Postbank internet bankieren :r

Pagina: 1
Acties:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik wordt er schijtziek van in 70% van de gevallen kom je het bankieren niet op, en in 40% lukt dat de eerste paar uur niet, vooral de laatste weken is het schrikbarend, als je je beklag doet bij de helpdesk krijg je een kut mailtje of ik me cache wil leegmaken, en andere bullshit.

Als dit zo doorgaat stap ik lekker op bij die kneuzen.

Verwijderd

Ik heb het altijd al gezegt...de postbank zuigt gewoon aan alle kanten. Internetbankieren tot 23:00 haha, ik blijf het schitterend vinden :)

Gelukkig heb ik zelf al een flinke tijd (2 jaar ofzo) rabo internetbankieren, en dat werkt gewoon altijd, en ook nog eens realtime. Nu pinnen = meteen begewerkt op internet.

schitterend systeem :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lekker fijn gaat het zo met de Postbank, dacht ik er zelf over om te gaan internet bankieren, lees je opeens dit weer.
om de 2 weken een afschrift krijgen zuigt enorm (ja dat heeft iedere bank in principe maar toch) en vaak betalings problemen.
En dan ook nogeens dat je moet betalen om je pas te mogen gebruiken in het buitenland etc etc, tjonge jonge zeg.
GRRRR :( ik kots op Postbank :r

no flame intended maar het is gewoon mijn mening

39

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 22:21 schreef MREn het volgende:
Ik heb het altijd al gezegt...de postbank zuigt gewoon aan alle kanten. Internetbankieren tot 23:00 haha, ik blijf het schitterend vinden :)

Gelukkig heb ik zelf al een flinke tijd (2 jaar ofzo) rabo internetbankieren, en dat werkt gewoon altijd, en ook nog eens realtime. Nu pinnen = meteen begewerkt op internet.

Ben ik 100% met je eens...echt een pracht systeem bij de rabo.. :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

heb gelukkig geen problemen met ABN-Amro..werkt altijd:)

Verwijderd

Bij de Postbank zeggen ze dat het aan IE6.0 kan liggen, je moet volgens hun 5.5 gebruiken |:(

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 27 februari 2002 22:32 schreef daNpy het volgende:
Bij de Postbank zeggen ze dat het aan IE6.0 kan liggen, je moet volgens hun 5.5 gebruiken |:(
yeah right...altijd anderen de schuld geven...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:30 schreef Jed1Gam het volgende:
heb gelukkig geen problemen met ABN-Amro..werkt altijd:)
Daar zullen we 't maar niet over 't beveiligingslekje hebben :P

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:21 schreef MREn het volgende:

Ben ik het ook eens met MREn eens.... >:) ;)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het werkt iig. zwaar #%#@%#@% :(.

Zo, dat lucht op :).

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 00:33 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar zullen we 't maar niet over 't beveiligingslekje hebben :P
:?

Doe het toch eens...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

Op donderdag 28 februari 2002 00:48 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Doe het toch eens...
Ja, ben benieuwd, kan ook niet geloven dat zo'n bank dat zo laat, 't is niet de Postbank ;)

ABN-AMRO is trouwens ook realtime geloof ik en overboeken ook meestal doe ik een opdracht versturen en na 5 seconden is 't afgeschreven en bij de ander erbij, nice :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:48 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Doe het toch eens...
http://www.webwereld.nl/nieuws/5234.phtml
http://www.tweakers.be/nieuws/13115
http://www.zeeburgnieuws.nl/rubriek/internet/internet-week36.html

eerste paar reacties van http://www.google.com/search?hl=en&q=lek+telebankieren+abn
ABN Amro geeft verantwoordelijkheid HomeNet-lek toe
DEN HAAG/Zeeburg 6 september 2000 - ABN Amro heeft toegegeven verantwoordelijk te zijn voor het lek in de beveiliging van zijn telebankierprogramma HomeNet. Daarmee heeft de bank tevens erkend aansprakelijk te zijn voor de eventuele gevolgen voor de klant. Binnen twee weken krijgen alle klanten die betalingen verrichten via HomeNet of OfficeNet Plus software toegestuurd waarmee ze hun opdrachten veilig zouden kunnen blijven versturen. ABN Amro hoopt binnen zes weken met een structurele aanpak te komen. De bank gaat tevens intern onderzoeken of werknemers eerder waren gewaarschuwd voor de onveiligheid van het telebankierprogramma en of daarbij sprake is geweest van nalatigheid. De Consumentenbond heeft de eis om HomeNet volledig stop te zetten totdat het lek is gedicht ingetrokken. Wel adviseert de bond terughoudend te zijn.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beetje oud nieuws he? Dit gaat over HomeNet... niet over Internetbankieren!

