Toon posts:

irq van de geluidkaart wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen met men geluidkaart , telkens hapert het geluid en heb vanalles geprobeerd zoals 4-1 drivers en driver van soundkaart maar nix helpt, ik denk daarom ook dat het aan de irq`s ligt ,want men videokaart en soundkaart zitten allebei op irq 11, kan iemand me vertellen hoe ik deze geluidkaart naar een andere irq verwijs en zo ja, graag duidelijk heb dit namelijk nog niet eerder gedaan dus .. :(
hier zijn wat gegevens:

AMD AthlonXP 1500+
Soundblaster Live Value
Geforce 2 GTS pro
256 MB DDR
Soltek 75kdrv2 mobo.
realtek 10/100 mbit kaart

Verwijderd

Probeer hem eens in een ander slot te prikken?

Verwijderd

Het eerste PCI-slot onder je videokaart heeft het zelfde IRQ als je videokaart, daar valt niets aan te doen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[forum=9] <-->>> [forum=7] :).

Verwijderd

Ik kon m'n IRQ's wijzigen via mijn BIOS. Daar stond iets als "PCI Slot 3" --> IRQ x. En voor x kon ik dan zelf de IRQ kiezen. Dit was overigens niet bij het moederbord dat in mijn signature staat.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 23:58 schreef Laserbeak het volgende:
Ik kon m'n IRQ's wijzigen via mijn BIOS. Daar stond iets als "PCI Slot 3" --> IRQ x. En voor x kon ik dan zelf de IRQ kiezen. Dit was overigens niet bij het moederbord dat in mijn signature staat.
Maar het kan ook gewoon bij de hardware-eigenschappen in Windows :)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Gebruik je win2k?
En heb je dat met ACPI geinstalled of als standaart pc?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 27 februari 2002 23:45 schreef MREn het volgende:
Het eerste PCI-slot onder je videokaart heeft het zelfde IRQ als je videokaart, daar valt niets aan te doen.
MREn heeft gelijk. Daar kun je niks aan doen. Check je mobo handleiding hoe de IRQ's zijn gedeeld. Je hebt 4 IRQ's voor alle AGP/PCI slots, IDE controller, USB controller. Op mijn BP6 bijvoorbeeld zijn de IRQ's als volgt verdeeld:

IRQ1: AGP en PCI1
IRQ2: PCI2
IRQ3: PCI3 en ATA66 controller
IRQ4: PCI4, PCI5 en USB controller

Bijna alle geluidskaarten zijn niet zo dol op een gedeelde IRQ, dus je moet ze zo installeren dat ze hun IRQ niet hoeven delen. In mijn geval zou ik ze dus in PCI2 prikken. Of als je bijvoorbeeld de onboard ATA66 niet gebruikt, dan zou je het ook in PCI3 kunnen prikken.

Videokaarten kunnen wel een gedeelde IRQ hebben, mijn beide GeForce's in ieder geval wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows XP , en de nieuwste ASCPI drivers geinstalled tenmiste als dat de nieuwste zijn voor nieuwere pass me de URL , maare als ik in de bios men slot 3 dus waar ik men geluidkaart in heb verwijs naar 7 dan blijft tie gewoon op 11 staan , en in een andere PCI doen helpt ook blijft telkens op 11 staan

Verwijderd

Topicstarter
dus.. kan iemand me nog helpne want dit is zwaar klote dat het geluid telkens happert :'(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schakel dan ACPI uit en verander in apparaatbeheer je PC in 'Standaard PC'.

Oja, probeer iig eerst 'Assign IRQ to VGA' in BIOS enabled te zetten, aangezien een ander PCI slot niet hielp :?

Check alvast ook www.viahardware.com voor 686B PCI latency bug fix, want de symptonen lijken hier verdacht op..

Verwijderd

Topicstarter
ik had in de bios irq to vga al ge enabled , dus dat was ut niet
MAAR wat je zei met de ASCPI uitzetten had ik gedaan, en toen zat de geluidskaart op irq 9 en video nog netjes op 11 , alleen toen boote de pc nie meer op dus heb ik um weer moeten enable :(

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar dit aan kan liggen , want als ik men ASCPI uitschakel dan boot tie nie meer

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 28 februari 2002 18:13 schreef mrneo het volgende:
weet iemand waar dit aan kan liggen , want als ik men ASCPI uitschakel dan boot tie nie meer
Topic omhoogschoppen is stout :o

Wat versta je onder "dan boot tie nie meer" :? Wat gebeurt er dan precies?

Je kan ook proberen eerst je PC in apparaatbeheer wijzigen van ACPI PC naar Standaard PC en dan pas de BIOS instelling te wijzigen.

Heb je die 686B PCI Latency bugfix nou al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja die patch heb ik geinstalled ja
met "boot tie niet meer" bedoel ik dat ik niet in windwos kan komen.
Pagina: 1