[LCD] Grote letter-LCD

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik wil een lcdtje aansluiten op mijn mp3/dvd/divx-bak, maar vooral bij mp3's is het probleem dat de letters erg klein zijn, ik zit 4 a 5 meter van mn pc vandaan en ben geen Arendsoog, dus ik zoek een lcd waar ik letters van zo'n 1 cm ofzo op kan afbeelden, ongeveer de grote van de oude lcdtjes van cd-speler die het tracknummer aangeven

Waar kan ik deze vinden of is er een andere (inventieve en goedkope) oplossing

Verwijderd

lama |:(

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://hobo.yi.org:2001/lcd5.jpg is zoiets geen oplossing? goed er kan niet zo veel op dan, maar het is wel beter te lezen...

Verwijderd

Ik weet niet of je de text kan laten bewegen over de LCD zoals een marquee of lichtkrant, hehehe leuke optie lichtkrant kopen :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is het misschien niet een idee om er gewoon een wat langere kabel aan te maken en je LCD scherm 'portable' te maken door hem bijvoorbeeld in een los kastje in te bouwen?
Of als je helemaal een genie bent hem helemaal draadlos maken (zou moeten kunnen).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

Op woensdag 27 februari 2002 23:33 schreef Yarvieh het volgende:
[afbeelding] is zoiets geen oplossing? goed er kan niet zo veel op dan, maar het is wel beter te lezen...
Welk programma is dat ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Zoek op de conrad site eens naar alpha-nummerieke displays. Dat zijn echt ontzettend gave dingen, zowel om te zien als qua aansturing :9~ Nadeel is dat ze een beetje duur zijn, maar dan heb je ook iets ontzettend gaafs!

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/186/GX/186830G3.JPG

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 23:39 schreef DinX het volgende:
Welk programma is dat ?
Klok.exe ofzo weet nie meer ooit es voor iemand gemaakt om z'n 4x40 te testen, plaatje net opgevist uit 'n oud topic ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Op woensdag 27 februari 2002 23:47 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Klok.exe ofzo weet nie meer ooit es voor iemand gemaakt om z'n 4x40 te testen, plaatje net opgevist uit 'n oud topic ;)
werkt die ook op 2 x 16, of heb je er misschien nog een source van ?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 23:48 schreef DinX het volgende:
werkt die ook op 2 x 16, of heb je er misschien nog een source van ?
Tel het aantal regels eens wat ie nodig heeft voor 'n cijfer? :Y)

• DinX

DinX

Motormuis

ik bedoelde dat ik hem misschien kon aanpassen zodat ie op 2 regels werkt. Maar denk dat de cijfers er wat uitgerokken uit zouden zijn :D

Verwijderd

Helaas, zit er nie in je zou 16 custom chars nodig hebben dan en 'n hd44780 kan er maar 8 aan.

• Martkrui
  • Laatst online: 19-08 08:45
Een "vacuum fluorescent display " is ook beter te lezen op wat grotere afstand. Zijn wel een stuk duurder, en 'k weet niets over de manier van aansturen.

edit:

bv gebruikt in slimp3 : http://www.slimdevices.com/products/slimp3/

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Niet 100% zeker, maar volgens mij ondersteund een 16x2 LCD display ook een "grote letter mode" waarin hij elke letter 2 karakters hoog maakt... Kijk maar eens in de datasheet van de LCD chip, ik dacht dat deze feature niet in alle chips zit, maar ik heb hem zeker wel eens gezien... Zit ergens in de config van je display...

• arjandijk162
Op donderdag 28 februari 2002 08:59 schreef martkrui het volgende:
Een "vacuum fluorescent display " is ook beter te lezen op wat grotere afstand. Zijn wel een stuk duurder, en 'k weet niets over de manier van aansturen.

edit:

bv gebruikt in slimp3 : http://www.slimdevices.com/products/slimp3/
Ziet er idd wel vet uit, beetje hetzelfde als je ziet bij al die minisetjes, maar waar kan ik deze krijgen
Op woensdag 27 februari 2002 23:35 schreef computeraap het volgende:
Ik weet niet of je de text kan laten bewegen over de LCD zoals een marquee of lichtkrant, hehehe leuke optie lichtkrant kopen :)
Ik zat nog te denken bij het opstellen van de thread om erbij te zetten dat je niet moet aankomen met een lichtkrant, komt er toch iemand mee :+
Op donderdag 28 februari 2002 09:16 schreef --EasY-- het volgende:
Niet 100% zeker, maar volgens mij ondersteund een 16x2 LCD display ook een "grote letter mode" waarin hij elke letter 2 karakters hoog maakt... Kijk maar eens in de datasheet van de LCD chip, ik dacht dat deze feature niet in alle chips zit, maar ik heb hem zeker wel eens gezien... Zit ergens in de config van je display...
Ben niet zo thuis in de LCD wereld, als dit zou kunnen zou ik graag weten hoe en wat

ow jah, wat is de grootste module die ik kwijt kan in een 3,5" slot?

• Martkrui
  • Laatst online: 19-08 08:45
Op donderdag 28 februari 2002 16:57 schreef arjandijk het volgende:
al die minisetjes, maar waar kan ik deze krijgen

Ben niet zo thuis in de LCD wereld, als dit zou kunnen zou ik graag weten hoe en wat

ow jah, wat is de grootste module die ik kwijt kan in een 3,5" slot?
1: zoek.. (bv conrad, farnell oid)
2: zoek en lees datasheets
3: eentje die net kleiner is dan je 3.5" bay :+ zoek en lees datasheets

>:)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• arjandijk162
Op donderdag 28 februari 2002 17:15 schreef martkrui het volgende:

[..]

1: zoek.. (bv conrad, farnell oid)
2: zoek en lees datasheets
3: eentje die net kleiner is dan je 3.5" bay :+ zoek en lees datasheets

>:)
Heb gezocht bij conrad, vind alleen standaard lcd-displays

Ik zie hierboven een lcd in een slot gebouwd die evengroot is als de lcd, maar vaak lees ik toch flink grotere buitenmaten dan de grote van het scherm zelf, laat ik de vraag daarom anders stellen: wat is de grootste display die jullie in een 3,5"slot hebben gekregen

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:37 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Heb gezocht bij conrad, vind alleen standaard lcd-displays

Ik zie hierboven een lcd in een slot gebouwd die evengroot is als de lcd, maar vaak lees ik toch flink grotere buitenmaten dan de grote van het scherm zelf, laat ik de vraag daarom anders stellen: wat is de grootste display die jullie in een 3,5"slot hebben gekregen
http://www.velleman.be heeft ze
Pagina: 1