HomeNet en Internetbankieren zijn echt 2 verschillende producten... (HomeNet = software op pc, internet = lijkt me duidelijk ;))
Zelf ben ik ooit begonnen met HomeNet maar ben er onmiddelijk mee gestopt toen Internetbankieren er was.

Zover ik weet heeft Internetbankieren nog geen (ontdekte) lekken...

• Rukapul
  • Laatst online: 23:29
Idd altijd problemen met GirotelOnline. Ze sleutelen ook altijd aan de productiesite waardoor hij het ineens niet meer doet en de helpdesk stuurt alleen standaard antwoorden terug waarbij je altijd zelf de schuld krijgt.

M'n vader heeft laatst tig keer gemaild en gebeld omdat hij niet meer bij z'n accounts kon (heeft 2 girorekeningen onder beheer, eerst kon hij er 1 niet meer checken, later beide). Het is pas opgelost toen hij een brief kreeg. Z'n foutmelding kende ze niet toen iemand hem terugbelde, maar inmiddels was het wel opgelost. Iig heeft hij GO nu een halfjaar gratis.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik doe telebankieren voor het internet en ok laatste tijd moet je 2x proberen in te loggen voor je erin zit maar over het algemeen ben ik er zeker wel te spreken over.

Ik log iedere week een 3x in en doe 1x per week overschrijvingen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier ook vaak problemen, erg irritant :(, maarja maak er niet zo heel veel gebruik van (2 keer per week ofzo) dus dat scheelt.. maar t is belachelijk hoe slecht dat loopt, en dat is al tijden zo.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 22:21 schreef Homedisc het volgende:
om de 2 weken een afschrift krijgen zuigt enorm (ja dat heeft iedere bank in principe maar toch
Destijds kon je kiezen om iedere week een afschrift te krijgen, zonder bijbetaling.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

zelfde hier .. echt enorm irritant!!
Ik heb ook bij de ABN-AMRO een rekening + internet access,
da's echt veel beter geregeld, mooie uptime, goede service,
24/7 en makkelijker omdat ze met een token werken ipv met
een TAN-lijst!!

Over de service van de Postbank, tja .. ach ..
internet bankieren werk meestal niet, lastig gedoe met die
TAN-lijst, EN INDERDAAD: NA 23:00 NIET MEER BESCHIKBAAR!!! ha-ha-ha!
Op woensdag 27 februari 2002 22:32 schreef daNpy het volgende:
muwhauhwa yea right, ik gebruik zelf ook IE 5.5 & Netschaap,
maar in beide brouwser werkt niet (meestal) ook niet, en
dan geblaat over cache e.d .. ha-ha-ha! maak dat een n00b wijs! >:)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
Move > [forum=4]

Ik ben het volmondig met de topicstarter eens! Wat een BAGGER product is Girotel Online... en die helpdesk is helemaal om te huilen. De helft van de keren krijg ik een "fout bij het initialiseren van het JAVA applet".. moet ik eerst mijn cookie verwijderen totdat het weer werkt..

Ik heb naast Girotel Online ook Rabox en dat werkt vele malen beter en bovendien veel veiliger (naar mijn mening).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, bij Internet Bankieren van ABN Amro is er, naar mijn weten, nog geen beveiligingslek geweest. Zoals iemand al eerder zei, dat was bij HomeNet en toen dat bekend was, is dat ook meteen opgelost.
Zelf heb ik beide producten, ABN Amro en Postbank Internet Bankieren. Persoonlijk vind ik ABN Amro fijner werken omdat je niet zo'n TAN-lijst hebt en ik vind het daardoor ook veiliger. Niemand weet tenslotte mijn pincode en zo'n TAN-lijst is makkelijk te stelen/over te nemen. Problemen heb ik eerlijk gezegd bij de Postbank Girotel nog niet vaak meegemaakt, alleen bij de Internet Spaarrekening, dan kan heel vaak de pagina niet worden weergegeven.
Ik moet wel zeggen, dat beide producten minder goed werken via een 56k modem. Ik heb ADSL (nu even niet, vanwege overstap naar Cistron Maxx :9~ en de :r KPN doet moeilijk, maar dat is wat anders) en ik had daarbij bijna nooit problemen. Enige probleem eigenlijk van de Postbank is dat ze na elf uur niet meer te bereiken zijn. Ik werk vaak tot laat en dan kan ik 's nachts mijn bankzaken niet regelen. Dat is wel vrij irritant. Voor de rest eigenlijk niets op te merken.
Daarnaast nog een opmerking: ik heb ook IE6, gaf inderdaad veel problemen bij de Postbank, maar die zijn naar mijn weten al weer opgelost. Werkt in ieder geval weer.

