Toon posts:

MD al 20 jaar oud???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand uit mn ICQ lijst verteld me dat MD al 20 jaar oud is en dat het oorspronkelijk in studios gebruikt werd, dit komt behoorlijk onlogisch op me over, omdat de geluidskwaliteit van de MD nou niet echt toppie is,..
Hij verteld er ook nog bij dat ie de 1e portable consumenten MD heeft liggen van 10! gram,.van 8 jaar terug

Dit gaat echt mn petje te boven hoor,....

Is er iemand die mij meer informatie kan verschaffen rondom dit verhaaltje??

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hmm...had die iemand uit je ICQ lijst een gebrek aan aandacht?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

En me AMD Thunderbird werd in paar duizend jaar geleden in Egypte gerbuikt om de piramide's te bouwen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 22:52
20 jaar lijkt me behoorlijk overdreven, maar een jaar of 10 zou wel kunnen...
(btw, we hebben het toch over mini-disc?)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
CD is toch 20 jaar oud? was dat niet in '78 uitgevonden door phillips? want dan lijkt het me sterk dat md zo kort daarna al ontwikkeld is.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Tjah, theoretisch kan het wel hé, een MD is niets meer (of minder) dan een kleine CD die gecompreseerde muziek bevat (atrac3 dacht ik). Dus vanaf het moment dat philips de cd technologie uitgevonden had kon sony ook de MD uitgevonden hebben hé.

Verwijderd

Hij zal wel een DAT-tape bedoelen.

Verwijderd

20 jaar is erg onwaarschijnlijk.

Van media waarme je magnetische schrijft en via een laser weer afleest hadden ze nog nieteens gehoord.

En de MD gebruikt ook een compressie zoals mp3. je maakt mij niet wijs dat ze dat 20 jaar geleden al hadden terwijl toen aleen hun snelste compus mp3's zouden kunnen afspelen. :)

Geef die ICQ gast een strafschop namens t.net aub :p

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zal het wel weer eens vertellen!

Een minidisc is al aardig oud (1991) kan ook iets eerder zijn (maar niet eerder dan 1989), maar hoe die gast op het id komt dat dat ding al 20 jaar oud is, weet ik ook niet.
Hij zei ook dat ie de eerste portable had van 8 jaar oud (kan kloppen), maar 10 gram is gel#l, hij weegt iets van ongeveer 1,5 kg.
De afmetingen weet ik niet, maar leg eens 4 jewel-cases op elkaar, en dat was toen ongeveer de 1e MD walkman.

Misschien heeft iemand in een voorgaande post wel gelijk: "Hij bedoeld zeker een DAT"

20*350ZO45°

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

4POX

Everybody is wired

Het principe van de cd bestond al in 1950.. Maar het was pas in 1980 mogelijk om gangbare elektronica ervoor te bouwen.. Maar ook een andere probleem was dat de elektronica daarvoor er spontaan uitvikte door de wisselingen in een chip...

Een kennis van mij werkt bij philips en die vertelde mij dat philips al dingen klaar op de plank heeft liggen waarvoor de consument nu helemaal niet klaar voor is.. Hij heeft mij een voorbeeld gegeven en ik kan daar helemaal inkomen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Wat er veel gebruikt werd in studio's was MO, magneto-optico! en dat is weer (ong.) hetzelfde princiepe als MD. Dus in een verre verte had -ie misschien wel gelijk, maar he was NIET MD!

Verwijderd

Topicstarter
haha,nee dat d8 ik dus ook,..
ennuh,vertel es stiekem wat philips klaar heeft liggen ;)
ennuh vertel aub meer over dat MO!
ik wil ut weten :)
Pagina: 1