Dual p2 op een LX !!

Pagina: 1
Acties:

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 07:28
Hallo , ik kan van iemand(voor weinig of niks :) ) een Dual LX MB krijgen met 1x een p2-300 mhz, het merk weet ik(nog) niet maar er zit scsi,vga,lan en een agp slot op.
Mijn vraag is kan ik hier elke p2-300 naast zetten(ivm stepping ofzo) en wat voor videokaart past op een lx(moet met tv out zijn) ..... (enne ik heb search gebruikt!)

Thanx ...

Reinoud

Computer nr 486 denk ik..

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

in principe kun je elke videokaart op het mobo zetten, maar hou er rekening mee dat sommige lx mobo te winig constante stroom aan de agp slot kunnen leveren. Dit kan dus problemen veroorzaken met sommige moderne video kaarten zoals de geforce

De kick van Electric!

• BlaBla1973
eh wat dan bv ??is een oude voodoo 2000 iets?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

JWO

Op woensdag 27 februari 2002 22:51 schreef reinoud het volgende:
eh wat dan bv ??is een oude voodoo 2000 iets?
das wel een leuke optie jah tnt(2) leveren soms ook al snel problemen..

• BlaBla1973
enne die p2-300 moet ik nog ergens op letten als ik er een bij koop??

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
In de lx moet je iig geen geforce of hoger in drukken dan gaat ie stuk, en die processor moet dezelfde family, model en stepping hebben

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 27 februari 2002 23:04 schreef reinoud het volgende:
enne die p2-300 moet ik nog ergens op letten als ik er een bij koop??
Als je bedoeld dat je een 2e cpu erbij in wilt zetten, dan moet je zorgen dat je een van dezelfde revisie krijgt (ander werkt het waarschijnlijk niet)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 28 februari 2002 00:29 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

Als je bedoeld dat je een 2e cpu erbij in wilt zetten, dan moet je zorgen dat je een van dezelfde revisie krijgt (ander werkt het waarschijnlijk niet)
welnee :P

Ik heb een Dual P2 266 als server... Althans.. het is een P2 266 en een P2 233@266 in SMP opstelling... :D

Werkt echt probleemloos :)
Heeft nu een uptime van bijna 150 dagen, en heeft altijd een koe op gedraait :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de tweaker/overklokkerswereldje wordt dat wel als zodanig aan iedereen doorgegeven, maar dat verschillende steppings niet met elkaar kunnen werken is BS!

Je kunt prima steppings mixen, alleen zullen ze allebei moeten lopen op de snelheid van de langzaamste of de minst overklokbare processor. Stel, je hebt een P2 300 van de allereerste stepping en een P2 300 van de laatste stepping. Je kunt ze natuurlijk allebei op 300MHz laten lopen. Of overklokken. Die P2 300 van de eerste stepping haalt bijvoorbeeld maximaal 366MHz, terwijl die nieuwere P2 300 met gemak 466MHz haalt. Wanneer je ze samen in een dual config laat lopen, dan moet je ze allebei op 366MHz laten lopen en dat is in de ogen van de die-hard tweaker dus zonde van de capaciteiten van de nieuwere P2.

Hetzelfde verhaal gaat er ongeveer op als je CPU's van verschillende snelheden mixt. In dit geval moet de snellere ook op een lagere snelheid lopen dan de snelheid dat ie aankan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Op donderdag 28 februari 2002 01:53 schreef BrZ het volgende:

[..]

welnee :P

Ik heb een Dual P2 266 als server... Althans.. het is een P2 266 en een P2 233@266 in SMP opstelling... :D

Werkt echt probleemloos :)
Heeft nu een uptime van bijna 150 dagen, en heeft altijd een koe op gedraait :)
Pentium 75 en een Pentium 90, uit verschillend jaar, mooi op 100MHz SMP :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en zou je een celeron 466 kunnen mixen met een p3 500? (lijkt me eigenlijk van niet maarja wie weet..)

specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Probleem met CPUs op verschillende snelheden is dat je boeltje snel out of sync loopt. Kan je weinig tegen doen, aangezien een Celeron en Pentium III multiplier locked zijn.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Het lijkt me niet dat een Celeron en een PIII in SMP kunnen werken.
Dat zijn namelijk twee behoorlijk verschillende processoren.
Verder dacht ik dat alleen de BX SMP mogelijkheden had.
De LX is volgens mij daar niet toe in staat.
De ZX zou mischien nog kunnen, daar het een gestripte BX is (minder PCI sloten mogelijk, maar 2 mem modules en nog een paar dingen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 28 februari 2002 14:17 schreef TD-er het volgende:
Het lijkt me niet dat een Celeron en een PIII in SMP kunnen werken.
Dat zijn namelijk twee behoorlijk verschillende processoren.
Mjah, in praktijk scheen het toch te kunnen.. Ik heb wel eens een paar dingen gelezen van iemand die bezig was z'n BP6 te voorzien van dual coppermines.. z'n eerste geslaagde resultaat was een celly-I en een PIII in smp ;)
Maar of het nou stabiel was weet ik niet.. Denk eigenlijk van niet :)
Verder dacht ik dat alleen de BX SMP mogelijkheden had.
De LX is volgens mij daar niet toe in staat.
Jawel hoor.. Zijn best veel serverborden gemaakt met dual-cpu die gebruik maakten van de LX chipset.. LX was gewoon een voorloper van de BX.. (met de fsb-limiet op 66MHz).

Oh, en voor de topicstarter.. Elke PII t/m 333MHz maakt dus gebruik van de 66MHz bus.. En bij deze types heb je ook nog wel een redelijke kans dat ze unlocked zijn..

• BlaBla1973
bedankt allemaal!!!!!!!!!

grt

Reinoud

Pagina: 1