Toon posts:

Asus A7M266-D geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hebben sommige mensen problemen gehad met unbuffered geheugen? Is registered DDR mem echt nodig........?kunnen meedere verschillende unbuffered dimms naast elkaar functioneren??? Ik krijg namelijk steeds kleine foutmeldingen over dll's in Windows 2000.....iemand????

Alvast bedankt.......greetz Barry

Is een 450 watt enermax goed genoeg voor een dual AMD MP 1800+?

:'(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoeveel banken heb je in gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb maar twee 512 MB ddr PC2100 dimms, wel 2 verschillende. IK heb een keer een blauw scherm gehad met van die rare getallen (0x0011ce44.....) en de melding memory controller failed..............enig idee???? zal ik registered mem kopen?

Alvast bedankt

Greetz BArry:?

Verwijderd

Heb zelf 2x 256MB niet-regged PC2400 geheugen, en geen enkel probleem....

Zou als ik jou was wel twee dezelfde nemen....AMD chipsets zijn een tikje berucht qua geheugencompatibiliteit (sjeez, leuk woord :P)

/edit
heb je al eens de dimmetjes een voor een getest?
/edit

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 28 februari 2002 22:09 schreef werty het volgende:
Heb zelf 2x 256MB niet-regged PC2400 geheugen, en geen enkel probleem....

Zou als ik jou was wel twee dezelfde nemen....AMD chipsets zijn een tikje berucht qua geheugencompatibiliteit (sjeez, leuk woord :P)

/edit
heb je al eens de dimmetjes een voor een getest?
/edit
[/quot

Ik heb er op dit moment maar 1 dimm inzitten....en toch geeft hij rare dingen..........outlook express doet soms raar ennuh....ik was een stabiel systeem gewend...en nu klotuh voor zoveel geld.............Kunnen dll'probs veroorzaakt worden door geheugendimms? Mijn eventlog in W2000 is goed , geen enkele rare melding. Hebben jullie alles reetuh stabiel???

Verwijderd

Heb hier eigenlijk geen enkele prob (wel een dood mobo gehad...:( ) Volle bak, alles gaan...

Welke settings gebruik je in de BIOS (Qua mem, en zet je de "turbo" setting aan of uit)

Evt kan je de nieuwe BIOS proberen...draai nu de 1005D.02E. Bij mij geen enkel merkbaar verschil, maar misschien dat het bij jou iets uithaalt...

Ook al geprobeerd met gans leeg systeem (alleen VGA) :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Misschien is er een bankje kapot ??
Heb ik ook een keer gehad, en dan krijg je de vaagste problemen onder windows 2000.
Probeer eens memtest86 (gewoon ff google-en op "memtest86 download") om gewoon ff dat reepje te testen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

idd......welke banken gebruik je trouwens (ik 0 & 1) ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 08:18 schreef werty het volgende:
idd......welke banken gebruik je trouwens (ik 0 & 1) ?
Hoi,

Ja ik gebruik ook bank 1 en 2 (de meest linkse banken). Maar ik heb nu 1 registered ecc dimm gehaald van Kingston......op dit moment..so far so good!! Laten we hopen dat dat het probleem is.:)
Bedankt voor de tips tot nu toe!

Greetz Barry
Pagina: 1