Toon posts:

ken dit: XP installeren op een Aopen AX6B??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hierro een oud systeem met o.a. een Aopen AX6b mobo met de laatste BIOS-versie 2.35. Probeer al een tijdje daarop XP-pro te installeren. Lukt voor geen meter. Begin meer en meer te denken dat dit komt doordat het AX6B-mobo helemaal niet geschikt is voor XP :( .
Is er iemand die het geprobeerd heeft om XP-pro te installeren op een AX6B-mobo? Heel benieuwd naar de resultaten!!!!!!!!!!!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op woensdag 27 februari 2002 22:26 schreef wiebe het volgende:
Heb hierro een oud systeem met o.a. een Aopen AX6b mobo met de laatste BIOS-versie 2.35. Probeer al een tijdje daarop XP-pro te installeren. Lukt voor geen meter. Begin meer en meer te denken dat dit komt doordat het AX6B-mobo helemaal niet geschikt is voor XP :( .
Is er iemand die het geprobeerd heeft om XP-pro te installeren op een AX6B-mobo? Heel benieuwd naar de resultaten!!!!!!!!!!!
Een Aopen AX6B is bijna gelijk aan mijn mobo en een maat van me heeft een AX6BC, beide hebben nieuwste bios, en op beide draait XP (pro) goed. icm met een p3 500@550 en een p3 450@450.
Ik raad je wel om er genoeg geheugen in te zetten, minimaal 128. 256+ is wel lekker bij XP.

Het zou in theorie ook bij jouw moeten kunnen. Waar precies wil XP niet installeren of waar lukt het niet?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel degelijk een klein, maar belangrijk verschil tussen AX6B en AX6BC. De laatste (en ook AX6B+) kan wel uit de voeten met ACPI 1.0B: dus XP werkt daar wel.
Nu nog de AX6B

Voor de problemen tot nu toe: lees hier

Verwijderd

Topicstarter
KICK

Niemand? Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/sad/suru.gif