Geluidemend materiaal

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

Topicstarter
Goedeavond medetweakers
Ik zoek het beste geluidempend materiaal wat er is...
Ik heb wat topics afgezocht maar echt veel komt er niet uit, alleen maar mensen die zegge dat het bij hun nu goed is. Ik wil graag weten heoveel het scheelt en of van dat schuim net zo goed is als die duurdere (geavanceerde)geluidsadsorbende platen:S

Being Crazy Ownz

Verwijderd

mm ik weet dat ze bij de gamme van dat gkleurde spul hebben dat is gepersd schuim uit stoelen enzo das vrij goedkoop. Ze noemen het geluisdempingmatten ofzo.
Of kijk voor noppen schuim bij de betere audio speciaalzaak kan je daar vast wel aan helpen maar dat is wel $$$ it think

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 23:18 schreef djspot het volgende:
mm ik weet dat ze bij de gamme van dat gkleurde spul hebben dat is gepersd schuim uit stoelen enzo das vrij goedkoop. Ze noemen het geluisdempingmatten ofzo.
Of kijk voor noppen schuim bij de betere audio speciaalzaak kan je daar vast wel aan helpen maar dat is wel $$$ it think
noppeschuim kan je ook bij de gamma halen
kost iets van 10 euro voor 1m2

Verwijderd

Kan je beter die matten aan de buitenkant van de platen zetten of binnen?? Ik heb veel gelezen over dat die platen zwaarder moeten worden zodat ze ook niet zo meer mee-trillen en zo geliud fibreren.

Eventueel foto's van matten aan buitenkant van kast....?
:)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn kast voorzien van dat gamma (nou ja... praxis) geluidsisolerende schuim. En ik moet zeggen dat ik het erg tegen vind vallen. Ik ben er inmiddels achter dat het grootste probleem de trilling van de fans is die overgebracht worden op het frame en uiteindelijk het plaatwerk van de kast.
misschien dat ik dat met kurk platen op kan vangen, maar ik zie eigenlijk meer in het gebruiken van rubber ringetjes in de ophanging van de diverse onderdelen.

Ik heb op één na alle fans uit mijn systeem verwijderd (gpu, cpu en brander-fan zijn verwijderd, het cpu-koelblok is voorzien van een 8-tal exta koperen bladen van elk 4x8cm) De enige fan in mijn systeem is nog de temperatuurgestuurde psu-fan. Verder heb ik een spectaculair goede airflow geregeld, het noppenschuim heeft hierbij mooi geholpen omdat je er mooi alle gaten mee afdekt. Dit heeft er toe geleid dat mijn cpu 40/50 graden wordt (idle/stressed) en mijn systeem echt 99,9% stil is.

Geluid voorkomen werkt beter dan geluid dempen zal ik maar zeggen

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Probeer het eens met tapijttegels.
Die zijn redelijk zwaar en absorberen dus trillingen/
de achterkant is van bitumen gemaakt en dat is redelijk zwaar, de voorkant zit stof op en dat absorbeert het geluid van de fans.

Niet?
[Specs]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Als je de search gebruikt had, had je meerdere topics kunnen vinden hierover. Onder andere twee van mijn topics...

Het laatste linkje in mijn sig gaat hierover. Met foto's btw.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Zoek ff op dingen als "stilte", "geluiddempend" e.d.
Zoek ook op Onderwerp EN Inhoud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.