Ik heb exchange server geinstalleerd op windows 2000 Advanced Server (EN). Deze server zit op het internet door middel van een isdn lijntje en friaco internet, er dus alleen toegang tot het internet van 18:00 s'avond tot 20:00 s'ochtends en het hele weekend. Voor de rest is het ip-adres dynamisch, dus er is geen sprake van een domein/dns.
Thuis gebruik de ingebouwde mailserver van winroute pro om alle mail van pop.friaco.nl op te halen en lokaal op te slaan, en alle uitgaande mail te bewaren tot er verbinding is en dan verzenden met smtp.friaco.nl (ik heb zelf ook friaco -- tot essent hier ooit een keer kabel aanlegt
)
Nou je voelt hem al aankomen, kan Exchange dit ook???
Of zou ik kunnen zeggen gebruik de smtp en pop van winroute maar om op te halen en versturen (daar wordt ook winroute pro gebruikt voor inet delen/NAT).
Wat denken jullie er van?
Thuis gebruik de ingebouwde mailserver van winroute pro om alle mail van pop.friaco.nl op te halen en lokaal op te slaan, en alle uitgaande mail te bewaren tot er verbinding is en dan verzenden met smtp.friaco.nl (ik heb zelf ook friaco -- tot essent hier ooit een keer kabel aanlegt
Nou je voelt hem al aankomen, kan Exchange dit ook???
Of zou ik kunnen zeggen gebruik de smtp en pop van winroute maar om op te halen en versturen (daar wordt ook winroute pro gebruikt voor inet delen/NAT).
Wat denken jullie er van?