Toon posts:

Exchange 2000 - Relay SMTP, Remote POP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb exchange server geinstalleerd op windows 2000 Advanced Server (EN). Deze server zit op het internet door middel van een isdn lijntje en friaco internet, er dus alleen toegang tot het internet van 18:00 s'avond tot 20:00 s'ochtends en het hele weekend. Voor de rest is het ip-adres dynamisch, dus er is geen sprake van een domein/dns.

Thuis gebruik de ingebouwde mailserver van winroute pro om alle mail van pop.friaco.nl op te halen en lokaal op te slaan, en alle uitgaande mail te bewaren tot er verbinding is en dan verzenden met smtp.friaco.nl (ik heb zelf ook friaco -- tot essent hier ooit een keer kabel aanlegt ;))

Nou je voelt hem al aankomen, kan Exchange dit ook???

Of zou ik kunnen zeggen gebruik de smtp en pop van winroute maar om op te halen en versturen (daar wordt ook winroute pro gebruikt voor inet delen/NAT).

Wat denken jullie er van?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

zoeken op popbeamer

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zijn zat (gratis) programma's voor Exchange die mail van een POP3 ophalen en in een inbox gooien.
Zoek eens bij google zou ik zeggen, of zolas Dirk-Jan zegt op 'popbeamer'.
Move > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de info.

Ik zal eens zoeken op google :)

En relay SMTP, hoe doe ik dat???

Verwijderd

Topicstarter
Met een SMTP beamer :D

Ik denk dat het wel lukt, mocht ik nog problemen ondervinden, dan post ik het wel even hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zou de smallbusines versie van windows 2000 server kunnen kopen, hierin zit ook Exchange Smallbusiness server versie, deze kan WEL pop3 boxen ophalen (zonder extra tools oid)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 2000 Advanced Server met licentie voor 200 clients, en exchange 2000 Enterprise.

Deze is toch nog weer een stukje hoger?

Dan moet die het dus ook kunnen denk ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kan nu emails versturen naar de buitenwereld :)
(SMTP masqeaurade domein opgeven.. was nog wel te doen)
En ook intern :)

Nou wil ik nog email ophalen uit de buitenwereld als dat kan... daar heb ik heb popbeamer ofzo voor geprobeerd (eerste en voor de rest zo'n beetje alle resultaten in google(!))... alleen dat vind ik dus een |verschrikkelijk| beep programma.....

Dus weet iemand een beter alternatief of kan exchange het zelf mischien :?

Verwijderd

ik heb in onze smaal business server 2000 een smtp connector en een pop connector geinstalleerd. gewoon van exchange zelf. werkt goed en makkelijk.
ikneemaan dat als het in sbs 2000 kan dat het dan zeker ook in de enterprise editie kan.

• Zwelgje
Op zondag 03 maart 2002 09:19 schreef appel25 het volgende:
ik heb in onze smaal business server 2000 een smtp connector en een pop connector geinstalleerd. gewoon van exchange zelf. werkt goed en makkelijk.
ikneemaan dat als het in sbs 2000 kan dat het dan zeker ook in de enterprise editie kan.
nooit te snel dingen aannemen, in de SBS versie zit ook een pop3 connector, welke NIET in de standard noch enterprise versie zit!!!

ff ter info

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik zie 2 connectors staan, msmail en ms shedule plus maar geen pop3 of smtp |:(

Mischien is dat achteraf nog wel te installeren, ik ga eens kijken, weet iemand nog wat anders dan die pop beamer (Wat dus gewoon niet werkt!)

• Zwelgje
Op zondag 03 maart 2002 11:41 schreef Le_Viper het volgende:
Inderdaad, ik zie 2 connectors staan, msmail en ms shedule plus maar geen pop3 of smtp |:(

Mischien is dat achteraf nog wel te installeren, ik ga eens kijken, weet iemand nog wat anders dan die pop beamer (Wat dus gewoon niet werkt!)
http://www.christensen-software.com/popcon.htm

popcon heet het

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Op zondag 03 maart 2002 11:41 schreef Le_Viper het volgende:

Dan doe je echt iets fout hoor, want bij mij draait het dus vrolijk. Gewoon installeren en pop boxen aanmaken, niet teveel in de opties kutten

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die popcon eens proberen, en bij die connectors heb ik even new aangeklikt, vervolgens kan ik dus een smtp connector toevoegen, maar goed, dat heeft dus niet veel zin, aangezien ik al email kon versturen |:(

En X400, en nog zoiets, wat we (nog) niet gebruiken.

Maar ik kan niet kiezen voor pop3 connector, helaas.

Ik hoop dat popcon werkt, want dan is de configuratie in elk geval klaar.

In elk geval bedankt :D

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
Nog een vraagje, ik zoek dus ook naar een manier om mail op te halen, maar popcon is helaas geen freeware. ik ben opzoek naar een freeware proggie. heeft iemand een idee?

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

Pagina: 1