Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Je zegt 't zelf al:
Niet doen, dus[..] De problemen komen meestal doordat er op verschillende pc's andere lokale software wordt geinstalleerd zoals office 97/2000/xp[..]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ja maar dat komt bijna overal voor! Ik neem aan dat er toch wel een manier is om dit goed te laten werken
Hmm, met roaming profiles zal je toch eerst een standaard desktop moeten hebben op elke pc. Dwz: uitsluitend office 97 ofzo, dus de standaard pakketten op elke pc in dezelfde map installen (is al een groot begin om probs te voorkomen).Op woensdag 27 februari 2002 23:42 schreef Flyduck het volgende:
Helemaal leip wordt ik er van. Laatst weer bij een installatie van SBS 2000 met een aantal win2000 clients. In den beginne werken de profiles goed maar na een paar keer op verschillende pc's inloggen loopt de hele boel in de soep. Iconen die dubbel op bureaublad komen,.. programma's die niet meer willen starten, printers die verdwijnen, mappings die niet onthouden worden, start menu's die niet meer kloppen.. outlook die niet meer opstart.. De problemen komen meestal doordat er op verschillende pc's andere lokale software wordt geinstalleerd zoals office 97/2000/xp.
Wie heeft er tips voor het gebruik van floating profiles ? Waar moet je op letten etc?
Fly
Daarnaast gebruikers geen / weinig rechten geven om progs te installen. Wil je roaming profiles gebruiken op computers met allemaal een andere office e.d., dan kan je opties zoals (ik noem maar wat) favorieten uitsluiten om opgenomen te worden.
Mijn advies: neem alleen de dingen die echt nodig zijn voor gebruikers mee in de profile, dit oa ook om zo de profiles zo klein mogelijk te houden. (wij hadden laatst een gebruiker die 2 min moest w8ten op inloggen omdat de server een profile van 200+ Mb over moest pompen
Dûh, da's fscking fast. Probeer dat eens over 4Mbit/s TokenRing met je profiles op een Netware4 server, dan wacht je minimaal 20 minutenOp woensdag 27 februari 2002 23:51 schreef tvdleur het volgende:
[..]wij hadden laatst een gebruiker die 2 min moest w8ten op inloggen omdat de server een profile van 200+ Mb over moest pompen)
[..]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het is ook wel snel, maar 2 min op bepaalde onzin dingen te wachten...Je kon gerust pissen en koffie halen en dan was ie nog niet klaar...Op donderdag 28 februari 2002 00:59 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Dûh, da's fscking fast. Probeer dat eens over 4Mbit/s TokenRing met je profiles op een Netware4 server, dan wacht je minimaal 20 minuten
Tokenring, word dat nog gebruikt? damn... da's bijna antiek
Voor de topicstarter: Laat gebruikers lokaal niets saven aan documenten. Op de server: op de afdelingschijf of in hun eigen mapping zodat ze altijd erbij kunnen vanaf verschillende pc's. (was ik net nog ff vergeten) Dat scheelt ook een hoop data meuk bij elke x opstarten.
Ok thx,.. me volgende vraag is dan hoe ik in een win2000 omgeving de profielen kan aanpassen. Dus bv dat alleen startmenu / bureaublad wordt meegenomen en niet favorieten en nog meer van dat soort ongein....
Ff kijken, dat bedoel je in de RP he? Die instellingen zouden onder de user moeten staan. anders met de user geselecteerd ergens in het programma. (ja sorry, ben NW eigenlijk gewend.)
Probeer de help functie anders, ondergeschoven kindje, maar staat wel veel leerzaams in.
Probeer de help functie anders, ondergeschoven kindje, maar staat wel veel leerzaams in.
Pagina: 1