Cistron ADSL delen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 19:07

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Cistron ADSL Maxx verbinding. Deze wil ik graag delen met een huisgenoot. Hiervoor had ik Mxstream en daar moest je dmv een VPN "inbellen". Vervolgens ging je onder Win2k Pro naar de netwerk instellingen van de VPN en gaf je aan dat je de verbinding wilde delen. En klaar was kees. Nu gaat dit bij Cistron wat anders. Bij Cistron hoef je helemaal niet in te bellen via een VPN. Zodra je je pc aan zet heb je gelijk verbinding. Nu kan ik dus niet meer bij de de LAN verbinding aangeven dat ik deze wil delen, omdat het natuurlijk een LAN verbinding is en geen VPN of in het geval van een analoge modem een externe toegang. Ik hoopte dus eigenlijk via ICS in Win2k Pro dit allemaal aan de praat te krijgen maar kom nu niet echt verder. Heeft iemand hier enig ervaring mee of kan ie misschien wat tips geven. Ik weet trouwens wel dat dit allemaal mogelijk is met een tweede netwerk kaart en een proggie zoals winroute of wingate. Maar dat lijkt me allemaal veel te lastig. Nu heb ik dus mijn adsl modem via een lan kabel direct op de hub aangesloten en via de hub gaat er een kabel naar m'n Win2k machine. het liefst zou ik gewoon de andere machines op de hub aansluiten. Maar als dat niet lukt kan ik ook een extra netwerk kaart installeren. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Systeem specs

Verwijderd

havana heeft een hele mooie Hoe deel ik internet? Faq geschreven. Hier vind je alle informatie m.b.t. het internet delen.
En in combinatie met de search moet dit al helemaal geen probleem zijn. :)

[search= internet delen]

Dit topic is gesloten.