IDE RAID 0 performance

Pagina: 1
Acties:

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
Momenteel heb ik een IDE RAID 0 array in me comp hangen. En nu wilde ik wel eens weten of en zo ja hoeveel dit uitmaakt t.o.v. gewoon ATA in sequential reads en writes. Iemand enig idee?

Is er eigenlijk nog een performance verschil tussen IDE RAID softwarematig en hardwarematig?

En ik had begrepen dat een simpel IDE RAID kaartje zoals een Abit HotRod 100 geen hardwarematige oplossing was, maar ook gewoon softwarematig werkt! Klopt dit?
En zijn r dan wel hardwarematige IDE RAID oplossingen? En zo ja welke?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Nou, ik zou zeggen, kijk eens in de search voor Raid, en je vindt een heleboel topics. Is niet lullig bedoeld, maar jij hebt je antwoord sneller, en mensen hoeven zo niet 20000X hetzelfde verhaal in te tikken.

Maar goed, ik weet niet hoeveel je raid sneller is, zoek eens wat benchmarks uit.

Die goedkope raidkaartjes maken ook gebruik van je processor, terwijl op echte raidkaarten zelf een controllerchip en vaak ook buffergeheugen zit. Kijk maar eens bij adaptec en 3ware enzo geloof ik.

kan met trouwens herinneren dat tussen win2k raid en die goedkope raidkaartjes bijna geen performanceverschil zat.
(win2k en xp kunnen zelf ook raid aan met gewone ide schijven op een gewone controller)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Zo maar een paar topics waarin eea besproken wordt:

[topic=330176/1/25]
[topic=186006/1/25]
[topic=168683/1/25]
[topic=399899/1/25]
[topic=295839/1/25]

;)

Check da Specz

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
Nou, ik zou zeggen, kijk eens in de search voor Raid, en je vindt een heleboel topics. Is niet lullig bedoeld, maar jij hebt je antwoord sneller, en mensen hoeven zo niet 20000X hetzelfde verhaal in te tikken.
Da's nu juist t probleem: er zijn TEVEEL raid topics en t lukt me niet om uit die paar honderd topics net die ene te vissen die ook daadwerkelijk een duidelijk antwoord geeft op de vraag hoe groot de perfomancewinst ongeveer is! Iedereen weet te vertellen dat je acces time gelijk blijft en dat theoretisch je sequential reads en writes omhoog zouden moeten gaan, maar niemand noemt ook maar iets dat in de buurt van een getal komt.... Nu zijn r mensen die domweg roepen dat t gewoon verdubbelt, maar ik durf te wedden dat t nog geeneens in de buurt komt van een verdubbeling!

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dit gaat over software matige raid in win2000. Wel interessant:

http://www.tomshardware.com/howto/01q3/010906/

ook anand had wel aardig artikel

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1491&p=1

tik eens "IDE raid performance increase" in, in google, daar vind je vast wel wat gekken die een hoop getest hebben.

specs