Verwijderd

Het probleem zit 'm toch echt in IE 6. Met andere browsers werkt online bankieren en girotel online van de Postbank vlekkeloos.

Als je IE 6 gebruikt, download dan de Java plugin van Sun, die lost het probleem op.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:10

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op donderdag 28 februari 2002 10:48 schreef lucy1981 het volgende:
[..]
omdat je niet zo'n TAN-lijst hebt en ik vind het daardoor ook veiliger. Niemand weet tenslotte mijn pincode en zo'n TAN-lijst is makkelijk te stelen/over te nemen.
TAN-lijst is veilig genoeg. En als ie gejat word, 1 telefoontje en TAN-lijst is ongeldig |:(
En dan nog, als ie gejat word, en jij licht toevallig te pitten. Dan zijn ook je girotelnummer, codenummer en GIN code nodig. LMD dat ze die niet óók kunnen stelen met je TAN-lijst ofwel? :Z
edit:
No offence

Maar jullie hebben wel gelijk, GirotelOnline zuigt behoorlijk, ik deed er vanaf vrijdag 4 dagen over om uberhaupt erin te komen. En toen kreeg ik weer de o zo bekende "Kan het java applet niet initialiseren" melding. BAH :r
Ik ben al bezig om rabo rekening te openen :7

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
Op woensdag 27 februari 2002 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik wordt er schijtziek van in 70% van de gevallen kom je het bankieren niet op, en in 40% lukt dat de eerste paar uur niet, vooral de laatste weken is het schrikbarend, als je je beklag doet bij de helpdesk krijg je een kut mailtje of ik me cache wil leegmaken, en andere bullshit.

Als dit zo doorgaat stap ik lekker op bij die kneuzen.
inderdaad, wat een eikels, ik wilde net m'n saldo checken omdat ik een aantal zaken wil gaan kopen, zijn ze weer bezig met "onderhoud"! bah!

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 14:55 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

TAN-lijst is veilig genoeg. En als ie gejat word, 1 telefoontje en TAN-lijst is ongeldig |:(
En dan nog, als ie gejat word, en jij licht toevallig te pitten. Dan zijn ook je girotelnummer, codenummer en GIN code nodig. LMD dat ze die niet óók kunnen stelen met je TAN-lijst ofwel? :Z
edit:
No offence

Maar jullie hebben wel gelijk, GirotelOnline zuigt behoorlijk, ik deed er vanaf vrijdag 4 dagen over om uberhaupt erin te komen. En toen kreeg ik weer de o zo bekende "Kan het java applet niet initialiseren" melding. BAH :r
Ik ben al bezig om rabo rekening te openen :7
Je hebt op zich wel gelijk, maar meestal weet ik niet eens waar mijn TAN-lijst ligt. Het is toch een iets veiliger gevoel dat je elke keer wisselende codes hebt en die alleen kan verkrijgen door je PIN-code. Die weet tenslotte toch niemand.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Uhm ik heb gewoon de javaplugin, maar volgens mij is dat onzin, volgens mij wordt helemaal nergens clientside java gebruikt op die site?

Verwijderd

Blij dat julie het allemaal met mij eens zijn dat de postbank zuigt(zie alle redenen hierboven en meer, heb van de week mijn raborekening maar weer eens geopend en vanaf eind maart komt daar mijn salaris op en krijgt de postbank een hele grote kick naar verweggistan. ronduit onbeschoft zoals ze te werk gaan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 10:10

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op donderdag 28 februari 2002 15:15 schreef lucy1981 het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk, maar meestal weet ik niet eens waar mijn TAN-lijst ligt. Het is toch een iets veiliger gevoel dat je elke keer wisselende codes hebt en die alleen kan verkrijgen door je PIN-code. Die weet tenslotte toch niemand.
[irritant-mode]
Je kan ook onthouden waar je lijst ligt en de TAN-codes wisselen ook constant, en je hoeft je pincode niet te gebruiken op internet :9
[/irritant-mode]

Maar op zich zit er wel een kern van waarheid in :D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 27 februari 2002 22:21 schreef Homedisc het volgende:
Lekker fijn gaat het zo met de Postbank, dacht ik er zelf over om te gaan internet bankieren, lees je opeens dit weer.
wel ik heb me juist aangemeld, was toch gratis dus...
maar ik heb het nog niet kunnen proberen

maar er klopt niet veel van je argumenten:
om de 2 weken een afschrift krijgen zuigt enorm (ja dat heeft iedere bank in principe maar toch)
als andere banken dit toch ook hebben, dan is dit toch geen PB-minpunt?
daarbij: als je wil sturen ze het elke week... dus je commentaar is onzin
En dan ook nogeens dat je moet betalen om je pas te mogen gebruiken in het buitenland
uhm, volgens mij had de postbank dat juist ingevoerd, omdat ze daarvoor de enige bank waren waar zo'n pas gratis was (tenminste, dat is wat ik altijd gehoord heb)
dus ook geen minpunt van de PB, alleen een pluspunt dat er niet meer is
GRRRR :( ik kots op Postbank :r
dat kan, maar niet met deze argumenten

maar je bent niet erg handig bezig mi, je zit aan alle kanten te kotsen, maar als het zo erg is, dan doe je er toch wat aan?
stap over op de rabo bijvoorbeeld?? :?

