[MM] gevolg Fan in een monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zat even met een vraag toen ik net m'n monitor openhaalde om 'm scherper te stellen (de zooi was wat verlopen)

Bij 't uiteindelijk loshalen van m'n monitor bleek deze een behoorlijke warmte ontwikkeling te hebben. Dat ze goed warm kunnen worden weet ik ook wel, maar dit vond ik wat te extreem.

De search heb ik al gebruikt, maar mijn specifieke vraag werd daarmee niet beantwoord. M'n bedoeling is om in m'n kast een 80x80mm fan (12v) te plaatsen (outtake) waar ik nu mee zit is, stoord dit op m'n scherm?

foto van m'n monitor
edit:
de bedoeling is dus om die fan in die losse plate te maken/bouwen. 't is overigens een 21" Compaq

BMW 535D

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

nope :)
zolang het maar geen 230v is

Verwijderd

denk het niet ! want het geeft niet echt straling af! of oid maar kijk wel uit voor stof dat hij er in blaast want dat zorgt voor gemiddelt 40 van alle huisbranden, stof in tv's / monitoren

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
ik had eens een keer zo'n supergrote 220V koeler (wel van IJZER) op m'n monitor gelegd, en toen ging m'n beeld shaken >:)
maar met 'n normale koeler zou et wel werken ;)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
pas alsjeblieft wel op met het openhalen van je monitor. er staat iets van meer dan 15KV op je beeldbuis ofzo d8 ik

we willen natuurlijk niet dat er iemand verongelukt aan cmmen

• MaNDaRK
  • Laatst online: 23-02 09:46
* MaNDaRK heeft ook net even aan z'n monitoren gevoeld en idd...
die worden ook erg warm, maar zal 1 fan dat oplossen? en hoe wil je die fans gaan voeden? want om ff in je monitor te gaan zitten solderen, daar voel ik niets voor ;)

Ik vind het wel een goed id :) Monitor Modden :D

• Harry
Op woensdag 27 februari 2002 23:36 schreef insan1ty het volgende:
pas alsjeblieft wel op met het openhalen van je monitor. er staat iets van meer dan 15KV op je beeldbuis ofzo d8 ik

we willen natuurlijk niet dat er iemand verongelukt aan cmmen
Ik weet het, maarjah.. voor 't verstellen zal ie toch echt aan moeten staan en voordat ik met eventueel solderen aan de gang ga komt ie eerst nog wel een goeie week uit te staan zodat ik d'r voor mezelf iig zeker van ben dat die condensatoren leeg zijn. Bovendien, die 15kv is nog wel te overleven, maar k wil niet weten wat voor amph d'r aan hangt
Op woensdag 27 februari 2002 23:41 schreef M_DaRK het volgende:
* Harry heeft ook net even aan z'n monitoren gevoeld en idd...
die worden ook erg warm, maar zal 1 fan dat oplossen? en hoe wil je die fans gaan voeden? want om ff in je monitor te gaan zitten solderen, daar voel ik niets voor ;)

Ik vind het wel een goed id :) Monitor Modden :D
Geen flauw notie of 1 in dit geval genoeg is, maar dat merk ik snel genoeg. Ik heb (als ik die verrekte zijkant er tenminste afkrijg genoeg ruimte om d'r eventueel nog een voedingkje tussen te proppen. Helaas zitten d'r aan bijde kanten trouwens wel grote printplaten.

Wat compaq d'r allemaal inpropt.. ik weet 't niet, maar 't is wel een hoop.

BMW 535D

Verwijderd

Tuurlijk wordt een monitor warm, zo ook je tv en je koelkast. De prestaties gaan hier echter niet van omlaag en worden dus ook niet beter met een fan erbij.
Een fan zal geen storing geven maar kijk idd ff uit voor je beeldbuis. (Bzzzzt)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Afhankelijk van de grote van je "elektronenkanon" van je monitor/tv staat ergens tussen 15 a 25 KV op die achterkant van je beeld buis. Hoe kleiner de monitor hoe hoger dat voltage. Je hebt 21" dus wees gerust, je zit in de onder regionen :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Harry
Op donderdag 28 februari 2002 08:29 schreef WoUtoMatiC het volgende:
Tuurlijk wordt een monitor warm, zo ook je tv en je koelkast. De prestaties gaan hier echter niet van omlaag en worden dus ook niet beter met een fan erbij.
Een fan zal geen storing geven maar kijk idd ff uit voor je beeldbuis. (Bzzzzt)
Dat een monitor warm word weet ik ook, maar ik stel mijn vraag niet voor niets. De warmte productie van dit scherm is een behoorlijk stuk hoger dan mijn andere schermen.

BMW 535D

Verwijderd

Mijn 22" is in de zomer zo heet dat ik niet in dezelfde kamer kan blijven met dat ding. Zegt al wel genoeg hé.

