Toon posts:

wasmachinepomp voor waterkoeling aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn waterkoelingproject nu een mooie pomp gevonden: de wasmachine van een kennis is kapot en gaat naar het grofvuil, ik kan daar dus de pomp uithalen. Ik weet niet zo goed wat ik me daar bij moet voorstellen, en hoe het aangesloten moet worden enz. Want ik neem aan dat er gewoon een paar losse draadjes aanzitten, als je de pomp eruit gesloopt hebt. Nu doe ik dus een beroep op jullie elektrotechnische kennis, en vraag of jullie enig idee hebben over hoe ik zon pomp op het lichtnet kan aansluiten. Moet ik me dan helemaal rot solderen, en met weerstanden werken enz? Ik heb wel een handleiding voor een leek nodig, want in elektriciteit ben ik niet helemaal thuis. Een mooie site is natuurlijk ook goed. Ik hoop dat jullie snel antwoord (kunnen) geven, want dat ding gaat vrijdag weg, en daarvoor moet ik dus weten of ik er wat mee kan. Maar het scheen dat meer waterkoelers een wasmachine pomp gebruiken, dus die kunnen vast wel uitleggen hoe zij het gedaan hebben. Ik zou het erg tof vinden om een goed antwoord te krijgen, want zo bespaar ik me de kosten van een pomp.

Mzzl,
Repeat

Verwijderd

die zijn grooooooooooooottttttt!!! maar sorry weet voorderest niet hoe het werkt maar volgens mijn niet handig groot

Verwijderd

Het spijt me voor je, maar je hebt er niet aan, een wasmachinepomp is niet zelfaanzuigend, lomp, en maakt een teringherrie..

Zoek het meer in de aquaria!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

scorpionv

This space for rent

Ik weet niet of zo'n pomp wel geschikt is voor continu-bedrijf. Zou ik ff checken. Ws zit er op je pomp wel een typeplaatje, daar staat wel aansluitinfo op. (spanning, vermogen etc)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 20:14

eagle

-beast

gewoon op 230 volt maarre alles ligt open bij zo'n pomp en vaak zijn de wikkelingen ook verrot als de pomp kapot is, en inderdaad ze zijn nogal lomp :P

Verwijderd

Weet je zeker dat 'íe continu kan draaien?
Sommige pompen mogen maar een half uur max. draaien.
50% aan, 50% uit

En is de herrie acceptabel?
Is de pomp niet te sterk?

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 20:14

eagle

-beast

btw wiskeyboy volcontinue zal ie inderdaad niet lang volhouden (wasmachine gebruikt hem maar 5 minuten per programma op z'n langst) maar proberen kun je het altijd >:)

Verwijderd

Die pomp heb je er met wat tijd makkelijk uit. ik sloopte m'n eerste washmachine open in een ochtendje toen ik 8 was ofzo, met kleine kinderhandjes en wat gereedschap is het prima te doen. of die pomp geschikt is? dunno, wel interessant.

ff testen, als ie sloop gaat, naja hij was toch gratis :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dan doe ik het maar niet. Is wel zonde als de pomp er ineens mee uitscheidt (?) en dat ik dan mijn Athlon XP 1800+ kan weggooien. Maar als ik dan bv. zo'n sicce pompje koop, hoe maak ik daar dan aansluitingen op?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

Op donderdag 28 februari 2002 11:43 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Ok bedankt, dan doe ik het maar niet. Is wel zonde als de pomp er ineens mee uitscheidt (?) en dat ik dan mijn Athlon XP 1800+ kan weggooien. Maar als ik dan bv. zo'n sicce pompje koop, hoe maak ik daar dan aansluitingen op?
die worden erbij geleverd :)

Verwijderd

Topicstarter
ow, dat wist ik niet, want ik had het gevraagd aan iemand van www.oc-shop.nl en die zei dat er niets bij zat omdat het een aquariumpomp is. Maar met de aansluitingen die erbij zitten kan ik hem dus zo aansluiten, of moet ik dan nog verloopstukjes maken/kopen?
Pagina: 1