datzelfde probleem, alleen nu heb ik de laatste XP drivers al geinstalleerd
en zag bij het uitpakken dat het gewoon de 2000 drivers zijn, dus misschien dat daar nu weer de oorzaak inzit
het is toch ook wel erg toevallig dat psp altijd wel wil printen alleen als ik de resize aanzet op 100%, psp crashed
Er zit daar gewoon wat fout en dat is geen vergeten vinkje van mijn kant
Trouwens ik vind printers sowieso maar maffe dingen, ooit dat topic gelezen van iets van "is de stroom hier anders dan bij de buren?" dat ging over een HP en ik heb dat ook meegemaakt, ik werd er stapelgek van
maarja beetje offtopic
Het lukt me nu in iedergeval via een omweg om te printen, dus laat mij maar lekker prutsen en als iemand nog een goed idee heeft GRAAAAAG
Er moeten gewoon wel meer mensen zijn die dit probleem kennen
Maar die crash als je 100% resize doet is al niet best..probeer eens PS opnieuw te installeren..
Weet zelf helaas geen andere oplossing voor je..tja misschien eens proberen 't hoesje in een ander programma te maken (scannen?) en van daar uit ook weer te printen..
Paint Shop Pro kan ik dan wel aanraden..
Ik zal in ieder geval wel eens blijven peinzen voor je..klinkt wazig genoeg dat 't me interesseert :-)
Wbt die drivers, verschilt nogal per printer denk ik, voor de "oudere" modellen had epson al drivers die tot rust gekomen zijn (geen nieuwe features meer enzo) en die nemen ze dus over van 2000 naar XP..en aangezien de 2000 drivers vaak zelf al zo goed als compatible zijn met XP is het vrij logisch dat 't uiteindelijk dezelfde drivers kunnen worden..
Ik weet wel dat we Epson mogen prijzen voor 't (toch wel) kundig en spoedig leveren van XP drivers voor ALLE printers...zelfs nu nog, een half jaar na XP release zijn er nog heel veel fabrikanten die lak aan (vraag naar) goede XP drivers hebben...
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life