IP adres opvragen via remote computer

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
ok, dit is de situatie:

2 computers:
- mijn eigen comp thuis
- andere comp op m'n afstudeerbedrijf (met proxy)

Nu laat ik mijn eigen comp inbellen op internet via een programma, hierop is VNC geinstalleerd zodat ik vanaf een andere computer mijn computer kan besturen via het netwerk, maar hiervoor heb ik dus het IP-adres nodig van mijn eigen comp en dit is dus een probleem omdat ik geen vast IP-adres heb.
Hoe kan ik nou dat IP-adres op een of andere manier naar de andere comp sturen of laten zien... via email misschien? Via ICQ misschien? In die nieuwere ICQ kun je volgens mij het IP-adres niet meer zien...

wie heeft wat tips?

edit:

oh ja, vroeger kon je bij GoT het IP-adres zien als je een topic/reactie gepost had, dit is niet meer?

• Canard
nee... dat is het niet...

pleaze...

• Canard
update:
Als mijn comp verbinding maakt, kan ik een ftp-prog opstarten en die dan een script ofzo opstart die ipconfig weer opstart. Die gegevens dan in een bestandje zet en op een andere ftp-server zet zodat ik dat bestandje kan bekijken via internet...

welk ftp-prog kan dit?? Connexium?

• Canard
is dit zo'n uitzonderlijke vraag?

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

gebruik een dynamic dns provider
bv www.yi.org

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik gebruik de service van http://www.dyndns.org voor mijn ftp-server
die heeft nu een naam gekregen : doemaarwat.homeip.net via deze service wordt dan uitgezocht welk ip adres er op dat moment bijhoort.

Ik heb hem niet echt nodig want ik heb een vast ip adres. Maar het werkt ook met dynamische ip adressen.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Canard
ok, dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat ip-adres via email op te sturen... als dat lukt is mijn probleem opgelost...

Ik heb wel een verbinding via die service, dat is het probleem niet...

• JayTaph
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Via een mail gateway is dit heel erg makkelijk.

zorg dat in je /etc/aliases een gateway staat:

ipchangor: |/usr/bin/ipchange.pl

Nu kun je mailen naar ipchangor@jousite.kom en word de message via stdin naar het perl-scriptje geleid.

Elke message zou bijvoorbeeld de volgende layout kunnen hebben:

From: jouwemail@jouwsite.kom
To: ipchangor@jouwsite.kom
Subject: IP-CHANGE
Data:
PASSWORD: 12345blaataap
NEW-IP: 192.168.1.1

In dit perlscripje zou je dus kunnen zorgen dat alleen mensen van jou site (dus alleen als de FROM-domain gelijk is aan je site, je subject op IP-CHANGE staat, en je paswoord klopt (kun je checken met /etc/passwd of eventueel hard-coded). Dat perl scripje kan alles en nog wat doen, dus ook ip aanpassen. (moet je wel zorgen dat je daarvoor genoeg rechten hebt)..

Zo heb ik ooit eens een out-of-the-office-script geschreven voor smail, en hij werkt nog steeds perfect.. :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Canard
jij hebt het nu over Linux of niet? Ik heb geen Linux....

• JayTaph
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Ik heb het in principe over *nix... Maar als je windows draait kan ik je niet helpen...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

erm HALLO

gebruik gewoon dyndns?? da hoef je dat fok
ipadres toch niet te weten, dat word automatisch geupdate, zodra jouw computer online is???

je geeft je bak inprincipe een vaste host op internet, de mijne is bv bitbyter.dyn.dhs.org
elke keer als is mijn bak online, krijgt die host, een redirect naar mijn ip adres, die door DYNSITE gedupload word,

tsejk www.dhs.org

Verwijderd

Kijk eens op<a href="http://tucows.wau.nl/ip95.html">http://tucows.wau.nl/ip95.html</a>
Hier staan een aantal zogenaamnde IP Posters die je ip adres automatisch op een webpage kunnen zetten, wellicht ook mailen dus..

• Canard
het is gelukt met dyndns!

tnx allemaal
Pagina: 1