Toon posts:

Vraagje over koptelefoon op rear uitgang Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke avond als mijn ouders naar bed gaan, moet ik nu onder mijn bureau duiken en de koptelefoon in de subwoofer drukken.

Echter nu kwam ik er achter dat ik audiohq ook in kon stellen op 4 speakers en dan de koptelefoon op de rear.

Wil ik dan overdag luisteren dan gebruik ik de 2 speaker setting van Audiohq en laat de koptelefoon dus gewoon aangesloten maar vanwege 2 speaker AHQ zonder geluid.

'S Avonds als ik dan koptelefoon wil gebruiken zet ik AHQ op 4 speakers en schakel mijn boxen+subwoofer gewoon uit d.m.v. aan/uit knop op de boxen op mijn bureau.
En het geluid komt dan via de rear van de 4 speakers in mijn koptelefoon.

Nu komt het: Is het geluid uit alle 2 de ingangen gelijk in geval van 4 speaker ( en is het gelijk aan 2 speakerinstelling). (m.u.v. volume)

Of is het zo dat het toch beter voor het geluid is om elke keer onder het bureau te kruipen of is het verschil bijna niet merkbaar?

Alvast hartelijk bedankt, snap je iets niet, zeg het ff, leg ik het nog iets duidelijker/nader uit.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Kwaliteit van het signaal gaat niet achteruit zover ik weet. Kunt gewoon die koptelefoon op de rear aansluiten.

Verwijderd

Het signaal van de zwarte uitgang is zwakker dan de groene. Verder is voor en achter gelijk als je stereo geluid afspeelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan zet ik het geluid wel iets harder, dus geen kwaliteitsverlies of verschil in geluid zolang het stereo geluid is.

Oke, bedankt

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
koop een koptelefoonsplitter en een koptelefoonverlengkabel en leg het uiteinde op je bureau, zoek uit welke van de pinnetjes op de soundblaster voor een uitgang is en verbind deze intern met een koptelefooningang en schoef deze in de voorkant van je kast, of koop een livedrive, dan het een ook een koptelefoonaansluiting aan de voorkant van je pc

Verwijderd

Topicstarter
Nu laat ik gewoon de koptelefoon altijd in de rear uitgang zitten en hoef ik alleen AHQ ff in te stellen en het is klaar, net zo makkleijk

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op woensdag 27 februari 2002 23:46 schreef Evil_E het volgende:
Nu laat ik gewoon de koptelefoon altijd in de rear uitgang zitten en hoef ik alleen AHQ ff in te stellen en het is klaar, net zo makkleijk
\

Over dat verschil tussen rear en front zijn al vaker discussies geweest. Ik geloof ook niet dat de front harder gaat dan de rear. Heb er 2 versterkers op zitten en als ik die omwissel hoor ik geen verschil. Zou ook wel raar zijn, als je een 4-speaker setup kan kiezen maar dat 2 speakers een stuk zachter zouden gaan standaard. Je kunt het wel instellen met die bijgeleverde software.

Verwijderd

Waarom vragen als je het ook kan horen?
Als je geen verschil hoort is 't toch klaar?
Pagina: 1