Ik leg er dan wel eens een fankachel op. Met kachel uit natuurlijk. Da's een plastich behuizing, met een stalen blad. 220 volt. Het beeld blijft er prima onder.

• Harry
Op donderdag 28 februari 2002 08:59 schreef HlpDsK het volgende:
Mijn 22" is in de zomer zo heet dat ik niet in dezelfde kamer kan blijven met dat ding. Zegt al wel genoeg hé.
Da's bij mij dus niet eens alleen in de zomer...
Ik leg er dan wel eens een fankachel op. Met kachel uit natuurlijk. Da's een plastich behuizing, met een stalen blad. 220 volt. Het beeld blijft er prima onder.
Hmz.. da's wel een idee, met een temp sensor onder 't kanon
Je brengt me nog op ideeën

BMW 535D

Verwijderd

Een beeldscherm hoort warm te worden.
Denk je niet dat ze daar aan ged8 hebben toen ze die dingen maakten ?
Als ze tijdens de ontwikkeling vonden dat een monitor te warm werd,
hadden ze er echt wel in fan in gedaan.

• Harry
Op donderdag 28 februari 2002 09:13 schreef -Dissection- het volgende:
Een beeldscherm hoort warm te worden.
Denk je niet dat ze daar aan ged8 hebben toen ze die dingen maakten ?
Als ze tijdens de ontwikkeling vonden dat een monitor te warm werd,
hadden ze er echt wel in fan in gedaan.
Ik denk dat je niet helemaal alles even goed gelezen hebt (no offence).

Dit scherm word (zoals ik ergens hierboven ook al zei) een stuk warmer dan mijn andere schermen (ook compaq's, zelfde type).

BMW 535D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik ben het met -Dissection- eens. Daar is allemaal aan gedacht. En als je denkt dat jouw monitor echt afwijkt, en veel warmer word dan anderen. Dan zou ik er gewoon mee terug gaan. ipv een fan erin te gaan bouwen.
Want dan is je garantie ook weg.

Tenzij je het natuurlijk leuk vind om een fan erin te bouwen, dan moet je dat zeker doen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Als dit scherm een stuk warmer wordt dan andere schermen van het zelfde type, dan zou ik 'm maar ff laten repareren. Een fan is dan niet de oplossing.
Op donderdag 28 februari 2002 09:33 schreef Dranko het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal alles even goed gelezen hebt (no offence).

Dit scherm word (zoals ik ergens hierboven ook al zei) een stuk warmer dan mijn andere schermen (ook compaq's, zelfde type).

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Als dat je scherm is zou ik eerst ens alle stof eruit halen, dat scheelt al een heleboel. Een monitor mag best warm worden, uiteraard niet te maar dat kan per monitor verschillen. Ik heb bijvoorbeels 3 van die dingen naast elkaar staan elk van hetzelfde type en de een wordt warmer als de ander. Ik stoor mij er niet aan, als het stuk gaat zien we het vanzelf wel.

Meh ...

Verwijderd

Mijn Eizo F78 heeft standaard een fan aan boord!
Dat ding zuipt ook 195W (ik betaal inclusief gelukkig :))

Het kleinere broertje de F77 die 'maar' 145W zuipt heeft er geen. (maar weegt ook 31,5 kg >:))

Het kan dus best maar ik zou het hooguit doen als ie in een warme ruimte of krappe ruimte staat. (bijv onder een plank)

• Harry
Op donderdag 28 februari 2002 10:58 schreef Twarp het volgende:
Als dat je scherm is zou ik eerst ens alle stof eruit halen, dat scheelt al een heleboel. Een monitor mag best warm worden, uiteraard niet te maar dat kan per monitor verschillen. Ik heb bijvoorbeels 3 van die dingen naast elkaar staan elk van hetzelfde type en de een wordt warmer als de ander. Ik stoor mij er niet aan, als het stuk gaat zien we het vanzelf wel.
Dat is 't dus niet, d'r zit geen stof in, dat "grijze" dat je ziet op die foto is ingebrand

Btw, dit kreng weegt iets meer dan 36kg

BMW 535D

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
als je monitor niet goed is dan probeer je toch garantie te verhalen, is bij compaq wel goed geregeld dacht ik.

met een fan erin kan je fluiten naar je garantie

• Harry
Op donderdag 28 februari 2002 11:24 schreef kleefding het volgende:
als je monitor niet goed is dan probeer je toch garantie te verhalen, is bij compaq wel goed geregeld dacht ik.

met een fan erin kan je fluiten naar je garantie
Hij 's z'n garantie periode inmiddels allang voorbij...
Dus ben al druk aan 't oefenen met fluiten 8-)

BMW 535D

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
druk er dan maar een fan in (een grote)
Pagina: 1