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:47 schreef raptorix het volgende:
Uhm ik heb gewoon de javaplugin, maar volgens mij is dat onzin, volgens mij wordt helemaal nergens clientside java gebruikt op die site?
Gedeeltelijk wel...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 14:49 schreef some1else het volgende:
Het probleem zit 'm toch echt in IE 6. Met andere browsers werkt online bankieren en girotel online van de Postbank vlekkeloos.

Als je IE 6 gebruikt, download dan de Java plugin van Sun, die lost het probleem op.
Sorry, maar dat is gelul! Ik gebruik al heel lang 5 en kon in het begin wel bij Girotel Online en Internet bankieren maar kreeg bij m'n laatste 60 pogingen steeds de melding dat de Security-module nog niet geladen was.

Ik dacht, wat zeggen de FAQ ? De FAQ linkte je alleen maar door naar Postbank Home (jippie, 5e venster wat opent, klotesite!). Dan maar op contact geklikt, maar hoera, hoewel deze in het link-menu staat was het toch geen link. Uiteindelijk via de contact-knop op Postbank home zo'n standaard e-mailformulier ingevuld. Eén gegeven niet correct ingevuld dus ik werd teruggelinkt naar mijn formuliertje, was wel alle tekst die ik ingevuld had kwijt! :( Uiteindelijk heb ik ze gebeld, alle plugins en patches gedownload die zij noemden (prutsers) en wat was de eindconclusie van de vriendelijke jongeman aan de andere kant van de lijn: Internet Bankieren en Girotel Online ondersteunen geen Windows 2000 ! Toen heb ik onmiddelijk Internet Bankieren telefonisch opgeheven en al het geld terug laten storten. Verder behelp ik me maar weer met de Girofoon...

Bizar detail: voor de laatste grote werkzaamheden aan de Postbank-site werkte alles bij mij wel (soms, het blijft Postbank)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:49 schreef Wolkjeh het volgende:

[..]

[irritant-mode]
Je kan ook onthouden waar je lijst ligt en de TAN-codes wisselen ook constant, en je hoeft je pincode niet te gebruiken op internet :9
[/irritant-mode]

Maar op zich zit er wel een kern van waarheid in :D
Pincode gebruik je niet op internet. Je tikt em in op een apparaatje, die niet eens aangesloten op je computer is. Dan uitwisseling van codes, die altijd wisselen. Veiliger kan bijna niet.

• Azrael
Op vrijdag 01 maart 2002 00:14 schreef IJskoud het volgende: wat was de eindconclusie van de vriendelijke jongeman aan de andere kant van de lijn: Internet Bankieren en Girotel Online ondersteunen geen Windows 2000 ! Toen heb ik onmiddelijk Internet Bankieren telefonisch opgeheven en al het geld terug laten storten. Verder behelp ik me maar weer met de Girofoon...

Bizar detail: voor de laatste grote werkzaamheden aan de Postbank-site werkte alles bij mij wel (soms, het blijft Postbank)
bij mij heeft internet bankieren wel gewerkt onder 2000, maar ik gebruik al weer een tijdje XP, dus ik weet niet zeker of het nu nog werkt, maar ik vermoed toch van wel....

• Azrael
GVD, nou ligt die klote site alweer plat, straks moet ik nog zo'n klote papiertje gaan invullen om mijn bestelling te kunnen doen, damn, wat pissen die lui mij off!!!

:( :(

Verwijderd

Ik wil eigenlijk ook wel gaan internetbankieren. Maar POstbank is af te raden, begrijp ik?

Wat kost internetbankieren eigenlijk bij de verschillende banken?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 29 april 2002 13:41 schreef dJorXZ het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel gaan internetbankieren. Maar POstbank is af te raden, begrijp ik?
Daarop is maar 1 antwoord mogelijk:

JA
Wat kost internetbankieren eigenlijk bij de verschillende banken?
Zal vast wel op de sites van de banken staan. Volgens mij werkt de Rabobank wel goed :)
Pagina: 1