Toon posts:

driver pci standaard pci-to-pci bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn schijf moeten formatteren(waarom doet er ff niet toe->domme fout gemaakt). Nu heb ik dus windows 98 opnieuw geinstalleerd, alleen krijg ik hetvolgende in configuratiescherm->systeem:Mijn pci standaard pci-to-pci bridge is uitgeschakeld door een windows-stuurprogramma. Bijkomend probleem is dat ook mij videokaart op geen enkele manier geinstalleerd wil worden(ik heb het gevoel dat deze twee dingen samenhangen). Weet iemand een oplossing?
Voor alle duidelijk mijn config(voor een deel):
Asus A7A266 Moederbord(Ali Magik)
Vid.kaart Geforce 2 MX
Amd TB 1333, 256 MB geheugen
(Dit topic werd gesloten in WOS, waarom weet ik niet, maar ik hoop dat ik hier meer succes heb)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

chipset drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 23:40 schreef Terw_Dan het volgende:
chipset drivers installeren.
Heb ik ook gedaan, ook windows update gedaan, maar het helpt niet dat is het vage eraan.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Welke chipset-drivers heb je precies geinstalleerd dan?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ik heb datzelfde moederbord en ook een GeForce2, ik heb het toen zo gedaan:

-Display adapter op 'standaard VGA' zetten
-restart
-alle oude drivers eruit gooien
-restart
-chipset drivers installeren
-restart
-Geforce2 drivers installeren

Je moet geloof ik wel al die chipset drivers installeren voordat je andere drivers gaat installeren, weet niet of dat nog gaat als je er al andere op gezet hebt maar je kunt het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 15:58 schreef Tachyon het volgende:
Welke chipset-drivers heb je precies geinstalleerd dan?
Die voor de AliMagik chipset(logisch toch?). Was btw voor AGP en IDE geloof ik.(meer heeft ie niet)
Op donderdag 28 februari 2002 15:58 schreef Blerk_NKK het volgende:
Ik heb datzelfde moederbord en ook een GeForce2, ik heb het toen zo gedaan:
-Display adapter op 'standaard VGA' zetten
-restart
-alle oude drivers eruit gooien
-restart
-chipset drivers installeren
-restart
-Geforce2 drivers installeren

Je moet geloof ik wel al die chipset drivers installeren voordat je andere drivers gaat installeren, weet niet of dat nog gaat als je er al andere op gezet hebt maar je kunt het proberen.
Ik zal het morgen gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zover dat ik mijn videokaart aan de praat heb.

Dit is gelukt door die pci to pci bridge te verwijderen uit het hardwareprofiel. Alles werkt verder naar behoren, alleen elke keer als ik opstart krijg ik dus zo'n "Nieuwe Hardware"-scherm. Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat dit niet meer verschijnt, zonder er een driver voor te installeren??
(NB. Mijn systeem werkt nu dus gewoon goed zonder die pci to pci bridge)

Edit: spelvaud

Verwijderd

boot in veilige modus en gooi alles daar eens uit de systeemeigenschappen - alles wat er neit thuis hoort bijvoorbeeld! en dan even rebooten heb je misschien nog 1 keer dat je iets moet installeren en dan ben je klaar

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 23:41 schreef Elendil het volgende:
boot in veilige modus en gooi alles daar eens uit de systeemeigenschappen - alles wat er neit thuis hoort bijvoorbeeld! en dan even rebooten heb je misschien nog 1 keer dat je iets moet installeren en dan ben je klaar
Goh, daar had ik nou nog niet aan gedacht. |:( Toch bedankt.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Dus je hebt echt deze drivers gedownload en geinstalleerd?
Dit is nl. de integrated driver pack versie 1.06 van Ali en daar zit alles in wat je nodig hebt. Bij je mobo zit 1.04.
En je hebt natuurlijk bios 1009 erop?

Check daarna even of je agp het doet door dxdiag te draaien en kijk of agp functionaliteit beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 00:03 schreef B.A. Baracus het volgende:
Dus je hebt echt deze drivers gedownload en geinstalleerd?
Dit is nl. de integrated driver pack versie 1.06 van Ali en daar zit alles in wat je nodig hebt. Bij je mobo zit 1.04.
En je hebt natuurlijk bios 1009 erop?

Check daarna even of je agp het doet door dxdiag te draaien en kijk of agp functionaliteit beschikbaar is.
Ik heb idd de Integrated drivers pack van ali gedownload en geinstalleerd. Bios versie is ook 1009.

Ik zal strax nog ff dxdiag draaien.
Pagina: 1