Ik heb nu een Marantz PM 8000 versterker met daarop 2 Quadral rubin speakers (200 w 4 Ohm) en dat gaat perfect
Nu denk ik erover om nog es dezelfde luidsprekers aan te kopen en deze 2 erbij te hangen. Dus 4 van deze speakers. Alleen twijfel ik een beetje of mijn amp dat wel gaat trekken... iemand die een uitkomst weet?
Anoniem: 47598
Hmm, hangt een beetje van je versterker af..
Volgens mij is het een stereo-versterker of niet?
Zoja, dan moet je uitkijken met de impedantie.. Als je die andere twee boxen paralel aan je huidige boxen aansluit, wordt de totale impedantie 2 ohm, iets wat je versterker niet aan kan...
Als je de boxen in serie aansluit moet het wel kunnen, aangezien de totale impedantie dan 8 ohm wordt.
Volgens mij is het een stereo-versterker of niet?
Zoja, dan moet je uitkijken met de impedantie.. Als je die andere twee boxen paralel aan je huidige boxen aansluit, wordt de totale impedantie 2 ohm, iets wat je versterker niet aan kan...
Als je de boxen in serie aansluit moet het wel kunnen, aangezien de totale impedantie dan 8 ohm wordt.
Wat is je reden hiervoor? Ik kan me niet voorstellen dat het geluid BETER wordt met 2 extra boxen, aangezien je dan nog meer problemen krijgt met fase e.d. (of lul ik nu onzin?
) Zo maar een idee
Geef mij maar een Warsteiner.
Hier heb je dus helemaal niets aan, waardeloze reply, graag iets opbouwends of helemaal niets aub...Op donderdag 28 februari 2002 16:57 schreef mousehouse het volgende:
bel gewoon even met multifoon in rotterdam, dan krijg je een beter antwoord.
Of je amp ze aankan, weet ik niet, maar wat moet je met 4 speakers als ik vragen mag, het geluid wordt heus niet opeens dubbel zo goed ofzo.
Gaat geheit op den duur mis, er zit wel een hele dikke eindtrap in, maar dat houd wel een keer op. Hij leverde toch 2x160 aan 4 Ohm?(mijn oude PM80mkII wel=voorloper) dus moet je gaan oppassen.
no comment
Anoniem: 26298
Ik denk voor dat hij op het niveau van oppassen al doof is..Op vrijdag 01 maart 2002 16:32 schreef Martinus het volgende:
Gaat geheit op den duur mis, er zit wel een hele dikke eindtrap in, maar dat houd wel een keer op. Hij leverde toch 2x160 aan 4 Ohm?(mijn oude PM80mkII wel=voorloper) dus moet je gaan oppassen.
Anyway gewoon testen 4 speakers is wel af te raden
Het subtiele in stereo verdwijnt en je krijgt eerder
een te hoge onaangenaam geluids niveau rond je
Hmmz, twijfelgeval.
Ik heb zelf dus ook Quadrals, (quadral shogun) en merk dat ze graag energie lusten. Nu ken ik de pm8000 ook wel, maar je zult het echt moeten proberen, theoretisch gaat de geluidskwaliteit achteruit, maar gaat het wel, in de praktijd is het de vraag hoe goed gaat het
zul je gewoon moeten testen.
Dis is dus als je alle 4 de speakers wilt laten spelen, als je gebruikt maakt van de multi room en er telkens maar 2 tegelijk laat spelen is dat natuurlijk geen probleem.
Ik heb zelf dus ook Quadrals, (quadral shogun) en merk dat ze graag energie lusten. Nu ken ik de pm8000 ook wel, maar je zult het echt moeten proberen, theoretisch gaat de geluidskwaliteit achteruit, maar gaat het wel, in de praktijd is het de vraag hoe goed gaat het
Dis is dus als je alle 4 de speakers wilt laten spelen, als je gebruikt maakt van de multi room en er telkens maar 2 tegelijk laat spelen is dat natuurlijk geen probleem.
Aha thx voor de vele nuttige replies
ik heb dan ook maar beslist de aankoop niet te doen en het te houden bij mijn twee speakertjes
meer dan genoeg eigenlijk. Wat die PM 8000 betreft kan ik hem echt aanraden. Je moet wel van een warm geluid houden maar op quadrals komt hij echt mooi uit vind ik. Let wel ff op in klassa A want dan kan je er een eitje op bakken
Ach ja, tot 25 watt klasse a, slaat eigenlijk nergens opo vindt ik, bouw dan een klasse a, of een ab maar nix d'r tusseninOp vrijdag 01 maart 2002 19:27 schreef SainteR het volgende:
Aha thx voor de vele nuttige repliesik heb dan ook maar beslist de aankoop niet te doen en het te houden bij mijn twee speakertjes
meer dan genoeg eigenlijk. Wat die PM 8000 betreft kan ik hem echt aanraden. Je moet wel van een warm geluid houden maar op quadrals komt hij echt mooi uit vind ik. Let wel ff op in klassa A want dan kan je er een eitje op bakken
Pagina: 1